Yaco Opublikowano 24 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2005 Witam.Moja wersja VFR nie posiada regulacji napięcia wstępnego sprężyn w przednim zawieszeniu. Była jednak wyprodukowana na rynek europejski wersja z "kapslami" w lagach, które miały taką regulację. Wie ktoś może, czy jest to element wymienny (tzn. pasuje zarówno do europejskiej jak i japońskiej wersji RC36)? A może zastosować progresy? PS. Z góry dziękuję za odpowiedzi w stylu "schudnij". To nic nie daje, pomimo intensywnego odchudzania wciąż waże tyle samo :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlaty_bytom Opublikowano 24 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2005 a nie lepiej sprawdzić czy masz w ogóle olej w amortyzatorach?w mojej VFce będe wymieniał uszczelniacze i olej w zimie, bo tez jest miękki przód Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlaad Opublikowano 24 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2005 Witam.Moja wersja VFR nie posiada regulacji napięcia wstępnego sprężyn w przednim zawieszeniu. Była jednak wyprodukowana na rynek europejski wersja z "kapslami" w lagach' date=' które miały taką regulację. Wie ktoś może, czy jest to element wymienny (tzn. pasuje zarówno do europejskiej jak i japońskiej wersji RC36)? A może zastosować progresy?[/quote']Yaco, można zastosować lagi od modelu '94-'96, tak jak w mojej VFR. Jak się spotkamy to sobie obejrzysz. Możemy się też zgadać na PW. Zapraszam na oględziny - w końcu dleko nie masz :) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yaco Opublikowano 24 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2005 Yaco' date=' można zastosować lagi od modelu '94-'96, tak jak w mojej VFR. Jak się spotkamy to sobie obejrzysz. Możemy się też zgadać na PW. Zapraszam na oględziny - w końcu dleko nie masz :) .[/quote'] Masz wymienione lagi? Ja myślałem raczej o wymianie samych zatyczek znajdujących się na górze lag. To chyba w nich jest cała regulacja napięcia - po co wymieniać proste przednie lagi. Tym bardziej, że Occult niedawno wymienił olej i uszczelniacze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 24 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2005 Zawsze można zastosować stary "tjuningowy :) " patent w stylu dystansów spreżyny. Taaaaa, już widzę malkontentów, że to baledra, ale tak naprawdę jest to sprawdzony sposób, stosowany też przez doświadczonych mechaników, a nie tylko ćwoków spod budki z piwem. Mechanizm działania, po krótkim zastanowieniu jest bowiem taki sam, tylko inna forma regulacji (dystans zamiast wkręcanej śruby). Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yaco Opublikowano 24 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2005 Tyle, że dystans trzeba wyjmować i spiłowywać aby zmienic napięcie - srubki są zdecydowanie wygodniejsze :P Mam całą zimę na przemyslenie problemu :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aker Opublikowano 24 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2005 Mam rozebrane lagi od SC50 (tam jest regulacja), więc mogę dokonać okazania w celu nabrania natchnienia twórczego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 24 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2005 Mam całą zimę na przemyslenie problemu W zimę zrobisz sobie "plasterki" na 15 stopni regulacji :) . Tylko napisałem że jest taka możliwość, nie tylko w przypadku VFR tylko ogólnie, w każdym motocyklu. Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 24 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2005 Ja mam taki patent i sie sprawdza... Yaco a Ty po torach chcesz latac że potrzebujesz szybką regulację :?: Kilka dlugosci tulejek na półce i sprawa załatwiona. A najlepiej zaaplikować USD od Gixxera 1100 z pełną regulacją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yaco Opublikowano 24 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2005 A jakiej wysokości masz podkładki? Co do śrubek, to nie tyle zależy mi na szybkości co na prostocie późniejszych regulacji. Niestety ta japońska wersja jest praktycznie okrojona z możliwości regulacji zawieszenia (tylny amor też wykastrowali) - te japońce to jakies zunifikowane chyba som... :roll: PS. Kurka, Aker, o co się Ciebie nie spytać to albo masz albo miałeś... :) (już zdążyłeś rozbabrać bladego?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 24 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2005 Ja mam ok 2cm + twardszy olej i roznica juz jest spora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 25 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2005 Z ta prostota regulacji to bym nie przesadzal, za kazdym razem jak chcialem te sruby ruszyc, to sie okazywalo ze najpierw trzeba korki z teleskopow wykrecic i przesmarowac sruby bo za nic przekrecic sie nie chca. Moze za zadko regulowalem:) Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 25 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2005 Tyle' date=' że dystans trzeba wyjmować i spiłowywać aby zmienic napięcie - srubki są zdecydowanie wygodniejsze [/quote']Yaco z tego co wiem (ale nie jestem pewien) to w VFRce nie ma śrub regulacyjnych tylko lagi są utwardzane pneumatycznie przez pompowanie. Zaręczam że to wcale nie jest wygodny sposób regulacji, trzeba precyzyjnie ustawić ciśnienie i kontrolować co jakiś czas a to nie jest takie proste.Polecam jednak tulejki dystansowe lub podkładki pod sprężyny. Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yaco Opublikowano 25 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2005 Yaco z tego co wiem (ale nie jestem pewien) ... Źle wiesz :P :) RC36 wychodziła w wersji japońskiej z zatyczkami lag wykonanymi w całości z aluminum (jednego kawałka) lub z regulacją na śrubkach - tak to przynajmniej wygląda w Owner's Manual. Są normalne śrubki z podziałką, a nie napisali nic o pompowaniu. W CBR miałem zaworki w lagach i tam można było nieco wiatru wrzucić 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 25 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2005 Pompowanie jest zastosowane w moim moto ale nikt tego nie używa bo uszczelniacze siadaja... Lepiej włożyć porządna tuleje i po sprawie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.