brzytwa Opublikowano 2 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2003 Panowie!Czy ktoś próbował wsadzić do motocyklowej ramy silnik diesla? W razie, jakby co, proszę o jakieś wrażenia z jazdy. Nie jest problemem połączenie go np z ruską skrzynią biegów czy zmiana przełożenia w dyfrze. Chodzi o ogólne wrażenia, choćby występowanie wibracji na wolnych obrotach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 2 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2003 O ile się nie mylę, jakaś firma z Indii produkuje diesla. Ma to 500 cm3, małą moć, predkość maksymalną na poziomie 80 km i jedyną zaletą jest małe spalanie i ogromny zasięg na jednym zbiorniku (chyba około 500 km). A coś większego, z samochodu ? Nie mam pojęcia, ale masa może być tu przeszkodą, chyba że sięgniesz po nowoczesny silnik hdi z Citroelna 1,4l. Ale i le to kasy kosztuje i czy w ogóle jest sens się w to bawić ? Według mnie nie. Pozdrawiam, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ivan Opublikowano 2 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2003 Kłaniam,Zajżyj na http://www.peace65.freeserve.co.uk/Picture...res/diesel2.htm . Tam znajdziesz zdjęcia i opisy różnych dziwolągów na dwóch kołach z silnikami dieslowskimi. Oprócz tego jest jeszcze link do ratbike zone (tamże) ale nie sprawdzałem co to za dobro. Jest szansa że jest tam więcej na temat motocykli z dieslami.Gruss!I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
billy Opublikowano 3 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2003 O ile się nie mylę, jakaś firma z Indii produkuje diesla. Ma to 500 cm3, małą moć, predkość maksymalną na poziomie 80 km i jedyną zaletą jest małe spalanie i ogromny zasięg na jednym zbiorniku (chyba około 500 km). A coś większego, z samochodu ? Nie mam pojęcia, ale masa może być tu przeszkodą, chyba że sięgniesz po nowoczesny silnik hdi z Citroelna 1,4l. Ale i le to kasy kosztuje i czy w ogóle jest sens się w to bawić ? Według mnie nie. Pozdrawiam, Paweł Ogromny zasięg ?Przecież MZ też pójdzie spokojnie 500km na jednym baku bez specjalnych oszczędnościa przy prędkości do 80 to ok. 550km pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomas Opublikowano 3 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2003 jak sie kiedys z kumplem napilismy to mało brakowało a powstał by motocykl z silnikiem od Stara-na razie jest to nasz projekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 3 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2003 A nie robi przypadkiem takiego cuda Royal Enfield? Gdzieś coś takiego czytałem. Jakby ktoś coś znalazł w necie na ten temat albo wiedział to czekam na cynk, chętnie się dowiem więcej (czego to ludzie nie wymyślą, jak nie turbina z helikoptera, to diesel...) Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micek Opublikowano 4 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2003 Darek dobrze pisze, Royal Enfield robi moto z dieslowskim silnikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 4 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2003 To jakiś stacjonarny silnik przerobiony na potrzeby trakcyjne. Jeden cylinder, długoskokowy chłodzony powietrzem chyba dmuchawą. Ma to chyba 9 koni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gagee Opublikowano 4 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2003 Dokładnie, jest to stacjonarny silnik przystosowany do motocykla, chłodzony dmuchawą, ale ma 5kW (ok. 6,5 KM).Pali 1,5 l ON na 100km - co przy 14 l zbiorniku wychodzi ponad 900 km bez tankowania 8) . A tu jest krótki artykuł na temat ENFIELDA TAURUSA: http://www.proszynski.pl/czasopisma/motoma...2001/04/04.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
billy Opublikowano 4 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2003 900 km to już jest coś, nieźle , wychodzi zatem 4zł (!) za 100 km przy tym 1,5lna 100km- nic tylko gnać całymi dniami.chyba se kiedyś taki sprawie. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomas Opublikowano 4 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2003 na dłuższą metę to użytkowanie takiej furki nie jest chyba takie dobre.W końcu tylko jeden taki model- jak by to było dobre to by szło jak świeże bułeczki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyzio Opublikowano 4 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2003 Cześć, prędkość maksymalna tego cuda to ok.80 km/h, przelotowa pewno wię max. 70 i mniej. Chyba powinno się kupić poduszkę bo prędzej zaśniesz niż ci się paliwo skończy :) :evil: :evil: Na moim Royalu 500 niekiedy trudno było utrzymać 95 :) ale jeździło się super!!PozdrawiamDyzio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 4 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2003 Cześć! Jesli chodzi o Enfilda Taurus to ma silnik adoptowany ze stacjonarnego poj. 325 cm. mocy niewiele wg. roznych zdodel 6,5 KM, wg . innych 8 KM, predkosc niewielka 80 km/h , ale spalanie 1,5 / 100 km. i zasieg nawet ok. 1000 km. Tylko ma jedna wade przy max. szybkosci wpada w drgania , podobno takie ze srubki same sie odkrecaja. Kiedys byl projekt firmy BULTACO z silnikiem citroena TDI ok. 60 KM poj. 1300(?) masa moto- ok. 300 kg i wyglad scigacza.Ostatnio czytałem w Motorcycle Consumer o projekcie moto dla US-Army KLR z silnikiem Disla moc ok. 26KM przy masie ok. 180 kg. Ten projekt wydal mi sie najbardziej sensowny, szczególnie ze masa nie za duza i moc moto nie oszalamiajaco niska.Ciekawe ile takie cos kosztowalo . O rodzaju silnika i pojemnosci nic nie bylo tylko artykul i zdjecie (KLR w wersji military). Mialem kiedys z bratem pomysl zeby do moto wsadzic silnik diesla od Daihatsu charade( to bylo w dobie kryzysu i paliwa na kartki), ale sam samochod byl wtedy dla nas szokiem- maly jak maluch wiecej miejsca niz w poldku(podobno) i do tego disel. Pozdrawiam. Janek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 4 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2003 Znaczy się klimat w tym Enfieldzie taki sam jak w Ursusie? Dzięki Bogu że nie żyję w Indiach Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borys Opublikowano 5 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2003 Oooooostrooo!Jakby jeszcze wczoraj ktoś próbował mi wcisnąć tekst że istnieje seryjna produkcja motocykli z silnikami Diesla to brechtałbym się ze dwa miesiące z niego!!!! 8O 8O 8O Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.