Marcineoux Opublikowano 15 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2005 Witam!Chciałem się dowiedzieć, czy można zregenerować w jakiś sposób motocyklowy akumulator? Obecnie mój jest w takim stanie, że jak moto stoi nie odpalane około 10 dni przy obecnej temperaturze to siada. Muszę odpalać wtedy przewodami od samochodu.Czy może ktoś z was drodzy forumowicze ma jakieś tu doświadczenie? Czy da się jakoś "odtworzyć" wytrzymałość baterii? Czy jedynie co mi pomoże to wymiana na nową? Pozdrawiam wszystkichMarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andon13 Opublikowano 15 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2005 Próbowałeś ładować prostownikiem? Jezeli nie to sprobuj a jezeli tak tojedyne co ci pozostało to wymiana akumulatora na nowy.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcineoux Opublikowano 15 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2005 Oczywiście, że próbowałem. Obecnie tez się ładuje. Juz 18-stą godzinę. Ale jak naładuję na full i wstawię jutro do motocykla to po tygodniu nie palenia motocykla bateria znowu padnie (moto trzymam w garażu). Dzieje się tak tylko przy obecniej temperaturze. W sezonie jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZrider Opublikowano 15 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2005 Coś mi się obiło o uszy o regeneracji aku ale i tak koszt byłby podobny do nowego. Podepnę sie do tematu bo mam podobne pytanie odnośnie regeneracji:otóż wczoraj zdejmując zaciski złamałem jedną końcówkę (minus) z akumulatora. Czy idzie ją czymś przymocować? Może ktoś ma pomysła jak do teg ułamanego kawałka podczepic kabel?I czym smarowac zaciski żeby nie zaśniedziały? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TUREK Opublikowano 15 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2005 ...Dzieje się tak tylko przy obecniej temperaturze. W sezonie jest ok. według mnie to temperatura otoczenia nie ma tu nic do rzeczy -po prostu w sezonie aku dawał jeszcze radę a teraz już nie ( proces raczej postępujący niestety ;) ). Z tego co kiedyś czytałem to paradoksalnie akumulator w niskich temperaturach (zima) rozładowuje się wolniej niż w wysokich (lato) :!: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alfonso Opublikowano 15 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2005 Kup nowy akumulator. Stara bateria co ma parę dobrych lat jest bez porównania do nowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yool Opublikowano 15 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2005 co do regeneracji: spróbuj wymienic elektrolit (tylko sie nie pochlap) ale jak aku jest zasiarczony to pomoże to jak umarłemu kadzidłe, jednak spróbować można bo elektrolit jest tani. I czym smarowac zaciski żeby nie zaśniedziały? Wazeliną techniczną Może ktoś ma pomysła jak do teg ułamanego kawałka podczepic kabel? Wiem że dawniej a alu w samochodzach ciężarowych nadlewali to przykładając kawałek ołowiu i robiąc zwarcie w akumulatorze grubym drutem, ołów tak sie rozgrzewał że nadlewał ubytki, jednak moim zdaniem jest to metoda kamikaze i raczej nie do zastosowania w motocyklowej baterii, Ja bym spróbował raczej przylutować tam kawałek kabla ołowiem, bądz nawiercić (jeśli jest jeszcze co) i przykręcić cieńką śróbką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 15 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2005 Wiem że dawniej a alu w samochodzach ciężarowych nadlewali to Jeszcze sie to robi . W aku sam ciezarowych jest tak ze jezeli slabo przykrecisz kleme, jest jakies slabe polaczenie to przekrecasz kluczyk no i slupek olowiany wyparowuje - doslownie :-) .Jest tylko blysk i kupa dymu. No i jakby sie tego nie robilo (nadlewania) to trzeba by bylo wydac duzo kasy na nowa baterie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lunch Opublikowano 15 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2005 Bylo juz o tym nawet w moim temacie...kup nowy....jest tego mnostwo na allegro....za 38 PLN masz nowy aku i sie niczym nie martwisz. Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andon13 Opublikowano 15 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2005 za 38 PLN masz nowy aku Pokaz gdzie?Jak do mojej kaśki tyle kosztuje to kupuje jeszcze dzis :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 16 Listopada 2005 Administrator Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2005 co do regeneracji: spróbuj wymienic elektrolit (tylko sie nie pochlap) ale jak aku jest zasiarczony to pomoże to jak umarłemu kadzidłe, jednak spróbować można bo elektrolit jest tani. ?Przecież nie można zlać elektrolitu i powtórnie zalać elektrolitem bo to już na bank załatwi aku.Jedyny sposón to zlanie elektrolitu, zalanie aku wodą destylowaną i ładowania małym prądem. Może się odsiarczy.Niemniej pamiętaj, że taraz nowe aku kosztuje już tylko kilkadziesiąt złotych, a zapewnia spokój na dłuższy czas.pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a!ntek Opublikowano 16 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2005 według mnie to temperatura otoczenia nie ma tu nic do rzeczyOczywiście, że ma. Kiedyś się szacowało, że sprawność starego akumulatora spadała o 1% wraz ze spadkiem temperatury o 1 stopień (w niskim zakresie temperatur). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucas Opublikowano 16 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2005 Wiem że dawniej a alu w samochodzach ciężarowych nadlewali to przykładając kawałek ołowiu i robiąc zwarcie w akumulatorze grubym drutem, ołów tak sie rozgrzewał że nadlewał ubytki, jednak moim zdaniem jest to metoda kamikaze i raczej nie do zastosowania w motocyklowej baterii, jak już pisal ural_zgora dalej sie to robi , nie tylko w cieżarówkach ale w kadej bateri można to zrobić, i nazywa sie to "NALANIE SŁUPA" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbycho Opublikowano 16 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2005 Wycieranie d* szkłem :notworthy: Kupić nowy aku. Jak dziadzio zaczął się sypać to w każdej chwili może wyzionąć ducha i zapewniam Cię że zrobi to w najgorszym możliwym czasie i miejscu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 16 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2005 tzw.regeneracja akumulatorów skończyła się w połowie ubiegłego wieku w czasach gdzie najdroższa była obudowa z bakielitu.A jeżeli się ktoś bardzo upiera to trzeba pytać w zakładzie zajmującym się wulkanizacją prezerwatyw Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.