Skocz do zawartości

Regeneracja akumulatora


Marcineoux
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Chciałem się dowiedzieć, czy można zregenerować w jakiś sposób motocyklowy akumulator? Obecnie mój jest w takim stanie, że jak moto stoi nie odpalane około 10 dni przy obecnej temperaturze to siada. Muszę odpalać wtedy przewodami od samochodu.

Czy może ktoś z was drodzy forumowicze ma jakieś tu doświadczenie? Czy da się jakoś "odtworzyć" wytrzymałość baterii? Czy jedynie co mi pomoże to wymiana na nową?

 

Pozdrawiam wszystkich

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że próbowałem. Obecnie tez się ładuje. Juz 18-stą godzinę. Ale jak naładuję na full i wstawię jutro do motocykla to po tygodniu nie palenia motocykla bateria znowu padnie (moto trzymam w garażu). Dzieje się tak tylko przy obecniej temperaturze. W sezonie jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się obiło o uszy o regeneracji aku ale i tak koszt byłby podobny do nowego.

 

Podepnę sie do tematu bo mam podobne pytanie odnośnie regeneracji:

otóż wczoraj zdejmując zaciski złamałem jedną końcówkę (minus) z akumulatora. Czy idzie ją czymś przymocować? Może ktoś ma pomysła jak do teg ułamanego kawałka podczepic kabel?

I czym smarowac zaciski żeby nie zaśniedziały?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Dzieje się tak tylko przy obecniej temperaturze. W sezonie jest ok.

 

według mnie to temperatura otoczenia nie ma tu nic do rzeczy -po prostu w sezonie aku dawał jeszcze radę a teraz już nie ( proces raczej postępujący niestety ;) ). Z tego co kiedyś czytałem to paradoksalnie akumulator w niskich temperaturach (zima) rozładowuje się wolniej niż w wysokich (lato) :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do regeneracji: spróbuj wymienic elektrolit (tylko sie nie pochlap) ale jak aku jest zasiarczony to pomoże to jak umarłemu kadzidłe, jednak spróbować można bo elektrolit jest tani.

 

I czym smarowac zaciski żeby nie zaśniedziały?

 

Wazeliną techniczną

 

Może ktoś ma pomysła jak do teg ułamanego kawałka podczepic kabel?

 

Wiem że dawniej a alu w samochodzach ciężarowych nadlewali to przykładając kawałek ołowiu i robiąc zwarcie w akumulatorze grubym drutem, ołów tak sie rozgrzewał że nadlewał ubytki, jednak moim zdaniem jest to metoda kamikaze i raczej nie do zastosowania w motocyklowej baterii,

 

Ja bym spróbował raczej przylutować tam kawałek kabla ołowiem, bądz nawiercić (jeśli jest jeszcze co) i przykręcić cieńką śróbką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że dawniej a alu w samochodzach ciężarowych nadlewali to

 

Jeszcze sie to robi . W aku sam ciezarowych jest tak ze jezeli slabo przykrecisz kleme, jest jakies slabe polaczenie to przekrecasz kluczyk no i slupek olowiany wyparowuje - doslownie :-) .Jest tylko blysk i kupa dymu. No i jakby sie tego nie robilo (nadlewania) to trzeba by bylo wydac duzo kasy na nowa baterie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
co do regeneracji: spróbuj wymienic elektrolit (tylko sie nie pochlap) ale jak aku jest zasiarczony to pomoże to jak umarłemu kadzidłe, jednak spróbować można bo elektrolit jest tani.

?

Przecież nie można zlać elektrolitu i powtórnie zalać elektrolitem bo to już na bank załatwi aku.

Jedyny sposón to zlanie elektrolitu, zalanie aku wodą destylowaną i ładowania małym prądem. Może się odsiarczy.

Niemniej pamiętaj, że taraz nowe aku kosztuje już tylko kilkadziesiąt złotych, a zapewnia spokój na dłuższy czas.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że dawniej a alu w samochodzach ciężarowych nadlewali to przykładając kawałek ołowiu i robiąc zwarcie w akumulatorze grubym drutem, ołów tak sie rozgrzewał że nadlewał ubytki, jednak moim zdaniem jest to metoda kamikaze i raczej nie do zastosowania w motocyklowej baterii,  

 

 

jak już pisal ural_zgora dalej sie to robi , nie tylko w cieżarówkach ale w kadej bateri można to zrobić, i nazywa sie to "NALANIE SŁUPA"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzw.regeneracja akumulatorów skończyła się w połowie ubiegłego wieku w czasach gdzie najdroższa była obudowa z bakielitu.

A jeżeli się ktoś bardzo upiera to trzeba pytać w zakładzie zajmującym się wulkanizacją prezerwatyw

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...