konrad1f Opublikowano 10 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2005 tak się zastanawiałem czy do piwa czy tutaj no ale do rzeczy czy ktoś z was ma jakiś doświadczenia z tymi materiałami?czy bawicie się w robienie/reperowanie owiewek, ewentualnie jachtów :lol: możecie polecić jakieś książki/dobre strony w temacietroszkę szukałem ale zbyt wiele nie znalazłeminteresuje mnie cały proces -od stworzenia formy do wylakierowania (jakie materiały konkretnie są używane)jeśłi coś wiecie to także o carbonie chętnie czegoś bym się douczył (jakieś tematy co prawda były ale raczej traktowały co kto sobie kupił)adresy sklepów/hurtowni w wlkp (najlepiej poznań) gdzie można nabyć materiały w miarę korzystnych cenach (detal) Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Joe Opublikowano 10 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2005 z tego co wiem,to wloknine i zywice poliesterowa dostaniesz bez problemu w sklepie z farbami np, to sie nazywa "zestaw reperacyjny" ,lepsza jest zywica epoksydowa ale jest drozsza,proces jest prosty, wyrabiasz forme z gipsu i szlifujesz, potem nakladasz wluknine i smarujesz zywica z utwardzaczem i czekasz az wyschnie,tak kila warstw najlepiej ,w zaleznosci od grubosci,dalej nakladasz szpachel (w plynie) nie wiem jak to sie fachowo nazywa,kumpel robil blotnik z tego i cyszedl calkiem niezle i ja mam przy swoim sprzecie ale mojego kupilem akurat,generalnie same plusy lekki,wytrzymaly i nie rdzewieje Pozdro Joe :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robak Opublikowano 10 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2005 zestaw naprawczy można dostac w wiekszosci marketów :) tylko nie wiem jak z jakoscia tych wyrobów z marketu czym sie różni żywica poliestrowa od epoksydowej? poliestrowa jest bardzo płynna i bez formy raczej ciężko jest wykonac cos ciekawego (chyba), z epoksydową nie miałem jeszcze kontaktu tu macie linka gdzie jest pokazany artykuł z ŚM o budowie streeta z gsxr, chyba jedna z najsłynniejszych zdłubek w polsce :twisted: http://www.kolectuning.com.pl/main.php?sp=5 owiewki były robione własnie z żywicy a formowane w gipsowych formach, dodatkowo posmarowanych pastą do nabłyszczania nagrobków :D a wszystko po to żeby można było łatwiej oddzielic owiewke od formy http://www.kolectuning.com.pl/ a tu link do strony głównej, warto poszperac Cytuj SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarianKa Opublikowano 11 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2005 ,dalej nakladasz szpachel (w plynie) nie wiem jak to sie fachowo nazywa, żelkot, ale to sie nakłada najpierw. Dokładnie, to najpierw sie forme smaruje środkiem rozdzielajacym (jak napisał haya - może byc pasta, smar silikonowy), potem smaruje sie żelkot (to taka rozcieńczona żywica, często barwiona, dajaca gładką powierzchnię,) a potem warstwy tkaniny albo maty i przesyca sie żywicą.poliestry od epoksydów różnią się chemicznie, ale użytkowo: epoksydy są bardziej odporne chemicznie (działanie smarów, paliwa, autokosmetyków, kwaśne deszcze itp) i wytrzymalsze mechanicznie. Laminaty na poliestrach są chyba troche bardziej elastyczne.Polskie żywice poliestrowe chodziły pod nazwą handlową Polimale, a epoxydy - Epidiany Cytuj Nie ma co płakać nad rozlanym szambem. Wsiąknie i smród minie [michoa] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 12 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2005 A więc tak , w tych zestawach naprawczych jest strasznie do d**y Proponuje rozejrzeć się za jakimś lepszym.Bardzo duży wybór płócien można znaleźć we niektórych sklepach modelarskich.Podobnie jak włókno węglowe.Z tkanina z włókna węglowego może byc kłopot z tego względu że nie wszystkie żywice maja odpowiednia przyczepność.A co o samego procesu formowania to jest tak jak napisano wyżej.Forma gipsowa, posmarowana jakimś środkiem antyadhezyjnym. Bardzo dobry jest środek oparty na syntetycznych woskach ( w sprayu ) Demoplast 740 Pryskamy nim formę, smarujemy żelkotem , na to kolejne warstwy tkaniny i przesączany żywicą. Z wierzchu aby uzyskać gładką powierzchnie mozeny przykryć folia z PE . