Skocz do zawartości

KOLEINY!!co i jak


zomb
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Siema

 

Chcialem sie zapytac jak Wy radzicie sobie z koleinami.

Niestety na naszych drogach jest tego cala masa :!: ,ja jak mam zmieniac pas na ktorym sa koleiny to normalnie mam stracha czy czasem kolo mi nie ujedzie i sie nie wyglebie :?

Macie jakis sposob na jazde w koleinach,czy trzymacie sie srodka jezdzni,czy tez wjezdzacie w nia i ona was prowadzi :?:

 

Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

staraj sie "przerzucic" moto przez nierówność.manewr zmiany pasa na ten, ktory masz z prawej strony a dzieli cie od niego pani koleina: zdecydowane pochylenie w prawo i skręt kierownicy, moto skręca, na wysokości nierównosci staraj sie by moto było juz wyprostowane, a potem wykańczasz manewr będąc juz na prawym pasie. nie mam talentu to tłumaczenia, instruktorem nie zostane ;-), ale mam nadzieje ze w miare zrozumiałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja staram się pokonywać koleiny pod w miarę dużym kątem i podczas wykonywania manewru nie przyspieszać ani nie hamować (kiedyś wyjeżdżając z koleiny załapałem małego powerslide'a przez nadmiar gazu, a że było to przy ok. 120km/h na autostradzie, to wyciągnąłem wnioski ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na koleiny najlepszy nowy zestaw opon :P

a tak poważnie - na nowych oponach naprawdę łatwiej wyjechać / przejechać w poprzek koleinę. Nawet taką o głębokości 20 cm 8O :arrow: ;)

przejeżdżając przez koleinę lekko unoszę dupę stając na podnóżkach; podobnież na torach tramwajowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

staraj sie "przerzucic" moto przez nierówność.manewr zmiany pasa na ten' date=' ktory masz z prawej strony a dzieli cie od niego pani koleina: zdecydowane pochylenie w prawo i skręt kierownicy, moto skręca, na wysokości nierównosci staraj sie by moto było juz wyprostowane, a potem wykańczasz manewr będąc juz na prawym pasie. nie mam talentu to tłumaczenia, instruktorem nie zostane ;-), ale mam nadzieje ze w miare zrozumiałeś.[/quote']

 

Ja koleiny pokonuję w podobny sposób, z tym że znajdując się na wysokości nierówności motocykl mam nie tyle wyprostowany, co nawet odchylony w stronę przeciwną do kierunku zmiany toru jazdy. Metodę tę propagował swego czasu na łamach "Świata Motocykli" red. Kwiatkowski i odkąd zacząłem ją wprowadzać w życie (jeszcze za czasów MZ-ki), mogę ją gorąco polecić.

Romet Pony > Romet Ogar 205 > MZ ETZ 251 > Suzuki GSF 600 S Bandit i Peugeot SV 50 > Yamaha YP 250 R X-Max > Merida Freeway 9300

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja koleiny pokonuję w podobny sposób' date=' z tym że znajdując się na wysokości nierówności motocykl mam nie tyle wyprostowany, co nawet odchylony w stronę przeciwną do kierunku zmiany toru jazdy. Metodę tę propagował swego czasu na łamach "Świata Motocykli" red. Kwiatkowski i odkąd zacząłem ją wprowadzać w życie (jeszcze za czasów MZ-ki), mogę ją gorąco polecić.[/quote']

 

Olsen, a nie masz gdzieś może tego artykułu? Bo ni cholery nie rozumiem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co robicie jak pada i w koleinach zbiera się woda???

W ostatni łikend wracałem 460km do domu z czego ponad 300 w deszczu a jak wiadomo kolein u nas nie brak - było tragicznie ;) ale obyło się bez przykrych zdarzeń. Ale wyprzedanie na drodze z koleinami to hardcore na maxa :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co robicie jak pada i w koleinach zbiera się woda???

W ostatni łikend wracałem 460km do domu z czego ponad 300 w deszczu a jak wiadomo kolein u nas nie brak - było tragicznie ale obyło się bez przykrych zdarzeń. Ale wyprzedanie na drodze z koleinami to hardcore na maxa

Chyba jechałeś tą trasą co ja! 4 burze po drodze!!! Koszmar! Jadąc koleiną woda ci wali na nogi i hamuje cały motocykl, środkiem co chwilę garby i inne niespodzianki, zwłaszcza na zakrętach, z przeciwka spood aut fontanny! To była masakra, jeszcze nigdy się tak nie umordowałem na moto. Sposobu na nie nie znalazłem w tych warunkach, każdy był zły!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koleiny, jak ma się dobre opony i zawieszenie, oprócz dyskonfortu związanego z nierównością, nie mają znaczenia, przynajmniej przy zmianie pasa. Co innego kiedy ktoś namiętnie stara się jechać brzegiem koleiny albo w koleinie... to już głupota.

 

 

A co robicie jak pada i w koleinach zbiera się woda???

W....twisted:

 

Wywalamy się...!

Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak juz pada to masakra ;) ,kilka razy miale taka sytuacje ze widzac koleiny po prawej stronie (w deszczu)nie zjedzalem i jechalem lewym pasem,wiem ze tak sie nie powinno robic no ale co jak mial bym sie wy**bac ,moze ludziki w puszkach zrozumieja.

 

czyli Maniek najlepiej jednak jechac srodkiem pasa i starac sie nie jechac w koleinie,tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...