Skocz do zawartości

Niezawodny, wygodny, tani motocykl do turystyki. Jaki?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Czy za około 5000 zł da sie kupić jakis wygodny motocykl do turystyki? Chodziło by mi o motocykl na którym podróż nie męczy, owiewka zapewnia dobrą ochrone od wiatru, posiada kufry (nie jakies brzydkie, czarne, doklajane na siłe tylko komponujące sie z kolorem plastików).

 

Tydzien temu nie widziałem dla siebie motocykla poza scigaczem, ale wystarczyła 35 kilometrowa przejażdżka na BMW K1200LT i moje poglądy całkowicie uległy zmianie- teraz w gre wchodzi tylko motocykl turystyczny badz chociaż podchodzący wyglądem (i komfortem) pod turystyka.

Czy da rade kupić cos turystycznego za 5000zł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

??? zadales konkretne pytanie przyznaje, jeszcze z tym kolorem kufrow skomplikowales, ale...... widzialem ostatnio u znajomych taki sprzet choc leciwy przyznaje chyba sprzed lat 90, ale jezdzil jak marzenie, chodzilo o chonde CX 500 obudowaną, hmmmm

a moze jakas wersje policyjna jakiegos modelu? ona maja kufry w kolorach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kufry zintegrowane ma np. Honda Deuville, ale za te pieniądze to raczej ciężko będzie. Tyle, że raczej poleciłbym mimo wszystko kufry doczepiane. Ich zalety:

 

1. W podróży możesz zdjąć kufry z moto i zabrać do hotelu/namiotu wraz z zawartością (często mają uchwyty do noszenia). Nie potrzebujesz do tego specjalnych toreb, które dodatkowo kosztują.

 

2. Podczas codziennej jazdy po mieście nie musisz kufrów wozić ze sobą, co ułatwia przeciskanie się w korkach - nie trzeba pilnować tyłu motocykla podczas ciasnych mijanek z samochodami. Do codziennej eksploatacji topkejs w moim przypadku w 100% załatwia sprawę (mieści wszystko, co zamierzam do niego wcisnąć).

 

3. Kolor można dopasować, bo większość kufrów ma element lakierowany, który można wymienić na inny, w innym kolorze. Pytanie o sens takiego rozwiązania pojawia się w momencie podejścia do kasy w sklepie. Kufer bez lakierowania może kosztować kilkaset zł mniej, a nowa lakierowana wkładka to kilkadziesiąt pln. Czy nie lepiej kupić np. nowe opony?

 

Jeśli szukasz moto taniego, wygodnego i niezawodnego, to raczej jakaś szybka maszyna to nie będzie. Może więc wystarczą sakwy zamiast kufrów? Kupujesz wówczas zwykłe moto szosowe (do 5 tysi coś się znajdzie) i sakwy Hein-Gericke za 15 EURo. Kuferki niestety potrafią sporo kosztować, dlatego stawiając sobie kryterium 'moto z lakierowanymi kuframi w cenie do 5000 zł' bardzo utrudniasz sobie poszukiwania sprzętu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec kufry nie musza byc pod kolor. Bardzej zalezy mi na pozycji za kierownicą (nie tak leżąca jak na plastikach tylko bardziej odprężona, jak w wymienionym przezemnie BMW :) ) no i na dobrej osłonie przed wiatrem.

 

PS. Czy w każdym motocyklu da sie zainstalowac radio? Gdzie można je umieścić jesli motocykl nie jest przystosowany do tego typu sprzetu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecej pieniedzy nie uda mi sie uzbierac, a chciałbym zacząć przygode z turystyka motocyklowa gdyż majac bezposrednie porównanie (tą sama trase najpierw pokonałem samochodem a potem turystykiem) wybór moze byc tylko jeden.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz poszukać np. bardzo starej Beemki (lata 70-te) to będzie coś w ten dekiel. O ile właściciel nie uzna go za egzemplarz zabytkowy i nie wyceni na 40 tysi ;).

Radio możesz zainstalować w każdym moto z akumulatorem, ale musisz je jakoś przyczepić do motocykla (głośniki też). Jeśli nie ma specjalnej instalacji a'la Gold Wing czy BMW LT, to czeka Cię sporo zabawy z tym tematem.