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Joe Opublikowano 12 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2005 zgadzam sie ze forme smarujemy czyms zeby zywica do niej nie przywierala,ale po zabiegu dobrze jest jeszcze raz przemalowac zelkotem by zlikfidowac drobne rysy i przeszlifowac troche,byc moze to wynika z dokladnosci wykonania formy,u kumpla tak bylo Pozro Joe :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robak Opublikowano 16 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2005 znalazlem tą stronke jakis czas temu w podpisie jednego z forumowiczów, chyba jednak nie udziela się on juz na forum, ale miał ciekawe pomysły na zrobienie streeta i wydłubanie owiewek. na dole tego linku są zdjęcia z budowy zbiornika paliwa i zadupkahttp://republika.pl/hotfighter/HOTFIGHTER3/ dział mój sprzęt Cytuj SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan Opublikowano 17 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2005 www.c-l.pl stronka firmy oferującej spory wybór materiałów do produkcji laminatów w tym np carbon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz Opublikowano 17 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2005 Tak apropo tematu to mam pytanie co kupić i jak mniej więcej zrobic zeby uzupełnić dziurkę na deklu (plastikowym czarnym) od zegarów. Uszkodzenie powstało pewnie od upadku poprzedniego własciciela :D. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 17 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2005 www.c-l.pl stronka firmy oferującej spory wybór materiałów do produkcji laminatów w tym np carbon. dzięki-tego mi było trzeba[/i] Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WSR Opublikowano 18 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2005 do Lukasza : najmocniej zywica, ale z tym bedzie wiecej klopotu, zle nie bedzie tez szpachlowka z wloknem szklanym (jest b sztywna po stwardnieni ;D) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robak Opublikowano 21 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2005 a jesli od podstaw robimy owiewke motocyklową która musi byc w miare elastyczna, to czy mozna dodac do żywicy uelastyczniacza tak, jak dodaje się go do lakierow przy malowaniu plastikowych elementow :idea: :?: taka owiewka z uelastyczniaczem bedzie odporniejsza na pekanie np podczas wywrotek bo żywica jest dosyc twarda i mało elastczna..... gadałem kiedys nawet z kolesiem ze sklepu z lakierami, powiedział ze całkiem dobry pomysł, tylko trzeba sprawdzic czy zywica i uelastyczniacz się ze soba zmieszaja no i ile dodac uelastyczniacza..... a moze jest jakis specjalny uelastyczniacz do żywicy :?: Cytuj SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam87 Opublikowano 4 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2005 ja własnie jestem w trakcie tworzenia nowego błotnika do mojego motocykla. już jest praktycznie gotowy, została tylko jedna warstwa włókna węglowego do położenia i bedzie gotowe.mój ojciec wykonał 3 łódki z laminatu i zdobył na nich 4 razy mistrza Polski więc jak macie jakies pytania to walcie.tak wygląda moja gipsowa forma do błotnika:błotnik wyszedł na prawde super. jest gładki bez szlifowania i na prawde bardzo lekki. jakies 1/3 wagi plastikowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronx Opublikowano 4 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2005 Jak wymodelowales ta forme?Jakie sa sposoby jak nimamy pierwowzor(np orynalnej czesci )?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam87 Opublikowano 5 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2005 Jak wymodelowales ta forme? stary błotnik posmarowałem parafiną rozpuszczoną w benzynie, a potem po prostu nakłada sie wastwe gipsu, którą można wzmocnić jeszcze bandarzem na przykład.Jakie sa sposoby jak nimamy pierwowzor(np orynalnej czesci ) no to musisz z czegoś już sam wymodelować kształt taki jaki potrzebujesz ale ciężko będzie ci idealnie odwzorować to co potrzebujesz.jak dorabiałem klamke od hamulca, w której ułamała sie kulka, to po prostu dorobiłem brakującą kulke z poxyliny i oddałem całośc do odlewu i klamke miałem jak nową za 6zł :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.