Skocz do zawartości

Miękki przód w VFR (RC36)


Yaco
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Moja wersja VFR nie posiada regulacji napięcia wstępnego sprężyn w przednim zawieszeniu. Była jednak wyprodukowana na rynek europejski wersja z "kapslami" w lagach, które miały taką regulację. Wie ktoś może, czy jest to element wymienny (tzn. pasuje zarówno do europejskiej jak i japońskiej wersji RC36)? A może zastosować progresy?

 

 

 

PS. Z góry dziękuję za odpowiedzi w stylu "schudnij". To nic nie daje, pomimo intensywnego odchudzania wciąż waże tyle samo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Moja wersja VFR nie posiada regulacji napięcia wstępnego sprężyn w przednim zawieszeniu. Była jednak wyprodukowana na rynek europejski wersja z "kapslami" w lagach' date=' które miały taką regulację. Wie ktoś może, czy jest to element wymienny (tzn. pasuje zarówno do europejskiej jak i japońskiej wersji RC36)? A może zastosować progresy?[/quote']

Yaco, można zastosować lagi od modelu '94-'96, tak jak w mojej VFR. Jak się spotkamy to sobie obejrzysz. Możemy się też zgadać na PW. Zapraszam na oględziny - w końcu dleko nie masz :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yaco' date=' można zastosować lagi od modelu '94-'96, tak jak w mojej VFR. Jak się spotkamy to sobie obejrzysz. Możemy się też zgadać na PW. Zapraszam na oględziny - w końcu dleko nie masz :) .[/quote']

 

Masz wymienione lagi? Ja myślałem raczej o wymianie samych zatyczek znajdujących się na górze lag. To chyba w nich jest cała regulacja napięcia - po co wymieniać proste przednie lagi. Tym bardziej, że Occult niedawno wymienił olej i uszczelniacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze można zastosować stary "tjuningowy :) " patent w stylu dystansów spreżyny. Taaaaa, już widzę malkontentów, że to baledra, ale tak naprawdę jest to sprawdzony sposób, stosowany też przez doświadczonych mechaników, a nie tylko ćwoków spod budki z piwem. Mechanizm działania, po krótkim zastanowieniu jest bowiem taki sam, tylko inna forma regulacji (dystans zamiast wkręcanej śruby).

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakiej wysokości masz podkładki? Co do śrubek, to nie tyle zależy mi na szybkości co na prostocie późniejszych regulacji. Niestety ta japońska wersja jest praktycznie okrojona z możliwości regulacji zawieszenia (tylny amor też wykastrowali) - te japońce to jakies zunifikowane chyba som... :roll:

 

PS. Kurka, Aker, o co się Ciebie nie spytać to albo masz albo miałeś... :) (już zdążyłeś rozbabrać bladego?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ta prostota regulacji to bym nie przesadzal, za kazdym razem jak chcialem te sruby ruszyc, to sie okazywalo ze najpierw trzeba korki z teleskopow wykrecic i przesmarowac sruby bo za nic przekrecic sie nie chca. Moze za zadko regulowalem:)

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle' date=' że dystans trzeba wyjmować i spiłowywać aby zmienic napięcie - srubki są zdecydowanie wygodniejsze [/quote']

Yaco z tego co wiem (ale nie jestem pewien) to w VFRce nie ma śrub regulacyjnych tylko lagi są utwardzane pneumatycznie przez pompowanie. Zaręczam że to wcale nie jest wygodny sposób regulacji, trzeba precyzyjnie ustawić ciśnienie i kontrolować co jakiś czas a to nie jest takie proste.

Polecam jednak tulejki dystansowe lub podkładki pod sprężyny.

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yaco z tego co wiem (ale nie jestem pewien) ...

 

Źle wiesz :P :) RC36 wychodziła w wersji japońskiej z zatyczkami lag wykonanymi w całości z aluminum (jednego kawałka) lub z regulacją na śrubkach - tak to przynajmniej wygląda w Owner's Manual. Są normalne śrubki z podziałką, a nie napisali nic o pompowaniu. W CBR miałem zaworki w lagach i tam można było nieco wiatru wrzucić 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...