Skocz do zawartości

Sport Naked czy Turystyk co na początek ?


Rekomendowane odpowiedzi

A nie lepiej dowiedzieć się jak stoi sprawa na poznańskim torze??

Jeśli będzie okazja i możliwość jakiegoś treningu z chęcią się przejade.

pzdr.

 

okazja jest w kazdy wtorek (sezonu oczywiscie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam jednak Motoszkołę. Mniejsze koszty :) jak się w Poznaniu wywalisz to ......

Napisałem gdzie trenowałem. Koło Kocka jest lotnisko wojskowe , opuszczone, trenują tam miejscowi festyniarze i chłopaki z Lublina.

 

wiem wiem, ale na szczęście nie ma na torze krawężników,słupków itd. więc na pewno jest to bezpieczniejsze niż ćwiczenie na ulicy, poza tym nawet jeśli pojedziesz do Poznania nie musisz jechać na 100% i zbytnio ryzykować, koszty z tego co słyszałem nie są jakieś ogromne, na razie to tylko przymiarki - czas pokaże.

Z tego co już słyszałem mozna tam spotkać maszyny różnego typu, crossy Choppery itd. sporadycznie ale podobno można je tam zobaczyć.

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielu znanych zagranicznych zawodnikow jezdzacych m.in w moto gp ujezdza tez crossowki w terenie, i to czesto na szosowych oponach po to aby nauczyc sie dobrze reagowac na uslizgi tylnego kola, szczególnie w pochyleniach.

 

a co do podnoszenia umiejetnosci jazdy, to czytalem w gazecie "super bike" o Piotrze Dobrowolskim (jeden z lepszych polskich zawodnikow), że gdy zlapał motocyklowego bakcyla, kupił od razu gsx 600 f z salonu, i za pól godziny dzwonił z pytaniem o koszt nowego kierunkowskazu (parkingowka pod domem :)). gdy zlapał podstawy, nowi kumple poradzili zakup enduro, on jednak nie mial kasy wiec postanowił pojechac na tor do poznania, dobrze się poczuł, przycisnął i zaliczył powaznego dzwona.

i teraz uwaga , 1 raz wsiadl na moto w 98 r, w 99roku zajął 2 miejsce w kl. sport pow. 600, 2000r wice mistrz polski stocksport, 3 wice mistrz europy i inne tytuły.

nie wiem jak to inaczej podsumowac, ale Dobrowolski ma ogromny talent. zwyklym zjadaczom chleba radze jednak zaczynac kariere motocyklisty w ten "normalniejszy " sposob :P

SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i teraz uwaga , 1 raz wsiadl na moto w 98 r, w 99roku zajął 2 miejsce w kl. sport pow. 600, 2000r  wice mistrz polski stocksport, 3 wice mistrz europy i inne tytuły.

Jakby zaczynał od 50 to 2 miejsce pow.600 miał by po paru latach, a tak odrazu zaczą nieźle :twisted: :)

A tak na poważnie to podejżewam, że wcześniej jeździł szybkimi samochodami i nie bał się prędkości. Wiadomo, że samochód a motocykl to dwie różnie rzeczy, ale np. szybką reakcję można wyrobić i na samochodzie i na motocyklu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz 100% racje. w tym artykule było napisane, że scigał się swoim nissanem 200 sx turbo z identycznym gsx-em , jakiego pozniej kupił. no wiec podczas tego wyscigu koles na moto zaliczyl szlifa na zakręcie, jechał bez prawka, w krótkich spodenkach, na cudzym moto :) i Piotrek obiecal sobie, że kupi wlasnie takie moto, które lezalo wtedy na ulicy

 

ps. tej historyjki nie pamietam w takich drobnych szczególach, mam teraz ta gazete przed sobą i przepisuje ciekawsze szczegóły :P ( "super bike", rocznik chyba 2001, bo jest tam ostatnie zwyciestwo Piotra, a mi wcieło okładke :)

 

ps. 2 w tvn turbo leci program "czas tjuninku" ;) , w relacjach ze startów na 1/4 mili pamietam kolesia w jakims japonskim sportowym katamaranie (lakierek fiolet kameleon), jest chyba podobny do Piotra Dobrowolskiego, nie wiecei, czy to przypadkiem nie on :?:

SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ps. 2  w tvn turbo leci program "czas tjuninku" :) , w relacjach ze startów na 1/4 mili pamietam kolesia w jakims japonskim sportowym katamaranie (lakierek fiolet kameleon), jest chyba podobny do Piotra Dobrowolskiego, nie wiecei, czy to przypadkiem nie on  :?:

 

Z tego co wiem to Piotr Dobrowolski posiada Toyote Supre kolor taki kameleon, która jest sponsorowana przez intercars. Koników na tor ma chyba 960, a na droge 650.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 14 lat później...

