Skocz do zawartości

Wszystko o Yamaha DT 50, 80 i 125


Rekomendowane odpowiedzi

doczytałem aż do 20 strony :flesje:

kolega kupił sobie dt 125 '96 tylko motorek słabo sie zbiera, prównujać z innymi motorami wychodzi tak na około 10-15KM. poprzedni własciciel powiedział że wywalił jakieś ceramiczne wkłady zaraz na początku wydechu ale został lej w dyfuzorze. czy to jego wina że sie tak słabo zbiera? predkośc max podobno 110km/h. niedawno podobno była robiona kapitalka i szlif, silnik ładnie pracuje cicho nic nie przerywa.

co może go jeszcze blokawac?

przyznam szczerze zę do zaaworu wydechowego i filtra powietrza jeszcze nie zagladałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możliwe ze to wina tego lejka. może to być dławik. wywalić ze środka wszystko i tyle. można też zobaczyć jak bedzie szedł jak zdejmie samą końcówke tłumika. bo tam też może go dławić. jak dławi to też mozna rozkroić i powyciągać. oprócz tego zobacz czy jak wysoko mu sie silnik na ludzie wkreca. może ma też blokade na module. jeżeli powyżej 10tyś to chyba dobrze. a jeżeli nigdzie blokad nie ma to może konpresja słaba.

 

blokada w filtrze powietrza? slyszal ktoś o czymś takim? ja slyszałem może o małej dyszy w gaźniku ale to też w jakims skuterku było ale nie w yamaszy. a może sie myle. niech sie ktoś jeszcze wypowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda nei mialem 125 ale wydaje mi sie że Jeśli sie słabo zbiera (z dołu jak sie domyślam) to pewnie jest to zawór wydechowy który sie nie zamyka na wolnych obrotach. A jeśli nie osiaga wiekszych predkosci to oprucz modółu zweżka w gruszce też moze cos przeskadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przegoniłem dzisiaj RD80 po paru dłuuuuugich ulicach Warszawy i mam następujące pytania

 

Dlaczego mimo wymiany regulatora przepala mi żarówki ? szczególnie czujnika luzu i stop/pozycja

Dlaczego nie mogę przekroczyć 80km/h chociaż na blacie mam dopiero 6000 obr/min na 6 biegu i ok. 8000 na 5 biegu ? O_o To chyba nie problem CDI bo na 6 powinien jeszcze troche dociągnąć, czy to może mieć związek z nieszczelnym dyfuzorem ?

Trzecie pytanie zamieszcze jeśli nie znajde odpowiedzi na nie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wam też tak ciężko motor zapala jak jest zimno?? -2,-5 stopni, musiałem kopać z 5 minut żeby odpalić. Zastanawiam się czy może też w pewnym zakresie spowodowane przez wodę w chłodnicy?? Oczywiście motor na mrozie stał tylko w okresie odpalania, normalnie stoi w garażu pod blokiem.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jak bylo jakies -1,5 stopnia to odpaliła po minutowej seryjce kopniaków,a wcześniej stała miesiąc.

 

Mam pytanie pilne:

Czy linka gazu od DT 80 będzie pasowała do DT 125? Bo nigdzie nie moge znaleźć linki do DT 125,a do DT 80 są wszędzie. Albo jeżeli wiecie,gdzie mógłbym kupić takową linkę to bardzo bym prosił o pomoc.

 

Pozdro :icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie. jak w waszych yamahah 125 wyglądała blokada w końcówce tłumika? jak w ogole ta końcówka w srodku wyglądała. ja swoją rozpołowiłem i zobaczyłem takie jakby tunele ułożone wzdłuż puszki. spaliny zanim wyjdą na powietrze muszą trzema tunelami polecieć. dość ciekawe. to napewno wycisza motor ale pomyślałem sobie że może i spowalnia wiec powycinałem tam troche i mam teraz prosty przedmuch :). troche tam wyciszenia jeszcze zostało ale mało. ja mam sachsa wiec rzeczywiscie to może inaczej wyglądac. ale tak sie pytam z ciekawośc.

 

nie sprawdzałem czy motor lepiej idzie bo lód wszędzie.

 

ciekawi mnie też inna rzecz. wiem że w dwusuwach tłumik pełni bardzo ważna role bo na przykladzie - kiedyś jak miałem jeszcze skuter obłamał mi sie wydech i silnik nagle stracił moc. czyli tu nie ma tak że im swobodniejszy wylot spalin tym silnik mocniejszy. troche tak ale chyba do granicy. ciekawi mnie jakby sachs jezdził bez tłumika własnie. bo tutaj jest sprawa inna - jest ten zawór wydechowy wiec to chyba on powinien odpowiadać za dynamike silnika a nie tłumik tak jak w motorach bez tego zaworu. jak to jest naprawde?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawór jest po to, ażeby silnik miał siłę na niskich obrotach i nie było takiego czegoś, że od 7 tys obr ręce Ci wyrywa.

teraz: poco jest dyfuzor: otóż w komorze rozprężania spaliny odbijają sie i wpychają mieszankę która uciekła do tłumika przed zamknięciem kanału wydechowego, gdyby tego nie było paliwo uciekałoby przez tłumik co doprowadza do straty mocy a w skrajnych przypadkach do zatarcia moto

Edytowane przez szyszunia1514
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...