bozztom Opublikowano 30 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2004 witam, mam problem... Moja Vfr400 miala wymieniany olej przez poprzedniego wlasciciela na poczatku sezonu, jak teraz sprawdzalem bagnetem, ledwo 2 milimetry są powyżej jest sucho! 8O Jaki jest powod takiego ubytku? i czy powinienem zmienic filtr oleju razem z olejem? i ostatnie pytanie ile wchodzi tam oleju? wiem ze w vfr750 wchodzą 3 litry wiec ile moze byc w 400? pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2004 Powod jest prosty,Twoja maszyna(jak wiekszosc zreszta motocykli) pali olej.Nie jest to nic dziwnego,po prostu 3ba co jakis czas sprawdzac stan oleju i uzupelniac ubytki.Skoro w instrukcji pisza o tym procederze to znaczy ze tak ma byc:)Ja tez myslalem ze moj motocykl nie pali,wiec przez dlugi czas nie sprawdzalem poziomu :banghead: Jak sprawdzilem po dobrych kilku tysiaczkach to bylo juz baaardzo slabo z olejem,wiec teraz profilaktycznie sprawdzam,dolewam do MAX i szafa gra.Co do ilosci oleju to wydaje mi sie ze juz pytales w innym temacie i otrzymales odpowiedz,wiec po co pytasz sie drugi raz?Ja zawsze zmieniam olej razem z filtrem,bo koszt filtra niewielki a po co sie stresowac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 30 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2004 Do Twojego VFR400 wchodzi 2,5 litra oleju 10W40 min.SE lub lepszy,Branie oleju może wzrosnąć z powodu jazdy na niedogrzanym silniku a zwłaszcza jak go kręcisz na maxa bez zachowania procedury rozgrzewania silnika.W wielu HONDAch producent podaje zużycie ok 0,2 litra na 1000 kilometrów. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 30 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2004 W wielu HONDAch producent podaje zużycie ok 0,2 litra na 1000 kilometrówa czy w VFRkach tez?? ja w moim manualu nie moge sie nigdzie doczytac, a spalanie oleju wynosi mi 0.16l/1000km :mrgreen: (licze na biezaco)jest to wartosc srednia, bo jak niepaluje, jade gdzies umiarkowanie wolno na trasach, to kropelki nie zezre, a po miescie typu: odcinka, odcinka, odcinka, to bierze... takze, moze za bardzo palujesz bozztom?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 30 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2004 teraz sprawdzalem bagnetem, ledwo 2 milimetry są powyżej jest sucho! Nie mów mi że w międzyczasie nie zaglądałeś do oleju 8O . Ciesz się w takim razie że ssprzęt jest w dośc dobrym stanie. Chyba nawet któryś z forumowiczów musiał dolać do GS`a 500 1,5 litra oleju, bo nie sprawdzał. O zmianie filrea już pisalki poprzdnicy - jest to oczywiste. Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 30 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2004 Wykres z hamowni dla VFR mówi jednoznacznie o konieczności pałowania tego silnika.Delikatne obchodzenie się z obrotami zniszczy silnik bardzo szybko.Takie są uroki wielocylindrowych silników małych pojemności. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bozztom Opublikowano 30 Listopada 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2004 a teraz bardzo amatorskie pytanie, poziom oleju powinien byc do samej góry znaczka na bagnecie czy gdzies w polowie :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 30 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2004 Pytanko nie jest amatorskie z pozoru tylko bardzo poważne.Powiem teraz całkiem prywatnie - wiele lat temu do swojego Boldora 900 nalałem setkę oleju za dużo i po rozgrzaniu motocykla pojechałem na cotygodniowe spotkanie motonitów w Berlinie , na odcinku miejskiej autostrady "AVUS" gdzie jeszcze nie było ograniczeń podpiąłem się do katamarana firmy Ferrari model GT , kolo przyzdepnął prawy pedał a ja z koleii na ostatnim biegu odkręciłem manetkę.przy 220 na godzinę mój silnik się zakrztusił a moje jajki spotkały się ze zbiornikiem.Nadmiar oleju poszedł przez odmę do filtra dalej przez gaźniki do cylindrów a za motocyklem pojawiła się gęsta mgła z moich rur wydechowych.Od tamtego czasu nigdy nie dolewam powyżej połowy stanu czyli między kreski.Jest jeszcze jeden czynnik o którym nie możesz zapomnieć - do silnika lejesz zimny olej który pod wpływem temperatury lekko się rozszerza.Podsumowując pod górną kreską może być ale przy gorącym silniku. