Skocz do zawartości

Yamaha MT 01 ( MT01, MT-01 )


Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy przerażacie mnie swoimi wypowiedziami. W sobote po raz pierwszy od zakupu KODO będę wymieniał olej w silniku, instrukcja mówi niby jasno, ale to co piszecie wprowadza pewnego rodzaju dezinformację w mojej głowie i pojęciu o wymianie oleju w silniku. Mam zamiar wlać 4.1 litra i koniec, no ale zobaczymy. Proszę innych posiadaczy KODO o komentarze z własnymi doświadczeniami w tym temacie. Pozdrawiam. LwG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,wlej te 4,1l,podłóż klocek pod nóżke boczną tak aby moto stało wmiare prosto,odpal i daj mu popracowc 15min,potem zgaś,odczekaj 3 minuty i na wyprostowanym motocyklu sprawdż poziom oleju,ewentualnie dolej oleju tak aby był na połowie skali,max 3/4 skali na bagnecie,nie więcej bo wypchnie olej przez którąś uszczelke,ot wszystko w temacie :) powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robię własnie tak ja opisał to maciej MT01.

 

W zeszłym roku wlewałem po raz pierwszy Bel Ray'a. Kupiłem wersje w kwartach, a nie w litrach (w tym roku kupiłem też ten olej, ale jest już w butelkach litrowych). Aby wlać dobrą ilość oleju wykonałem ze 100 :) przeliczeń i oczywiście - zgodnie z prawem Murphiego - pomyliłem się. Wlałem mniej oleju niż było wymagane. Na szczęście zauważyłem, że kontrolka oleju gaśnie "jakoś inaczej". Różnica w poziomie oleju była niewielka, ale jednak oleju było za mało. Dolałem odpwiednią ilość i wszystko było już OK. Łącznie weszło właśnie około 4.1 l.

 

Poza tym uważam, że lepiej jeśli wleje się mniej oleju niż więcej. W przypadku mniejszej ilości oleju masz sygnalizator braku ciśnienia w postaci kontrolki: zaświeci -> dolejesz. Jeśli przelejesz olej i będzie go za dużo, wskaźnik tego nie pokaże, a olej wywali ci jakąś uszczelką lub odmą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ja w sobotę odebrałem MT z serwisu po akcji wymiany łącznika w tylnym zawieszeniu. Nie kosztowało to nawet złotówki, mało tego serwis zrobił diagnostykę za którą też nie wziął pieniędzy:) Mam jeszcze jedno pytanie, czy któryś z Was odłączał EXupa w swoim KODO? chciałbym się pozbyć tego dziadostwa, ale chcę to zrobić tak, żeby nie wyskakiwały błędy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co użytkownik to teoria , ja zostaje przy swoim :) :) polatam i zobaczę

Panowie jak z tym spotkaniem w Bieszczadach he ??

 

No zaplanujcie coś koledzy. Ja niestety nie mogę podać dogodnego terminu, ale jak data spotkania jakoś wpisze się w mój wolny czas to chętnie się wybiorę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ja w sobotę odebrałem MT z serwisu po akcji wymiany łącznika w tylnym zawieszeniu. Nie kosztowało to nawet złotówki, mało tego serwis zrobił diagnostykę za którą też nie wziął pieniędzy:) Mam jeszcze jedno pytanie, czy któryś z Was odłączał EXupa w swoim KODO? chciałbym się pozbyć tego dziadostwa, ale chcę to zrobić tak, żeby nie wyskakiwały błędy

 

Moje Kodo już tydzień w serwisie,jeszcze nie mają części.:-( a pogoda taka piękna na jazdę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Ja jeżdżę teraz prawie codziennie:) Tak jak Trafel po tak długiej zimie nie mogę się nacieszyć jazdą :) Jedyne co zauważyłem w moim Mt co strasznie zjada opone:) ale najważniejsza jest frajda z jazdy i ta praca że aż chce się ciągle odkrecac manetke . Pozdrawiam!

 

Mam pytanie czy ktoś sprawdzał czy Mt chodzi lepiej na otwartym exupie? Rozmawiałem wczoraj z mechanikiem i mówi że można go ustawić żeby cały czas był otwarty i sprawdzić czy lepiej jeździ. jeżeli ni wrócić do stanu poprzedniego. Czy ktoś z was robił coś takiego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może ktoś opisać na czym polega zysk mocy - momentu z otwartego exup'a? Z tego co się orientuję, to EXUP podnosi moment obrotowy w wyższych zakresach obrotów. Na czym więc ma polegać zysk mocy - momentu przy otwartym EXUP'ie?

Może to ktoś opisze dokładniej, bo nie przekonują mnie stwierdzenia, że jest SUPPPPPER. Istotne jest również jak to się odbija na silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W MTeku nie latałem z otwartym EXUPem ale aktualnie w swoim VZR 1800 mam otwartego i zblokowanego EXUPa i jest ogięń :biggrin:

Maciej, czy jesteś w stanie podpowiedzieć jak otworzyć i zablokować EXUPa, żeby komputer nie pokazywał błędu? Czy jest w stanie przeprowadzić operację domorosły mechanik,, czy powinienem prowadzić do serwisu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...