Skocz do zawartości

Miękki przód w VFR (RC36)


Yaco
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Moja wersja VFR nie posiada regulacji napięcia wstępnego sprężyn w przednim zawieszeniu. Była jednak wyprodukowana na rynek europejski wersja z "kapslami" w lagach, które miały taką regulację. Wie ktoś może, czy jest to element wymienny (tzn. pasuje zarówno do europejskiej jak i japońskiej wersji RC36)? A może zastosować progresy?

 

 

 

PS. Z góry dziękuję za odpowiedzi w stylu "schudnij". To nic nie daje, pomimo intensywnego odchudzania wciąż waże tyle samo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Cytat
Witam.

Moja wersja VFR nie posiada regulacji napięcia wstępnego sprężyn w przednim zawieszeniu. Była jednak wyprodukowana na rynek europejski wersja z "kapslami" w lagach' date=' które miały taką regulację. Wie ktoś może, czy jest to element wymienny (tzn. pasuje zarówno do europejskiej jak i japońskiej wersji RC36)? A może zastosować progresy?[/quote']

Yaco, można zastosować lagi od modelu '94-'96, tak jak w mojej VFR. Jak się spotkamy to sobie obejrzysz. Możemy się też zgadać na PW. Zapraszam na oględziny - w końcu dleko nie masz :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Cytat

Yaco' date=' można zastosować lagi od modelu '94-'96, tak jak w mojej VFR. Jak się spotkamy to sobie obejrzysz. Możemy się też zgadać na PW. Zapraszam na oględziny - w końcu dleko nie masz :) .[/quote']

 

Masz wymienione lagi? Ja myślałem raczej o wymianie samych zatyczek znajdujących się na górze lag. To chyba w nich jest cała regulacja napięcia - po co wymieniać proste przednie lagi. Tym bardziej, że Occult niedawno wymienił olej i uszczelniacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze można zastosować stary "tjuningowy :) " patent w stylu dystansów spreżyny. Taaaaa, już widzę malkontentów, że to baledra, ale tak naprawdę jest to sprawdzony sposób, stosowany też przez doświadczonych mechaników, a nie tylko ćwoków spod budki z piwem. Mechanizm działania, po krótkim zastanowieniu jest bowiem taki sam, tylko inna forma regulacji (dystans zamiast wkręcanej śruby).

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Cytat
Mam całą zimę na przemyslenie problemu

 

W zimę zrobisz sobie "plasterki" na 15 stopni regulacji :) . Tylko napisałem że jest taka możliwość, nie tylko w przypadku VFR tylko ogólnie, w każdym motocyklu.

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakiej wysokości masz podkładki? Co do śrubek, to nie tyle zależy mi na szybkości co na prostocie późniejszych regulacji. Niestety ta japońska wersja jest praktycznie okrojona z możliwości regulacji zawieszenia (tylny amor też wykastrowali) - te japońce to jakies zunifikowane chyba som... :roll:

 

PS. Kurka, Aker, o co się Ciebie nie spytać to albo masz albo miałeś... :) (już zdążyłeś rozbabrać bladego?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ta prostota regulacji to bym nie przesadzal, za kazdym razem jak chcialem te sruby ruszyc, to sie okazywalo ze najpierw trzeba korki z teleskopow wykrecic i przesmarowac sruby bo za nic przekrecic sie nie chca. Moze za zadko regulowalem:)

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Cytat
Tyle' date=' że dystans trzeba wyjmować i spiłowywać aby zmienic napięcie - srubki są zdecydowanie wygodniejsze [/quote']

Yaco z tego co wiem (ale nie jestem pewien) to w VFRce nie ma śrub regulacyjnych tylko lagi są utwardzane pneumatycznie przez pompowanie. Zaręczam że to wcale nie jest wygodny sposób regulacji, trzeba precyzyjnie ustawić ciśnienie i kontrolować co jakiś czas a to nie jest takie proste.

Polecam jednak tulejki dystansowe lub podkładki pod sprężyny.

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Cytat

Yaco z tego co wiem (ale nie jestem pewien) ...

 

Źle wiesz :P :) RC36 wychodziła w wersji japońskiej z zatyczkami lag wykonanymi w całości z aluminum (jednego kawałka) lub z regulacją na śrubkach - tak to przynajmniej wygląda w Owner's Manual. Są normalne śrubki z podziałką, a nie napisali nic o pompowaniu. W CBR miałem zaworki w lagach i tam można było nieco wiatru wrzucić 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...