Witam mam w planach kupić turystyka. Zastanawiam się między Yamaha TDM 850 a Varadero 1000xl, które moto bardziej się opłaca. Myślałem jeszcze nad Hornetem 600. Mam 182 wzrostu i 100 kg wagi. Ewentualnie jakieś wasze propozycje. Budżet ok 10tys.

Edytowane przez Siwy5072
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motocykl musi podobać się tobie - popatrz ceny części zamiennych do motocykli które ci się podobają ile kosztują ,co z awaryjnością ?.

Jakiś czas temu też kupowałem pierwsze moto i też miałem dylemat tylko ja bardziej szukałem na wypady wokół komina i kupiłem suzuki sv 650 N-z 2002 roku i jakie było moje zdziwienie

jak moja sztuka okazała się że ma zepsuty obrotomierz - poprzedni właściciel owszem poinformował mnie o tym ale ,,Panie tam pewnie jakiś kabelek się poluzował '' a że mnie to gryzło już po zakupie motocykla to sam nowy obrotomierz 1000 pln ,zegary z drugiego obiegu 1000 pln -zamienników brak .

Kolega teraz sprzedawał horneta i miałem okazję się na tym przejechać - nie wiem może już za stary jestem ale to wariat nie motocykl to ma chyba 97 kunia nie na moje kości -gabarytowo jestem 183 wzrostu i 103 w tonażu -przeraził mnie ten motocykl.

A viaderko w litrze miał znajomy, nie jeździłem ale posiedziałem sobie wielka bestia.

vDx4eY7.jpg?1

reOdVKD.jpg?1

Tu masz trochę porównanie 1. lewa hornet 2. moja sv 3. bmw 800gs myślę wielkościowo podobna do Varadero (na Edka wydechach bajka jak to brzmi) 4 KTM lc4

http://cycle-ergo.com/

tu sobie sprawdzisz jak mniej więcej będziesz wyglądał na różnych motocyklach ;

,,W pierwszej kolejności wybieramy motocykl, których jest naprawdę sporo, a ich baza regularnie się powiększa. Dalej w okienku Options, zaznaczamy Yes przy „Show metric values”. Dzięki temu, wszystkie dane będą wyświetlane w systemie metrycznym, czyli naszych ulubionych centymetrach. Następnie podajemy swój wzrost, długość nogawki spodni po wewnętrznej stronie, a następnie określamy jak bardzo wyprostowane ręce lubimy mieć podczas jazdy. ''

 

 

Edytowane przez Berger
poprawki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siwy 

Osobiście brałbym Viadro. Ale w zestawieniu z hornetem i tdm to zupełnie inne motocykle. Po tym wnoszę że niespecjalnie wiesz czego chcesz.  

Berger przedstawił 4 moto. O ile ktm i bmw można postawić na tej samej półce z przewagą ktm, to reszta ma się nijak do siebie. Mają silnik pod dupą i dwa koła.

Zadaj sobie pytanie do czego Ci to ma służyć. Opłacalność zakupu? 

Nie opłaca się. To wydatki jak  w każdym hobby.  Przy odsprzedaży  na wiadrze nie stracisz. 

pis(s) off🦆

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobne parametry, miałem podobny budżet zimą. W tym samym salonie stały trzy CBF 600 i litrowe Varadero. Świadomie wybrałem CBF z ABS, bo po przymiarce na Varadero ten motocykl wydawał mi się ogromny, ciężki i trudny w ogarnięciu. Po połowie sezonu wiem, że był to dobry wybór i pewnie za rok lub dwa nastąpi zmiana na właśnie coś z półki Varadero. W CBF przeszkadza słaba ochrona przed wiatrem, ale ten motocykl jest bardzo zwinny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Siwy5072 napisał:

Witam mam w planach kupić turystyka. Zastanawiam się między Yamaha TDM 850 a Varadero 1000xl, które moto bardziej się opłaca. Myślałem jeszcze nad Hornetem 600. Mam 182 wzrostu i 100 kg wagi. Ewentualnie jakieś wasze propozycje. Budżet ok 10tys.

3 godziny temu, lysy76 napisał:

Siwy 

Osobiście brałbym Viadro. Ale w zestawieniu z hornetem i tdm to zupełnie inne motocykle. Po tym wnoszę że niespecjalnie wiesz czego chcesz.  

Berger przedstawił 4 moto. O ile ktm i bmw można postawić na tej samej półce z przewagą ktm, to reszta ma się nijak do siebie. Mają silnik pod dupą i dwa koła.

Zadaj sobie pytanie do czego Ci to ma służyć. Opłacalność zakupu? 

Nie opłaca się. To wydatki jak  w każdym hobby.  Przy odsprzedaży  na wiadrze nie stracisz. 

 

Dokładanie. Te moto nie mają wiele wspólnego ze sobą. Pomijam już że kupowanie motocykla ze względu na opłacalność to jakieś osobliwe nieporozumienie. 

Edytowane przez Wertyder
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Berger napisał:

Motocykl musi podobać się tobie - popatrz ceny części zamiennych do motocykli które ci się podobają ile kosztują ,co z awaryjnością ?.

