Skocz do zawartości

Yamaha MT 01 ( MT01, MT-01 )


Rekomendowane odpowiedzi

instrukcja kłamie i ściemnia , rzeczywistość jest całkiem inna

 

Chyba zabrakło mi "uśmieszka" na końcu tego posta :)

 

Daleki jestem od stwierdzenia, że instrukcja kłamie. Telewizja kłamie, Tusk kłamie ( :) ) itp, ale instrukcja ????

 

A na powaznie: nie odważyłbym się dyskutować z instrukcją zwłaszcza przy suchej misce olejowej. Zawsze mam problem kiedy trzeba sprawdzać ilość oleju w zbiorniku, bo tam ten olej śmiga po silniku trochę inaczej niż normalnie. Aby sprawdzić, trzeba poczekać kilka minut i nie ma sensu sprawdzać po długim postoju. Stąd też zawsze kieruję się jedynie instrukcją i wlewam zalecaną w manualu ilość oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W suchej misce olejowej olej sprawdza sie zaraz po zgaszeniu silnika , ja w tedy miałem suchy bagnet , więc dolalem 0,5 litra i jest okej .

 

W instrukcji zapisano (strona 3-11):

 

NOTE:

* Before checking the engine oil level, wait a few minutes until the oil has settled,

* Do not screw the dipstick in when inspecting the oil level

 

innymi słowy: przed sprawdzaniem trza poczekać aż olej spłynie do zbiornika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra to powiem inaczej . Po odczekaniu jakiejś tam chwili , sprawdzałem i bagnet był suchy , bo myślałem ,że tak się robi . Ale wszyscy dookoła gadali , że stan oleju w suchej misce mierzy się zaraz po zgaszeniu silnika , więc sprawdziłem ponownie i nadal był bagnet suchy , W końcu dolałem te 0.5 litra i teraz jest git . I tak sobie myślę ,że huba mam jakiś większy silnik albo miche :) , sam już nie wiem . Najważniejsze , że olej jest w dostatecznej ilości i popyla sobie kanałami i rurkami .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi weszło 5,1 l i było na bagnecie OK

Pewnie na początku dnia forma do odlewania misek jest zimna i wówczas wchodzi mniej oleum, a po południu forma jest gorąca i wchodzi o 1l więcej do miski. To moja teoria ;) . Zresztą japońce w ogóle się dziwnie zachowują a ponadto jedzą ryż a nie kartofle.

 

A tak stoi w manualu:

 

EAS20290 ENGINE SPECIFICATIONS

Engine Engine type Air cooled 4-stroke, OHV Displacement 1670.0 cm³ (101.90 cu.in) Cylinder arrangement V-type 2 cylinders Bore × stroke 97.0 × 113.0 mm (3.82 × 4.45 in) Compression ratio 8.40 :1 Standard compression pressure (at sea level) 1200 kPa/200 r/min (170.7 psi/200 r/min) (12.0 kgf/cm²/200 r/min) Minimum–maximum 1000–1400 kPa (142.2–199.1 psi) (10.0–14.0 kgf/cm²) Starting system Electric starter

Fuel Recommended fuel Regular unleaded gasoline only (Europe) Unleaded gasoline only (AUS) Fuel tank capacity 15.0 L (3.96 US gal) (3.30 Imp.gal) Fuel reserve amount 3.0 L (0.79 US gal) (0.66 Imp.gal)

Engine oil Lubrication system Dry sump Type SAE20W40 Recommended engine oil grade API standard: SE or higher grade ACEA standard: G4 or G5 Engine oil quantity Total amount 5.00 L (5.29 US qt) (4.40 Imp.qt) Engine 2.2 L (2.33 US qt) (1.94 Imp.qt) Oil tank 2.8 L (2.96 US qt) (2.46 Imp.qt) Without oil filter cartridge replacement 3.70 L (3.91 US qt) (3.26 Imp.qt) With oil filter cartridge replacement 4.10 L (4.33 US qt) (3.61 Imp.qt)