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2004 hehe,ostatnio tez mi sie za duzo oleju nalalo-wiec wzialem cienka rureczke i wyciagalem nadmiar oleju uzywajac podcisnienia wytwarzanego w moich pluckach sciagalem ten nieszczesny olej:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 30 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2004 Ja staram się utrzymywac górna wartość oleju i tak też zalecam. Pierwszym czynnikiem który chłodzi silnik jest właśnie olej. Bez znaczenia czy jest, to silnik chłodzony cieczą, czy powietrzno olejowo. Zbyt wysoki poziom oleju, może się objawiać tym co opisał Piotr, oraz skutkować większym zużyciem oleju, a co za tym idzie zapiekaniem się pierścieni tłokowych spowodowanym osadzaniem nagaru. Co do zużycia oleju w VFR, to sadzę że, to norma. PS. Mam pytanko do użytkowników nowych sprzętów... no przyznajcie się tak z ręką na sercu ile oleju wciągają wasze motocykle?! Bo z autopsji wiem, że jak o problemie się nie mówi to go nie ma. Gdy spytasz każdego właściciela "nówki" to z dumą oswiadczy, że nic... ale ja w to nie wierze.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2004 PS. Mam pytanko do użytkowników nowych sprzętów... no przyznajcie się tak z ręką na sercu ile oleju wciągają wasze motocykle?!A wiec tak:Srad1000 nie bierze mi ani grama.(przebieg 13tys.km)R1 z 98r.brala mi 200-300ml na 1000km (przebieg 20 tys.km)ZX9R z 96r.nic (przebieg silnika 18tys.km)ZX6R z 97r.nic (przebieg 27tys.km)ZXR750R z 92r. nic (przebieg 60 tys.km)FZ750 z 89r.brala 500-1000ml na 1000km (przebieg 160 tys.km) Z tego co widze u kumpli to z nowych sprzetow tak po 96r. to lubia lyknac olej najczesciej Yamahy.Chociaz kumpel ma thundercata z 97r. i mu nic nie bierze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 1 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2004 Moja jest 99,aktualny przebieg 10,5 tys mil i bierze kolo 200 ml/1000 km a jak kupowalem to miala 4 tys mil i tez tyle brala :banghead: pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 4 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2004 Witam! Brata VFR 750 z 1995 roku od wymiany do wymiany bez dolewki, moja CB 750-1976-od wymiany do wymiany(co 3000 km) bez dolewki. Z reguły leje olej na 2/3 stanu,potem lekkie rozgrzanie silnika sprawdzenie po ostudzeniu i dolanie do kreski max i nigdy w zadnych sprzetach nie bylo problemu-oczywiscie podczas wymiany filtra leje sie troche wiecej oleju(od 200- do nawet 600 ml.)Aha uzywamy pelnych syntetyków, brat motocyklowy , ja samochodowy(troszku tanszy).Pozdr.Janek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dgree Opublikowano 5 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2004 a u mnie taki motyw....z olejem bywalo roznie....raz na maxa, raz min, bez dolewek...wszyscy rozkladaja rece......az ktoregos razu poczytalem sobie o cbxach....i okazalo sie ze moj model powinien miec dluzszy bagnet....a jest krotki...wiec moto mialo zawsze za duzo oleju....wg wskazan tego obecnego min znaczy max...co tlumaczy sytuacje, ze jak dolewalem oleju poziom bardzo szybko spadal do min i sie utzymywal......aha moj iks pali wiecej oleju w trasie niez w miescie :) heh niepowinno byc odwrotnie? pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlaad Opublikowano 12 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2004 Witam! Brata VFR 750 z 1995 roku od wymiany do wymiany bez dolewkiPotwierdzam, od zakupu VFR-ki w czrewcu, aż do dzisiaj (ok 6kkm) miarka niezmiennie pokazuje właściwy poziom oleju. Zużycie oleju jest niemierzalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.