Skocz do zawartości

VFR Problemy z olejem


bozztom
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam, mam problem... Moja Vfr400 miala wymieniany olej przez poprzedniego wlasciciela na poczatku sezonu, jak teraz sprawdzalem bagnetem, ledwo 2 milimetry są powyżej jest sucho! 8O Jaki jest powod takiego ubytku? i czy powinienem zmienic filtr oleju razem z olejem? i ostatnie pytanie ile wchodzi tam oleju? wiem ze w vfr750 wchodzą 3 litry wiec ile moze byc w 400? pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powod jest prosty,Twoja maszyna(jak wiekszosc zreszta motocykli) pali olej.Nie jest to nic dziwnego,po prostu 3ba co jakis czas sprawdzac stan oleju i uzupelniac ubytki.Skoro w instrukcji pisza o tym procederze to znaczy ze tak ma byc:)Ja tez myslalem ze moj motocykl nie pali,wiec przez dlugi czas nie sprawdzalem poziomu :banghead: Jak sprawdzilem po dobrych kilku tysiaczkach to bylo juz baaardzo slabo z olejem,wiec teraz profilaktycznie sprawdzam,dolewam do MAX i szafa gra.Co do ilosci oleju to wydaje mi sie ze juz pytales w innym temacie i otrzymales odpowiedz,wiec po co pytasz sie drugi raz?Ja zawsze zmieniam olej razem z filtrem,bo koszt filtra niewielki a po co sie stresowac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Twojego VFR400 wchodzi 2,5 litra oleju 10W40 min.SE lub lepszy,

Branie oleju może wzrosnąć z powodu jazdy na niedogrzanym silniku a zwłaszcza jak go kręcisz na maxa bez zachowania procedury rozgrzewania silnika.

W wielu HONDAch producent podaje zużycie ok 0,2 litra na 1000 kilometrów.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wielu HONDAch producent podaje zużycie ok 0,2 litra na 1000 kilometrów

a czy w VFRkach tez?? ja w moim manualu nie moge sie nigdzie doczytac, a spalanie oleju wynosi mi 0.16l/1000km :mrgreen: (licze na biezaco)

jest to wartosc srednia, bo jak niepaluje, jade gdzies umiarkowanie wolno na trasach, to kropelki nie zezre, a po miescie typu: odcinka, odcinka, odcinka, to bierze... takze, moze za bardzo palujesz bozztom??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz sprawdzalem bagnetem, ledwo 2 milimetry są powyżej jest sucho!

 

Nie mów mi że w międzyczasie nie zaglądałeś do oleju 8O . Ciesz się w takim razie że ssprzęt jest w dośc dobrym stanie. Chyba nawet któryś z forumowiczów musiał dolać do GS`a 500 1,5 litra oleju, bo nie sprawdzał. O zmianie filrea już pisalki poprzdnicy - jest to oczywiste.

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykres z hamowni dla VFR mówi jednoznacznie o konieczności pałowania tego silnika.

Delikatne obchodzenie się z obrotami zniszczy silnik bardzo szybko.

Takie są uroki wielocylindrowych silników małych pojemności.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanko nie jest amatorskie z pozoru tylko bardzo poważne.

Powiem teraz całkiem prywatnie - wiele lat temu do swojego Boldora 900 nalałem setkę oleju za dużo i po rozgrzaniu motocykla pojechałem na cotygodniowe spotkanie motonitów w Berlinie , na odcinku miejskiej autostrady "AVUS" gdzie jeszcze nie było ograniczeń podpiąłem się do katamarana firmy Ferrari model GT , kolo przyzdepnął prawy pedał a ja z koleii na ostatnim biegu odkręciłem manetkę.

przy 220 na godzinę mój silnik się zakrztusił a moje jajki spotkały się ze zbiornikiem.

Nadmiar oleju poszedł przez odmę do filtra dalej przez gaźniki do cylindrów a za motocyklem pojawiła się gęsta mgła z moich rur wydechowych.

Od tamtego czasu nigdy nie dolewam powyżej połowy stanu czyli między kreski.

Jest jeszcze jeden czynnik o którym nie możesz zapomnieć - do silnika lejesz zimny olej który pod wpływem temperatury lekko się rozszerza.

Podsumowując pod górną kreską może być ale przy gorącym silniku.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja staram się utrzymywac górna wartość oleju i tak też zalecam. Pierwszym czynnikiem który chłodzi silnik jest właśnie olej. Bez znaczenia czy jest, to silnik chłodzony cieczą, czy powietrzno olejowo. Zbyt wysoki poziom oleju, może się objawiać tym co opisał Piotr, oraz skutkować większym zużyciem oleju, a co za tym idzie

zapiekaniem się pierścieni tłokowych spowodowanym osadzaniem nagaru.

 

Co do zużycia oleju w VFR, to sadzę że, to norma.

 

 

PS. Mam pytanko do użytkowników nowych sprzętów... no przyznajcie się tak z ręką na sercu ile oleju wciągają wasze motocykle?! Bo z autopsji wiem, że jak o problemie się nie mówi to go nie ma. Gdy spytasz każdego właściciela "nówki" to z dumą oswiadczy, że nic... ale ja w to nie wierze....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. Mam pytanko do użytkowników nowych sprzętów... no przyznajcie się tak z ręką na sercu ile oleju wciągają wasze motocykle?!

A wiec tak:

Srad1000 nie bierze mi ani grama.(przebieg 13tys.km)

R1 z 98r.brala mi 200-300ml na 1000km (przebieg 20 tys.km)

ZX9R z 96r.nic (przebieg silnika 18tys.km)

ZX6R z 97r.nic (przebieg 27tys.km)

ZXR750R z 92r. nic (przebieg 60 tys.km)

FZ750 z 89r.brala 500-1000ml na 1000km (przebieg 160 tys.km)

 

Z tego co widze u kumpli to z nowych sprzetow tak po 96r. to lubia lyknac olej najczesciej Yamahy.Chociaz kumpel ma thundercata z 97r. i mu nic nie bierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Brata VFR 750 z 1995 roku od wymiany do wymiany bez dolewki, moja CB 750-1976-od wymiany do wymiany(co 3000 km) bez dolewki. Z reguły leje olej na 2/3 stanu,potem lekkie rozgrzanie silnika sprawdzenie po ostudzeniu i dolanie do kreski max i nigdy w zadnych sprzetach nie bylo problemu-oczywiscie podczas wymiany filtra leje sie troche wiecej oleju(od 200- do nawet 600 ml.)Aha uzywamy pelnych syntetyków, brat motocyklowy , ja samochodowy(troszku tanszy).Pozdr.Janek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a u mnie taki motyw....z olejem bywalo roznie....raz na maxa, raz min, bez dolewek...wszyscy rozkladaja rece......az ktoregos razu poczytalem sobie o cbxach....i okazalo sie ze moj model powinien miec dluzszy bagnet....a jest krotki...wiec moto mialo zawsze za duzo oleju....wg wskazan tego obecnego min znaczy max...co tlumaczy sytuacje, ze jak dolewalem oleju poziom bardzo szybko spadal do min i sie utzymywal...

...aha moj iks pali wiecej oleju w trasie niez w miescie :) heh niepowinno byc odwrotnie?

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...