A po co Ci to radio?? :)

Możesz mieć w kieszeni walkmana i słuchawki w uszach, ale wpływ takiego rozwiązania na bezpieczeństwo jazdy chyba jakiś jest.

 

I jeszcze rada wspomniana wyżej - kup lepiej GSa, XJtę, czy ER5. Za te pieniądze da się dostać egzemplarz w przyzwoitym stanie. Do turystyki też się dobrze nada, pozycja za kierownicą jest ok - to nie są sporty. Za to w codziennej eksploatacji sprawdzi się dużo lepiej. Chyba nie zamierzasz każdego dnia w roku przemierzać pół świata? Bo jeśli tak, to do 5000zł ceny moto dolicz 3 razy tyle na paliwo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróć uwagę na stan techniczny, konieczność wymian, jak często trzeba nawiedzić serwis, a potem koszty materiałów eksploatacyjnych (typu klocki opony), jakby nie patrzeć motocykle wymienione przez Cosmo wydają się być najlepsze. Problem tylko czy znajdziesz taki za 5000. Dolicz jeszcze kasę potrzebna na ciuchy i na te nieszczęsne sakwy lub kufry. Czeka Cię trochę szukania. Nie chcę Cię zniechęcać, tylko pokazać że dysponując taką gotówką powinieneś zwrócić uwagę głównie na stan techniczny wymarzonego motocykla i koszty jego eksploatacji. Radio i kolor kufrów jest w tym wypadku sprawą drugorzędną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymagania raczej na 50.000zł a nie na 5.000zł :? za te pieniądze to trudno kupić konia typu naked w rozsądnym stanie o turyście nie wspominając. Niestety turystyczne sprzęty są drogie w zakupie. Jak ktoś sprzedaje turystę za 5.000zł to jego stan/wiek napewno pozostawia wiele do życzenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do konca sie z Wami zgadze,fakt ciezko bedzie kupic dobrego turyste za 5tys ,ale mi sie udalo :) -za 5400kupilem Xjte 900 87r w naprawde dobrym stanie.

Tak za 5tys wydaje mi sie ze muglbys sprawic sobie CBXa550,fajne moto kolega ma takiego i sobie chwali.

Xjte czy Gsa za takie pieniadze ciekzo bedzie kupic.

Ewentualnie yamahe XJ550 polecam tez fajny sprzecik,poszukaj moze znajdziesz fajna sztuke.

 

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oto odpowiedz Kawasaki KZ 550 z lat , owiewki jak u goltwinga, kufry w koloze moto, muj kumpel mial zielonego KZ, z zielonymi kuframi, 4 cylindry, wygodny rasowy turystyk. tylko malo ich na gieldzie ale za 5000 mozna spokojnie kupic,

tylko wiadomo takie moto ma duzo latek i eksploatacja swoje robi, ja osobiscie tak jak paru kumpli wczesniej polecil bym ci, jakas 500, typu GS 500, sa to modele rocznikowo nie za stare jak na to kase i z silniczkani niezawodnymi,

bo jak wiesz zeby cieszyc sie z turystyki trzeba jezdzis z nie rematowac motocykl,

ja na GS-ie zjechalem kawalek naszego kraju i troche zagranicy, zawsze we dwoje, pelne torby teksztylne, motocykl obladowany gdzie sie da,

nikt nie nazekal na brak wygody, a dupsko wytrzymywalo od tankowania do tankowania,

aby potwierdzic to co pisze wejdz na moja stronke, i poogladaj fotki :)

nie ma co napalac sie na starszy sprzet bo mozna sie szybko zrazic

www.sokolriders.com

--- jezdze bo lubie ---

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrzyłem na allegro i mobile.de na motorki które proponujecie i najbardzej chyba podpasował mi CBX. Na allegro jest ładna sztuka (fakt że za 7800), ma radio ze sterownaiem przy kierownicy, awaryjne itp. Bardzo fajny motorek tylko za drogi jak na moją kieszeń (narazie). Chyba dozbieram jeszcze pieniazków i kupie sobie takiego CBX-a.

Jak sie przedstawiają jego osiągi? Chodzi mi o wersje 550 i 750.

 

PS. Jakie zagraniczne stronki polecacie z ogłoszeniami oprucz mobile.de?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...