ural_zgora Opublikowano 30 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 Piszac z czego wykrecaja mu sie te sruby nie chodzilo mi o typ motocykla tylko o konkretny podzespol - miejsce. A co do loktajtów, to są dziesiątki rodzajów. Dlatego idąc do sklepu musimy wiedzieć do czego nam ten siuwaks. Inny jest do gwintów pracujących na zimno - podwozie, inny na gorąco - silnik, inny do wypadających łożysk, tulejek i dupereli... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaDR600 Opublikowano 30 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 Niedawno kupowałem Loctite248 i kosztował w Inter Carsie 29 zł za 10ml Niby sporo ale naprawdę kuuupę srub można taką ilością zabezpieczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 30 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 Lol To jak skrecane sa Hm jak kupujesz go z salonu:P JA rozumiem ze w tej minarelce nie ma walka antywibracyjnego:P:P Dlaczego Silnik nie jest na tulejach z jakąs gumą w srodku:PNie mowie zeby ten silnik sie kolysal ale napewno by sie sruby nie odkrecaly jak by bylo jakies tlumienie wibracji z silnika na rame:PTo jak skrecają nowe z fabryki?? Tez na te preparaty??:Ppzdr Co do tych 13,5 tys hmm calkiem moliwa sprawa;]Minarelka potrefi rozbujac sie do 14,5 tys:P Sam nie wierzylem ale jak zobaczylem u ravala w tzr ze wskazowa smyrnela tylko 12tys i polecaila poza skale to natychmiast siegnolem do kieszeni po papierosa:P:P 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 30 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 Dibo - to ze skrecasz wszystko na sruby imbusowe niczego nie zmienia - imbus to tylko leb sruby. Praktycznie kazde polaczenie srubowe w sprzecie z mozliwoscia wibracji powinno miec podkladke plaska pod leb sruby, a plaska i sprezynowa pod nakretka. Sruby w takich sprzetach powinny miec gwint drobny, a nie normalny i powinny byc co najmniej klasy 5 jesli chodzi o material. W zespole silnik / skrzynia gdy mamy blok i pokrywy alu rowniez mozna uzyc podkladek sprezynowych, a w miejscach newralgicznych niebieski Loctite, ktory blokuje nakretke na gwincie ale pozwala na pozniejsze rozkrecenie za pomoca normalnych narzedzi. Adam M. [ Dopisane: Poniedziałek 30 Styczeń, 2006 ]Nie jestem przesadnym zwolennikiem nakretek samokontrujacych z wkladka z tworzywa, bo praktycznie wymagaja wymiany po kazdym uzyciu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rozio Opublikowano 30 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 powinny byc co najmniej klasy 5 jesli chodzi o material. mógłby ktos wyjaścić mi co oznaczają te liczby na śrubach??spotkałem się z oznaczeniami 5.8 ; 8.8 i 10.9 ale nic mi one nie mówią.Jak powinna być znakowana śruba która łączy wahacz z amortyzatorem ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 30 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 Tak czy owak;pZwoleninikem samokontrujących nie jestem tez:P Skrecam Normalnie blok silnika imbusami czarnymi:P Wkoncu prawo neewtona obowiązuje i akcja reakcja zachodzi:P Dojebiesz fest cisnienie jest:P odkrecic sie nie powinno:P;]Zwlasza w aluminium gdzie gwint sruby metalowej w blok wchodzi ciasno:P po zatym bloki silnikow są gwintowane chyba na 1 ostrosc gwintownikow na 3 poziomy ostrosci gwintu:PChyba ktos ma juz wyheltane gwinty:P Co do ramy zgoda Ze mozna stosować ku temu srodki :PAle takie sprawy jak akurat blok silnika to bez przesady 8) pozdrawiam;]I Jestem mimo to w sprawach nakretekami sprezyjącymi:P 12,70gr kilo :D PS-Tym bardziej ze aluminium szubko sie rozzeszra co dodakowo trzyma sruby mi przybajmniej z bloku akurat sroba zeby sie wykrecila nie zdazylo;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 30 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 Te oznaczenia(chyba zawartość węgla) 5.8 ; 8.8 i 10.9 oznaczają twardość śruby,5.8 -to jest totalny szit, 8.8 jest już wytrzymała a 10.9 najlepsza. w motorach najczęściej stosuje się 8.8. PZDR :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 30 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 po zatym bloki silnikow są gwintowane chyba na 1 ostrosc gwintownikow na 3 poziomy ostrosci gwintu: Jezeli przegwintujesz tylko gwintownikiem nr I to watpie czy wkrecisz normalna srube. Chyba ze zaczniesz sruba gwintowac :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucas Opublikowano 30 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 powinny byc co najmniej klasy 5 jesli chodzi o material. mógłby ktos wyjaścić mi co oznaczają te liczby na śrubach??spotkałem się z oznaczeniami 5.8 ; 8.8 i 10.9 ale nic mi one nie mówią.Jak powinna być znakowana śruba która łączy wahacz z amortyzatorem ?? pierwsza liczba 1/100 wytrzymałości na na rozciąganie w MPa, a druga oznacza 10% ilorazu granicy plastycznosci i wytrzymałosci na rozciąganie np. 12.9------ stal odporna na rozciaganie Rm=1200 MPa i granicy plastycznosci Re=1200*0,9=1080MPa ale co to klasa śruby 5 to nie wiem PS-Tym bardziej ze aluminium szubko sie rozzeszra co dodakowo trzyma sruby mi przybajmniej z bloku akurat sroba zeby sie wykrecila nie zdazylo;] tak??? to mało Ci sie zdazyło :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 30 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 Ok, klasa 5 to oznaczenie amerykanskie, odpowiada SAE 8.8.5.8 to amerykanska klasa 2, czyli podstawowe sruby z miekkiej stali do podstawowych polaczen nie przenoszacych specjalnych obciazen. Adam M. [ Dopisane: Poniedziałek 30 Styczeń, 2006 ]Dibo - jak wszystko jest nowe to sie nie odkreca, ale po kilku rozbiorkach i zlozeniach juz nie jest tak rozowo.Moj mlodszy sprzet ma 20 lat a starszy 35 i oba lubia wibrowac tak ze widze to troche inaczej niz ty. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucas Opublikowano 30 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 Ok, klasa 5 to oznaczenie amerykanskie, odpowiada SAE 8.8.5.8 to amerykanska klasa 2, czyli podstawowe sruby z miekkiej stali do podstawowych polaczen nie przenoszacych specjalnych obciazen. Adam M. I agree with you :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 31 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2006 przyczyną odkręcających się śrób w moim moto jest brak wałka wyrównoważającego, który usunąłem :D i troszke rży ale i z tym sobie pordzimy:DD:D:D:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 31 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2006 przyczyną odkręcających się śrób w moim moto jest brak wałka wyrównoważającego, który usunąłem i troszke rży ale i z tym sobie pordzimy:DD:DW HMach orginlanie nie ma tego wałka, bo on go blokuje. Stusuje sie go najczęsciej w RSkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 31 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2006 te wibracje są spowodowane brakiem wałka wyrównoważającego, który wyjąłem :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemyk90 Opublikowano 31 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2006 kuba_195 napisał:przyczyną odkręcających się śrób w moim moto jest brak wałka wyrównoważającego, który usunąłem i troszke rży ale i z tym sobie pordzimy:DD:D W HMach orginlanie nie ma tego wałka, bo on go blokuje. Stusuje sie go najczęsciej w RSkach. te wibracje są spowodowane brakiem wałka wyrównoważającego, który wyjąłem Panie kolego, radzimy czytac posty :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.