Skocz do zawartości

Laminat (włókno/żywica poliestrowa)


konrad1f
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

tak się zastanawiałem czy do piwa czy tutaj no ale do rzeczy

 

czy ktoś z was ma jakiś doświadczenia z tymi materiałami?

czy bawicie się w robienie/reperowanie owiewek, ewentualnie jachtów :lol:

możecie polecić jakieś książki/dobre strony w temacie

troszkę szukałem ale zbyt wiele nie znalazłem

interesuje mnie cały proces -od stworzenia formy do wylakierowania (jakie materiały konkretnie są używane)

jeśłi coś wiecie to także o carbonie chętnie czegoś bym się douczył (jakieś tematy co prawda były ale raczej traktowały co kto sobie kupił)

adresy sklepów/hurtowni w wlkp (najlepiej poznań) gdzie można nabyć materiały w miarę korzystnych cenach (detal)

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem,to wloknine i zywice poliesterowa dostaniesz bez problemu w sklepie z farbami np, to sie nazywa "zestaw reperacyjny" ,lepsza jest zywica epoksydowa ale jest drozsza,proces jest prosty, wyrabiasz forme z gipsu i szlifujesz, potem nakladasz wluknine i smarujesz zywica z utwardzaczem i czekasz az wyschnie,tak kila warstw najlepiej ,w zaleznosci od grubosci,dalej nakladasz szpachel (w plynie) nie wiem jak to sie fachowo nazywa,

kumpel robil blotnik z tego i cyszedl calkiem niezle i ja mam przy swoim sprzecie ale mojego kupilem akurat,generalnie same plusy lekki,wytrzymaly i nie rdzewieje

 

Pozdro Joe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zestaw naprawczy można dostac w wiekszosci marketów :) tylko nie wiem jak z jakoscia tych wyrobów z marketu

 

czym sie różni żywica poliestrowa od epoksydowej? poliestrowa jest bardzo płynna i bez formy raczej ciężko jest wykonac cos ciekawego (chyba), z epoksydową nie miałem jeszcze kontaktu

 

tu macie linka gdzie jest pokazany artykuł z ŚM o budowie streeta z gsxr, chyba jedna z najsłynniejszych zdłubek w polsce :twisted:

http://www.kolectuning.com.pl/main.php?sp=5 owiewki były robione własnie z żywicy a formowane w gipsowych formach, dodatkowo posmarowanych pastą do nabłyszczania nagrobków :D a wszystko po to żeby można było łatwiej oddzielic owiewke od formy

 

http://www.kolectuning.com.pl/ a tu link do strony głównej, warto poszperac

SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,dalej nakladasz szpachel (w plynie) nie wiem jak to sie fachowo nazywa,

 

 

żelkot, ale to sie nakłada najpierw. Dokładnie, to najpierw sie forme smaruje środkiem rozdzielajacym (jak napisał haya - może byc pasta, smar silikonowy), potem smaruje sie żelkot (to taka rozcieńczona żywica, często barwiona, dajaca gładką powierzchnię,) a potem warstwy tkaniny albo maty i przesyca sie żywicą.

poliestry od epoksydów różnią się chemicznie, ale użytkowo: epoksydy są bardziej odporne chemicznie (działanie smarów, paliwa, autokosmetyków, kwaśne deszcze itp) i wytrzymalsze mechanicznie. Laminaty na poliestrach są chyba troche bardziej elastyczne.

Polskie żywice poliestrowe chodziły pod nazwą handlową Polimale, a epoxydy - Epidiany

Nie ma co płakać nad rozlanym szambem. Wsiąknie i smród minie [michoa]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak , w tych zestawach naprawczych jest strasznie do d**y Proponuje rozejrzeć się za jakimś lepszym.

Bardzo duży wybór płócien można znaleźć we niektórych sklepach modelarskich.

Podobnie jak włókno węglowe.

Z tkanina z włókna węglowego może byc kłopot z tego względu że nie wszystkie żywice maja odpowiednia przyczepność.

A co o samego procesu formowania to jest tak jak napisano wyżej.

Forma gipsowa, posmarowana jakimś środkiem antyadhezyjnym. Bardzo dobry jest środek oparty na syntetycznych woskach ( w sprayu ) Demoplast 740

Pryskamy nim formę, smarujemy żelkotem , na to kolejne warstwy tkaniny i przesączany żywicą. Z wierzchu aby uzyskać gładką powierzchnie mozeny przykryć folia z PE .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam sie ze forme smarujemy czyms zeby zywica do niej nie przywierala,ale po zabiegu dobrze jest jeszcze raz przemalowac zelkotem by zlikfidowac drobne rysy i przeszlifowac troche,byc moze to wynika z dokladnosci wykonania formy,u kumpla tak bylo

 

Pozro Joe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalazlem tą stronke jakis czas temu w podpisie jednego z forumowiczów, chyba jednak nie udziela się on juz na forum, ale miał ciekawe pomysły na zrobienie streeta i wydłubanie owiewek. na dole tego linku są zdjęcia z budowy zbiornika paliwa i zadupka

http://republika.pl/hotfighter/HOTFIGHTER3/ dział mój sprzęt

SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

www.c-l.pl stronka firmy oferującej spory wybór materiałów do produkcji laminatów w tym np carbon.

 

 

dzięki-tego mi było trzeba[/i]

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jesli od podstaw robimy owiewke motocyklową która musi byc w miare elastyczna, to czy mozna dodac do żywicy uelastyczniacza tak, jak dodaje się go do lakierow przy malowaniu plastikowych elementow :idea: :?: taka owiewka z uelastyczniaczem bedzie odporniejsza na pekanie np podczas wywrotek bo żywica jest dosyc twarda i mało elastczna..... gadałem kiedys nawet z kolesiem ze sklepu z lakierami, powiedział ze całkiem dobry pomysł, tylko trzeba sprawdzic czy zywica i uelastyczniacz się ze soba zmieszaja no i ile dodac uelastyczniacza..... a moze jest jakis specjalny uelastyczniacz do żywicy :?:

SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

ja własnie jestem w trakcie tworzenia nowego błotnika do mojego motocykla. już jest praktycznie gotowy, została tylko jedna warstwa włókna węglowego do położenia i bedzie gotowe.

mój ojciec wykonał 3 łódki z laminatu i zdobył na nich 4 razy mistrza Polski więc jak macie jakies pytania to walcie.

tak wygląda moja gipsowa forma do błotnika:

husqvarna-wr125-99-bikepics-310761.jpg

błotnik wyszedł na prawde super. jest gładki bez szlifowania i na prawde bardzo lekki. jakies 1/3 wagi plastikowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wymodelowales ta forme?  

stary błotnik posmarowałem parafiną rozpuszczoną w benzynie, a potem po prostu nakłada sie wastwe gipsu, którą można wzmocnić jeszcze bandarzem na przykład.

Jakie sa sposoby jak nimamy pierwowzor(np orynalnej czesci )  

no to musisz z czegoś już sam wymodelować kształt taki jaki potrzebujesz ale ciężko będzie ci idealnie odwzorować to co potrzebujesz.

jak dorabiałem klamke od hamulca, w której ułamała sie kulka, to po prostu dorobiłem brakującą kulke z poxyliny i oddałem całośc do odlewu i klamke miałem jak nową za 6zł :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...