Skocz do zawartości

Yamaha MT 01 ( MT01, MT-01 )


Rekomendowane odpowiedzi

U mnie po dłuższym postoju też zdarzy się że tarcze się skleją, ale po odpaleniu (na luzie oczywiście, bo na biegu ze sprzęgłem potrafi nieźle szarpnąć) i wciśnięciu sprzęgła wszystko wraca do normy. No chyba że u Ciebie to jakiś inny problem.

Co do pierwszego odpalania po zimie też tylko z aku.

A co do tylnego błotnika to jest chyba akurat na allegro za 200 zeta

Edytowane przez BruusZX6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumpel mi mówił, że tak trzeba przy tak wielkim "serduchu".

 

Mnie kiedyś kolega mówił, że pod Kodo trzeba kopciucha robić po zimie.... Więc przestałem go słuchać :)

 

P.S. Alexiunio nie potraktuj tego jako złośliwość bo nie taki mój cel. Zastanawiam się po prostu skąd ludziska mają takie pomysły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No z tym kopciuchem pod silnik to najlepsze, nieźle sie ubawiłem. Wszystko ok. No właśnie chyba odpale go normalnie z akumulatora, macie KODO dłużej niż ja więc Was poslucham, a kolegę następnym razem potraktuję z przymrużeniem oka. aktualnie jestem poza miejscem zamieszkania więc pierwszy wiosenny oddech Yamahga złapie dopiero moze we wtorek lub środę, napiszę jak poszlo. Myślę , że będzie dobrze. Blotnik znalazłem i dzis zamowiłem za 150 zeta, po wekendzie powinien dotrzec kurierem do mnie, więc poskładam wszystko w całość. po odpaleniu okaże sie też co z moimi biegami, może po rozgrzaniu usterka minie, przed zimowaniem motocykla nie było z tym problemu. Poza tym od razu chcę wymienić olej w silniku, taki jak był poprzednio zalany czyli półsyntetyk 20W50 BEL RAY może to równiez wpłynie pozytywnie na wysprzęglanie. Napiszę o uzyskanych efektach. Dziękuję za udzielona pomoc i pozdrawiam ze śnieżnej i mroźnej Puszczy Białowieskiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miewałem problemy z odpalaniem MT'eków tylko wtedy kiedy z braku cierpliwości nie czekałem po włączeniu zapłony do momentu kiedy pompka paliwa przestaje brzęczeć..

W ten weekend odpalałem swojego po zimowaniu i odpalił jakby wcale nie było dziury w sezonie :)

 

A co do sprzęgła to moim zdaniem nic wielce dziwnego się nie dzieje. Mój po dłuższym postoju też potrafi mocno szarpnąć przy wrzucaniu pierwszego biegu.

Tym bardziej nie wygląda to u Ciebie na nic niepokojącego skoro na koniec zeszłego sezonu nie miałeś żadnych problemów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem,choć nigdy tego nie stosowałem,że niektórzy motocykliści,żeby zapobiegać sklejaniu tarcz sprzęgłowych po odstawieniu sprzęta na zimę wciskają dżwignie sprzęgła i tak zaciśniętą odwiązują taśmą do manetki i w ten sposób tarcze są cały czas oddalone od siebie i na wiosnę nie mają prawa się skleić. A co sie tyczy odpalania to zauważyłem,że przy zimnym KODO nie ma problemu z odpalaniem-nawet po przerwie zimowej,a przy gorącym nie zawsze chce zaskoczyć.Nieraz musiałem kilkanaśie minut czekać na stacji po zatankowaniu,żeby odpalił.Jak się jest samemu i się człek nie spieszy to nie ma problemu,ale jak kumple czekają to siara.Nie wiem,może mój sprzęt tylko tak ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem,choć nigdy tego nie stosowałem,że niektórzy motocykliści,żeby zapobiegać sklejaniu tarcz sprzęgłowych po odstawieniu sprzęta na zimę wciskają dżwignie sprzęgła i tak zaciśniętą odwiązują taśmą do manetki i w ten sposób tarcze są cały czas oddalone od siebie i na wiosnę nie mają prawa się skleić. A co sie tyczy odpalania to zauważyłem,że przy zimnym KODO nie ma problemu z odpalaniem-nawet po przerwie zimowej,a przy gorącym nie zawsze chce zaskoczyć.Nieraz musiałem kilkanaśie minut czekać na stacji po zatankowaniu,żeby odpalił.Jak się jest samemu i się człek nie spieszy to nie ma problemu,ale jak kumple czekają to siara.Nie wiem,może mój sprzęt tylko tak ma.

