Skocz do zawartości

Śróby sie odkręcają??


kuba_195
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Piszac z czego wykrecaja mu sie te sruby nie chodzilo mi o typ motocykla tylko o konkretny podzespol - miejsce.

 

A co do loktajtów, to są dziesiątki rodzajów. Dlatego idąc do sklepu musimy wiedzieć do czego nam ten siuwaks. Inny jest do gwintów pracujących na zimno - podwozie, inny na gorąco - silnik, inny do wypadających łożysk, tulejek i dupereli...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lol To jak skrecane sa Hm jak kupujesz go z salonu:P JA rozumiem ze w tej minarelce nie ma walka antywibracyjnego:P:P Dlaczego Silnik nie jest na tulejach z jakąs gumą w srodku:PNie mowie zeby ten silnik sie kolysal ale napewno by sie sruby nie odkrecaly jak by bylo jakies tlumienie wibracji z silnika na rame:PTo jak skrecają nowe z fabryki?? Tez na te preparaty??:Ppzdr Co do tych 13,5 tys hmm calkiem moliwa sprawa;]Minarelka potrefi rozbujac sie do 14,5 tys:P Sam nie wierzylem ale jak zobaczylem u ravala w tzr ze wskazowa smyrnela tylko 12tys i polecaila poza skale to natychmiast siegnolem do kieszeni po papierosa:P:P 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dibo - to ze skrecasz wszystko na sruby imbusowe niczego nie zmienia - imbus to tylko leb sruby. Praktycznie kazde polaczenie srubowe w sprzecie z mozliwoscia wibracji powinno miec podkladke plaska pod leb sruby, a plaska i sprezynowa pod nakretka. Sruby w takich sprzetach powinny miec gwint drobny, a nie normalny i powinny byc co najmniej klasy 5 jesli chodzi o material.

W zespole silnik / skrzynia gdy mamy blok i pokrywy alu rowniez mozna uzyc podkladek sprezynowych, a w miejscach newralgicznych niebieski Loctite, ktory blokuje nakretke na gwincie ale pozwala na pozniejsze rozkrecenie za pomoca normalnych narzedzi.

 

Adam M.

 

[ Dopisane: Poniedziałek 30 Styczeń, 2006 ]

Nie jestem przesadnym zwolennikiem nakretek samokontrujacych z wkladka z tworzywa, bo praktycznie wymagaja wymiany po kazdym uzyciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powinny byc co najmniej klasy 5 jesli chodzi o material.

 

mógłby ktos wyjaścić mi co oznaczają te liczby na śrubach??

spotkałem się z oznaczeniami 5.8 ; 8.8 i 10.9 ale nic mi one nie mówią.

Jak powinna być znakowana śruba która łączy wahacz z amortyzatorem ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy owak;pZwoleninikem samokontrujących nie jestem tez:P Skrecam Normalnie blok silnika imbusami czarnymi:P Wkoncu prawo neewtona obowiązuje i akcja reakcja zachodzi:P Dojebiesz fest cisnienie jest:P odkrecic sie nie powinno:P;]Zwlasza w aluminium gdzie gwint sruby metalowej w blok wchodzi ciasno:P po zatym bloki silnikow są gwintowane chyba na 1 ostrosc gwintownikow na 3 poziomy ostrosci gwintu:PChyba ktos ma juz wyheltane gwinty:P Co do ramy zgoda Ze mozna stosować ku temu srodki :PAle takie sprawy jak akurat blok silnika to bez przesady 8) pozdrawiam;]I Jestem mimo to w sprawach nakretekami sprezyjącymi:P 12,70gr kilo :D

 

PS-Tym bardziej ze aluminium szubko sie rozzeszra co dodakowo trzyma sruby mi przybajmniej z bloku akurat sroba zeby sie wykrecila nie zdazylo;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te oznaczenia(chyba zawartość węgla) 5.8 ; 8.8 i 10.9 oznaczają twardość śruby,5.8 -to jest totalny szit, 8.8 jest już wytrzymała a 10.9 najlepsza. w motorach najczęściej stosuje się 8.8. PZDR :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powinny byc co najmniej klasy 5 jesli chodzi o material.

 

mógłby ktos wyjaścić mi co oznaczają te liczby na śrubach??

spotkałem się z oznaczeniami 5.8 ; 8.8 i 10.9 ale nic mi one nie mówią.

Jak powinna być znakowana śruba która łączy wahacz z amortyzatorem ??

 

pierwsza liczba 1/100 wytrzymałości na na rozciąganie w MPa, a druga oznacza 10% ilorazu granicy plastycznosci i wytrzymałosci na rozciąganie

 

np. 12.9------ stal odporna na rozciaganie Rm=1200 MPa i granicy plastycznosci Re=1200*0,9=1080MPa

 

 

ale co to klasa śruby 5 to nie wiem

 

PS-Tym bardziej ze aluminium szubko sie rozzeszra co dodakowo trzyma sruby mi przybajmniej z bloku akurat sroba zeby sie wykrecila nie zdazylo;]

 

tak??? to mało Ci sie zdazyło :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, klasa 5 to oznaczenie amerykanskie, odpowiada SAE 8.8.

5.8 to amerykanska klasa 2, czyli podstawowe sruby z miekkiej stali do podstawowych polaczen nie przenoszacych specjalnych obciazen.

 

Adam M.

 

[ Dopisane: Poniedziałek 30 Styczeń, 2006 ]

Dibo - jak wszystko jest nowe to sie nie odkreca, ale po kilku rozbiorkach i zlozeniach juz nie jest tak rozowo.

Moj mlodszy sprzet ma 20 lat a starszy 35 i oba lubia wibrowac tak ze widze to troche inaczej niz ty.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyczyną odkręcających się śrób w moim moto jest brak wałka wyrównoważającego, który usunąłem  i troszke rży ale i z tym sobie pordzimy:DD:D

W HMach orginlanie nie ma tego wałka, bo on go blokuje. Stusuje sie go najczęsciej w RSkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kuba_195 napisał:

przyczyną odkręcających się śrób w moim moto jest brak wałka wyrównoważającego, który usunąłem i troszke rży ale i z tym sobie pordzimy:DD:D

 

 

W HMach orginlanie nie ma tego wałka, bo on go blokuje. Stusuje sie go najczęsciej w RSkach.

 

 

 

 

te wibracje są spowodowane brakiem wałka wyrównoważającego, który wyjąłem

 

Panie kolego, radzimy czytac posty :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...