Oil filter Oil filter type Cartridge (paper)

Oil pump Oil pump type Trochoid Inner-rotor-to-outer-rotor-tip clearance 0.12 mm (0.0047 in) or less Limit 0.20 mm (0.0079 in) Outer-rotor-to-oil-pump-housing clearance 0.09–0.15 mm (0.0035–0.0059 in) Limit 0.220 mm (0.0087 in) Oil-pump-housing-to-inner-and-outer-rotor clearance 0.03–0.08 mm (0.0012–0.0031 in) Limit 0.150 mm (0.0059 in) Bypass valve opening pressure 80–120 kPa (11.4–17.1 psi) (0.80–1.20 kgf/cm²) Relief valve operating pressure 60 kPa (8.53 psi) (0.60 kgf/cm²)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. czemu 5,1l a nie 6.5l , wejdzie nawet 7l ale po co jak instrukcja przewiduje opisaną ilość . z tego powodu nie cierpią uszczelki przewody i inne urz.narażone na nadmierne ciśnienie. to moja teoria i rada serwisu .

 

DOKŁADNIE !!!

Też tak uważam, trzeba się trzymać manuala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nurek ja angielskiego nie znam , ale nie jest czasem tak ,że 2,2 litra i 2.8 litra co daje 5 litrów , wchodzi przy kompletnie suchym silniku , czyli po rozłożeniu i złożeniu ?? tak przynajmniej podaje manual od Kawasaki VN2000 , że pod czas normalnej zmiany wchodzi załóżmy 4,8 , a przy suchym silniku 5,2 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem wam tak, macie różne długości bagnetów ;) Jak ja miałem wlane prawie 5L w tamtym sezonie to po zgaszeniu silnika i odczekaniu chwile olej był pod samym korkiem a bagnet cały mokry i musiałem upuszczać. Zobaczymy ile wejdzie w tym roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy przerażacie mnie swoimi wypowiedziami. W sobote po raz pierwszy od zakupu KODO będę wymieniał olej w silniku, instrukcja mówi niby jasno, ale to co piszecie wprowadza pewnego rodzaju dezinformację w mojej głowie i pojęciu o wymianie oleju w silniku. Mam zamiar wlać 4.1 litra i koniec, no ale zobaczymy. Proszę innych posiadaczy KODO o komentarze z własnymi doświadczeniami w tym temacie. Pozdrawiam. LwG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,wlej te 4,1l,podłóż klocek pod nóżke boczną tak aby moto stało wmiare prosto,odpal i daj mu popracowc 15min,potem zgaś,odczekaj 3 minuty i na wyprostowanym motocyklu sprawdż poziom oleju,ewentualnie dolej oleju tak aby był na połowie skali,max 3/4 skali na bagnecie,nie więcej bo wypchnie olej przez którąś uszczelke,ot wszystko w temacie :) powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robię własnie tak ja opisał to maciej MT01.

 

W zeszłym roku wlewałem po raz pierwszy Bel Ray'a. Kupiłem wersje w kwartach, a nie w litrach (w tym roku kupiłem też ten olej, ale jest już w butelkach litrowych). Aby wlać dobrą ilość oleju wykonałem ze 100 :) przeliczeń i oczywiście - zgodnie z prawem Murphiego - pomyliłem się. Wlałem mniej oleju niż było wymagane. Na szczęście zauważyłem, że kontrolka oleju gaśnie "jakoś inaczej". Różnica w poziomie oleju była niewielka, ale jednak oleju było za mało. Dolałem odpwiednią ilość i wszystko było już OK. Łącznie weszło właśnie około 4.1 l.

 

Poza tym uważam, że lepiej jeśli wleje się mniej oleju niż więcej. W przypadku mniejszej ilości oleju masz sygnalizator braku ciśnienia w postaci kontrolki: zaświeci -> dolejesz. Jeśli przelejesz olej i będzie go za dużo, wskaźnik tego nie pokaże, a olej wywali ci jakąś uszczelką lub odmą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...