Skocz do zawartości

Podstawy które musisz umieć ! Zbiór wiedzy.


Pawel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 

aaaaaaaaa.jpg.ced7fb4f9341ccb04f50c855214e30d9.jpg

Damian, i co ty byś tu chciał komplikować albo upraszczać ? masz dwie siły i ich wypadkową i tyle w temacie, 2+2=4.

 

9 godzin temu, Tommo napisał:

Odśrodkowa.

Stoi człowiek na wadze o masie X. Włączamy dmuchawę z coraz większą siłą skierowaną na tego człowieka. Ten żeby nie spaść z wagi pochyla ciało w kierunku pędu powietrza. Waga pokazuje coraz wyższe wartości wraz z coraz większą siłą pędu powietrza.  Człowiek pochylając ciało i mając tylko jeden punkt podparcia (stopy) przekierowuje wypadkową wektora siły pędu powietrza w kierunku podłoża o wartości widoczną na skali wagi.

Analogicznie jest w sytuacji jazdy po łuku kiedyś motocyklista pochylając motocykl rozkłada część siły odśrodkowej w kierunku asfaltu zwiększając docisk do podłoża. Tyle w temacie.

Tommo i wszystko się zgadza, sam napisałeś część siły odśrodkowej, dodajmy do tego siłe grawitacji, policzmy ich wypadkową i jesteśmy w domu 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Izo ale rysunek mowi o przyspieszeniu…….

„W trakcie zakrętu na motocykl działa kilka sił:
siła tarcia opon o podłoże,
siła odśrodkowa (która wyrzuca nas na zewnętrzną zakrętu),
siła grawitacji,
siła napędzająca motocykl.”

Takie coś znalazłem


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klaudiusz, bo  acceleration czyli przyśpieszenie odnosi się zarówno do przeciążeń w zakręcie jak i przyśpieszenia ziemskiego. w rysunku chodzi o zakręt a nie przyśpieszanie na wprost. A to co znalazłeś to wygląda całkiem sensownie.

Oki spoko, rozumiem


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Andrzej JK napisał:

Zależy to od położenia wagi i kierunku działania dmuchawy. Jeśli dmuchawa jest poziomo a waga działa w kierunku pionowym wskazanie wagi się nie zmieni.

Kierunki działania bezwładności i grawitacji przy jeździe w łuku na poziomej nawierzchni są prostopadłe.  Chyba, że pochylimy asfalt/drogę. Wtedy to już zupełnie inna para kaloszy.

Bzdura. 

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Tommo napisał:

Odśrodkowa.

Stoi człowiek na wadze o masie X. Włączamy dmuchawę z coraz większą siłą skierowaną na tego człowieka. Ten żeby nie spaść z wagi pochyla ciało w kierunku pędu powietrza. Waga pokazuje coraz wyższe wartości wraz z coraz większą siłą pędu powietrza.  Człowiek pochylając ciało i mając tylko jeden punkt podparcia (stopy) przekierowuje wypadkową wektora siły pędu powietrza w kierunku podłoża o wartości widoczną na skali wagi.

Analogicznie jest w sytuacji jazdy po łuku kiedyś motocyklista pochylając motocykl rozkłada część siły odśrodkowej w kierunku asfaltu zwiększając docisk do podłoża. Tyle w temacie.

Tomek, ty tu nie gadaj, tylko podaj gdzie kupie taka dmuchawe, ustawie z drugiej strony to analogicznie bede lzejszy !  🤣

Reszta pozniej bo jazde mam !

 

🙂

  • Lubię to! 1
  • Haha :) 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, IZO napisał:

 

aaaaaaaaa.jpg.ced7fb4f9341ccb04f50c855214e30d9.jpg

Damian, i co ty byś tu chciał komplikować albo upraszczać ? masz dwie siły i ich wypadkową i tyle w temacie, 2+2=4.
 

Nie IZO,

Musisz się zdecydować w końcu czy, wystarczy uproszczone wyjaśnienie, czy chcesz wchodzić w szczegóły.

O jednym mówisz, drugie przedstawiasz na obrazku, popierasz trzecie, które wrzuca Klaudi.

Tak się nie dogadamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, IZO napisał:

Jeśli chcemy wyjaśnić pewne zjawiska, to nie możemy upraszczać, bo wtedy wychodzą bzdury typu, że siła odśrodkowa nas trzyma przy jezdni 😉

Brawo IZO! Wreszcie jeden zrozumiał o co chodzi a nie powtarza bzdur przeczytanych w necie, bez zrozumienia istoty. Z drugiej strony, dziwi mnie brak tak podstawowej wiedzy jak siła odśrodkowa czy mniej już znana, dośrodkowa. No ale może się mylę i się zaraz dowiem, od którego miejsca, moturzysty a może motocykla,  działa siła odśrodkowa o której tak chętnie tu wszyscy piszą i się na nią powołują? No i jaki ma ona wektor i dlaczego taki a nie inny?😆

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Tommo napisał:

Ale chyba nikt tak nie napisał?

Jak zawsze gramy w głuchy telefon.

Jeden coś powie, drugi doda, trzeci przekręci, czwarty wywnioskuje, piąty utworzy swoją historię i voila! ; )

Teraz już jest tylko walka o honor i swoją prawdę. Ludzie już się zbroją, googlują, jonaszko już sobie notatki przygotował i wie z którego miejsca możesz obliczać wszelkie siły - ma wyliczone co do centymetra!

Edytowane przez Damian85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, IZO napisał:

Tommo

Izo daj spokoj… nie wygrasz.

Chlopaki zyja w innym swiecie gdzie sila odsrodkowa dziala w kierunku asfaltu. 
nawet jak do jich dojdzie, ze masz rcje to i tak beda majaczyc…

nawet jak podasz konkretne przykladny z rysunkiem to i tak sie mylisz…

 

damian- w odpowiedzi na twoje pytanie odpowiedz jest stosunkowo prosta: hamowanie do apeksu i akceleracja od apeksu.. (w duzym uproszczeniu)

  • Lubię to! 2

Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...