 

Nie polecam metody z zostawianiem wciśniętej klamki od sprzęgła na zime bo pompka i wysprzęglik cierpią wtedy niemiłosiernie :sad: Co do odpalanie po zimie to tylko na własnym aku bez wspomagania kablami i musi byc dobrze.Masz problemy z odpaleniem ciepłego MTeka na stacji a zimny pali idealnie? jakie paliwo stosujesz 95 czy 98?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój Mt'ek też gorzej na ciepło pali i bywało, że kilka razy musiałem rozrusznikiem dość mocno kręcić - działo się tak bez względu na paliwo.

Odkąd zacząłem pilnować by pompka paliwa przestała "brzęczęć" nim uruchomię rozrusznik to problemów z odpalaniem nie ma.

 

(przerabiam obecnie drugiego MT'eka i w obu było tak samo)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój MTek też tak robił czasami na ciepłym silniku,że zakręcił i nie odpalił,wtedy przełączałem jeszcze raz czerwony przełącznik i odpalał odrazu,jak zmieniłem zały prawy przełącznik to problem sie skończył,jak jest teraz to trzeba zapytac Afrikańc.W moim intruzie miałem podobnie jak lałem 98,przeszłem na 95 i jest super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maciejMT01-jeżdżę na 95-nie wydaje mi sie,żeby to była kwestia oktanów.Gdy spytałem dobrego mechanika to powiedział,że to może być sprawa kompresji-dokładniej:gorący tłok ma mniejsze luzy w cylindrze(być może jego rozszeżalność od wysokiej temp.jest minimalnie wieksza od rozszażalności cylindra) i aku musi mocniej kręcić żeby silnik zaskoczył. A z tym kręceniem rozrusznika wiadomo jak w MTQ jest.Po części można by się CHYBA z tym zgodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obiecałem, że dam znać jak coś się wydarzy w sprawie akcji serwisowej. No to się zadziało, dostałem wiadomość, że części przyszły i mogę wstawiać moto:)

Chciałem jeszcze o jedną rzecz zapytać, jakiś czas temu pojawiła się informacja o pękającej osłonie wiatraka pod siedzeniem od stelaża pod kufer centralny. Czy ktoś jest w stanie podpowiedzieć jak zapobiec pękaniu tego elementu? (nie moę jeździć to chociaż pogrzebię:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do wiatraka pod siedzeniem to często wam się uruchamia? Ja mam MTka od 3 sezonów, jazda nawet w bardzo gorące dni mozolnie po mieście i jeszcze nigdy mi się nie załączył. Może to efekt tego że nie mam katalizatora przez co tłumiki nie są w stanie aż tak dogrzać pod siedzeniem. Miałem go kiedyś podłączyć na krótko i sprawdzić czy działa, ale do dzisiaj tego nie zrobiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bruus,Ja miałem MTeka dwa lata i aby raz załączył mi sie ten wiatrak jak jeszcze miałem oryginalne wydechy,jak je wybebeszyłem to wiatraczek zamilkł na wieki :biggrin: A jaktam gostyńskie MTeki aby Ty zostałeś? bo w sezonie były chyba dwa jak nie trzy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już niestety odpadłem z grona posiadaczy MT w sierpniu, za namową żony, dosyć już miałem wygadywania, że wszędzie jeżdżę sam. Przesiadłem sie na GTR 1400 i ten sezon pokaże czy dobrze zrobiłem, jeśli nie będzie ze mną jeździć to szukam MT :P

Edytowane przez Maras31
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...