Skocz do zawartości

Dziwne odłamki w komorze siateczki filtrującej olej xl500R


Lucass
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

czyszcząc olej zauważyłem takie odłamki w komorze filtra, napewno niepochodza one od 2 części, napewno nie są to odlamki tloka, ponieważ nie wykazują okrągłości takiej jak ma tlok ani, sprzengła ponieważ sprzęgło odkrencilem i było całe:

 

http://www.members.lycos.co.uk/czcross12/o...ra/imga0541.jpg

 

http://www.members.lycos.co.uk/czcross12/o...ra/imga0542.jpg

http://www.members.lycos.co.uk/czcross12/o...ra/imga0543.jpg

http://www.members.lycos.co.uk/czcross12/o...ra/imga0544.jpg

http://www.members.lycos.co.uk/czcross12/o...ra/imga0545.jpg

http://www.members.lycos.co.uk/czcross12/o...ra/imga0547.jpg

http://www.members.lycos.co.uk/czcross12/o...ra/imga0548.jpg

http://www.members.lycos.co.uk/czcross12/o...ra/imga0550.jpg

http://www.members.lycos.co.uk/czcross12/o...ra/imga0551.jpg

Co to może być i co to oznacza? Czy czeka mnie rozklockowywanie silnika? Czy moge to zlekceważyć, przejechać pare km i sprawdzić czy może samo z siebie sie już nic niełamie.

 

Poniżej zamieszczam schematy silnika w tiff może sie na coś przydadzą:

http://www.members.lycos.co.uk/czcross12/o...sbauto3301.tiff

http://www.members.lycos.co.uk/czcross12/o...sbauto3321.tiff

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakims cudem na priwa tych zdjec nie dostalem.

To sa duze kawalki i ja szybko rozebralbym silnik, chociazby po to zeby oczyscic kartery.

Ale to sie wiaze z kosztem nowych uszczelek, pod glowice, pod cylinder i dekle boczne. Diabli wiedza co tam jeszcze moze byc.

Mam wrazenie ze poprzednik skladajacy ten silnik byl bardzo kiepskim fachowcem.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wyglada to wesolo ja bym rozebral i zobaczyl co w trawie piszczy a potem probowal zlozyc na starej uszczelce pod glowice bo reszte mozna sylikonem zastapic jesli koniecznie chcesz ciac koszty

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym przypadku nie powinno się gdybać tylko bezwzględnie rozmontować cały silnik i po dokładnym zweryfikowaniu oraz umyciu zmontować całość. Jakiekolwiek próby obejścia tej metody może się szybko zemścić. Byłoby szkoda wału korbowego lub gładzi cylindrowej.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to trzeba bylo nie szukac po silniku tych odlamkow, bys o nich nie wiedzial ze istnieja i nie mial klopotow na glowie :P . Zartuje oczywiscie.

 

Calkiem mozliwe ze kiedys sie cos rozpieprzylo i Twoj poprzednik zrobil remont ale tych odlamkow juz nie wyjal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś po dtaką postacią znalazłem tłok w silniku :-). A właściwie jego części. Też chodził to ostatniej chwili, tyko jakoś zaczął postukiwać :-). Silnik się tak przegrzał i przytarł, że poodpadały kawałki płaszcza tłoka. Silnik oczywiście został porozbierany na częsci i Tobie radzę zrobić to samo.

 

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...