Jakiś czas temu też kupowałem pierwsze moto i też miałem dylemat tylko ja bardziej szukałem na wypady wokół komina i kupiłem suzuki sv 650 N-z 2002 roku i jakie było moje zdziwienie

jak moja sztuka okazała się że ma zepsuty obrotomierz - poprzedni właściciel owszem poinformował mnie o tym ale ,,Panie tam pewnie jakiś kabelek się poluzował '' a że mnie to gryzło już po zakupie motocykla to sam nowy obrotomierz 1000 pln ,zegary z drugiego obiegu 1000 pln -zamienników brak .

Kolega teraz sprzedawał horneta i miałem okazję się na tym przejechać - nie wiem może już za stary jestem ale to wariat nie motocykl to ma chyba 97 kunia nie na moje kości -gabarytowo jestem 183 wzrostu i 103 w tonażu -przeraził mnie ten motocykl.

A viaderko w litrze miał znajomy, nie jeździłem ale posiedziałem sobie wielka bestia.

vDx4eY7.jpg?1

reOdVKD.jpg?1

Tu masz trochę porównanie 1. lewa hornet 2. moja sv 3. bmw 800gs myślę wielkościowo podobna do Varadero (na Edka wydechach bajka jak to brzmi) 4 KTM lc4

http://cycle-ergo.com/

tu sobie sprawdzisz jak mniej więcej będziesz wyglądał na różnych motocyklach ;

,,W pierwszej kolejności wybieramy motocykl, których jest naprawdę sporo, a ich baza regularnie się powiększa. Dalej w okienku Options, zaznaczamy Yes przy „Show metric values”. Dzięki temu, wszystkie dane będą wyświetlane w systemie metrycznym, czyli naszych ulubionych centymetrach. Następnie podajemy swój wzrost, długość nogawki spodni po wewnętrznej stronie, a następnie określamy jak bardzo wyprostowane ręce lubimy mieć podczas jazdy. ''

 

 

Dzięki za link rano tam zaglądne. Właśnie te 3, które napisałem mi się podobają i nie wiem co wybrać. Wcześniej miałem zx7r ale jakoś znudziły mi się sportowe albo się starzeje. Chodzi o moto na co dzień plus jakieś weekendowe wypady, nie mam potrzeby piłowania w opór tylko normalna jazda, przede wszystkim wygodna, bez garbienia się i kładzenia na baku

5 godzin temu, lysy76 napisał:

Siwy 

Osobiście brałbym Viadro. Ale w zestawieniu z hornetem i tdm to zupełnie inne motocykle. Po tym wnoszę że niespecjalnie wiesz czego chcesz.  

Berger przedstawił 4 moto. O ile ktm i bmw można postawić na tej samej półce z przewagą ktm, to reszta ma się nijak do siebie. Mają silnik pod dupą i dwa koła.

Zadaj sobie pytanie do czego Ci to ma służyć. Opłacalność zakupu? 

Nie opłaca się. To wydatki jak  w każdym hobby.  Przy odsprzedaży  na wiadrze nie stracisz. 

Źle sformułowałem wypowiedź, wiem że to wydatki to nie pierwsze moto. Nie chodziło o opłacalność w sensie finansowym. Tylko który warto wybrać, nie mam jakiegoś typowego ukierunkowania, chodzi o moto do jazdy na co dzień lub weekendowe wypady, a te 3 mi się podobają i chciałem się poradzić, który lepiej wybrać. Oprócz tego jestem otwarty na propozycje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie to Ty musisz wykombinować co wolisz... Nowy raczej bez sensu, tak jak mówili wcześniej z racji małego doświadczenia zawsze się coś uda uszkodzić (mnie np. na parkingu wiatr przerzucił motocykl na drugą stronę 🙂  ) Sam wybrałem Hondę Transalp 650 dla mnie świetny motocykl na początek i bardzo uniwersalny. Pojeździsz i wokół komina i po świecie. Może to taki osiołek który wszędzie Cię dowiezie mnie w tym roku do Bośni  😉 . Wygodna pozycja , mam duże kufry to i się spakować idzie. A jak potrzeba kufry zdejmujesz i po mieście śmigasz między autami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To jak z pytaniem czy wolisz brunetki czy blondynki.

Myślisz, że blondynki, bo miales super piękną koleżankę blondynkę... aż do czasu, kiedy nie zobaczyłeś kolejnej przepięknej brunetki i zmieniles zdanie.

Nikt nie wie jaki motocykl jest dla niego dobry, dopóki to na oczy nie zobaczy (zdjecia nie oddają tego jakie sa motocykle) i dopóki sie nie przejedzie.

Możesz myśleć, że Golasy to Twój typ, ale pewnego dnia zobaczysz coś innego i po prostu pojawi się nowe pożądanie.

Trzeba próbować różnych sprzętów. Inaczej człowiek nie znajdzie swojego typu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...