Skocz do zawartości

Walenie w CBR 1000F rok 91


bronx
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Niebardzo gdyz ta cbr jest od olka ;) , wyjechala tam kilka lat temu i za ten czs miala 2 wlascieli , jeden bardzo o nia dbal drugi mial ja kilka misiecy i wiem z epalil gume bo tablica zasyfiona ;)

remont plus malowanie nawed wymiana opon bedzie mniejsza kosztem niz kupno np gts za 10 , poporstu dalem za cbr bardzo dobra cene - sprzedajacy mial problemy i na gwalt chcial ja sprzedac

 

A pytanie odnosnie tej kontroli oleju , przeciez jak spadaja obrotu to spada cisnienie , musi byc jakis moment kiedy pompa pracuje za slabo i kontrolka sie zazy - czy np? nawed obroty (teoretycznie) 100 rpm powinny zapewnic takie cisnienie aby kontrolka sie niepalila , ale muwimy tiu o silniku 1000 wysoko obrotowym , wiec kto wie ??

A czy sprawdzenie cisnienia wyklucza panewki ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takich warunkach nie ma sie co pie***lic z olejem - zima przed nami, trzeba wyjac silnik i zmienic panewki

 

Adam, oczywiście nie wspomniałem o oleju jako o lekarstwie na całą sprawę :-), nie zrozum mnie źle , ale kto wie co jest wlane i ile ma przebiegu? Inna sprawa do wolne obroty - oczywiście że powinny być większe - około 1000 - 1200 i równe a nie od 500 do 1000 jak zrozumiałem (gaźniki?, świece ? itp). Pewności oczywiście doda sprawdzenie ciśnienia. Musimy jakoś działać od najprostszych spraw, może demolka silnika nie okaże się konieczna. Bronx podaj więcej szczegółów odnośnie historii motocykla, nie tylko ilość właścicili , ale też przebieg (pytanie czy uczciwy?). W tych silnikach 100 tys. to mały pikuś, więc bardzo bym sie zdziwił jak silnik padł np. po 50. Ktoś się musiał postarać :twisted: .

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawel - nie sadzilem ze cala sprawe chcesz zalatwic zmiana oleju ;))), ale w warunkach gdy zarowka zarzy sie na wolnych to znaczy ze co najmniej cisnienie trzeba sprawdzic na poczatek dla wlasnego spokoju, zreszta olej jak w kazdym nowym lecz uzywanym moto tez natychmiast bym zmienil.

Jezeli dasz gestszy ( bardziej lepki ) olej to problem moze zostac odsuniety ale nie zalatwiony - zrobilem tak w swoim vanie i dostalem jeszcze moze 20 tys km jazdy ( silnik 8 cyl ) ale jak walnal ( przy 120km/h ) to o malo nie zbieralem go w czesciach z autostrady. Cale szczescie ze caly van tez juz wowczas nadawal sie na zlom.

Tak ze jezeli zachodzi podejrzenie ze jest nieklawo, ale jeszcze nie calkowicie zle to i tak bym rozebral i wymienil, tym bardziej ze cena byla dobra.

I mialbym motocykl na dobrych kilka lat.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ze jezeli zachodzi podejrzenie ze jest nieklawo, ale jeszcze nie calkowicie zle to i tak bym rozebral i wymienil, tym bardziej ze cena byla dobra.  

I mialbym motocykl na dobrych kilka lat.

 

Wiadomo, że jesli sprawdzenie ciśnienia da niezaspecjalen wyniki, to lepiej to zrobić teraz, niż dopuścić do totalnego zakatowania silnika. Miąłem ostatrnioi taki przypadek - gościu przyjechał z Gdańska do wawy z zapalającą się kontrolką oleju, bo ... ktoś mu powiedział, że moze kontrolka się zapsuła 8O . Ja mu mogłem powiedzieć tylko jedno - silnik do remontu, albo najlepiej na śmietnik, sam się dziwiłem, że to w ogóle jeszcze pracowało :-).

 

POzdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł nie pomiń jednego problemu, lekko obrócona panewka wprowadza w błąd podczas pomiaru ciśnienia.

Podstawowa zasada u nas to dla nowego nabytku nowy olej i filtry.

Nikt narazie w naszym kraju sprzedając moto nie robi w nim serwisu bo kupujący i tak w to nie wierzy a jeszcze się targuje.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawowa zasada u nas to dla nowego nabytku nowy olej i filtry

 

Zawsze do tego namawiam + najlepiej inne płyny + zawory. W przypadku samochodu także pasek rozrządu z napinaczem i rolkami. Bez względu na to co mówi właściciel, chyba że na pasku jeszcze widać nowe napisy. Nie raz spotkałem się z kłamstwem w tym zakresie. Taki kraj, k**wa , szkoda gadać.

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bronx, ja bym sie nie pitolil w rozbieranie, remonty, itp. Skoro kupiles sprzeta po okazji to zostalo ci jeszcze kasy. Wlasnie za ta kase bym kupil drugi silnik w b. dobrym stanie gdzies z niemiec. W zimie przekladka i na wiosne smigasz. Silnik nie powinien Cie wyniesc wiecej jak 1500 zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motor jest od olka , mial 3 wlasicieli , przebieg 70 tys , olej czarna smola i na dodatek prawie rowno z kreska min ( mozed to byc przyczyna ) na dodatek wgnieciona rurka od chlodnicy oleju i sama chlodnica ma jedna komore wgnieciona ( dodatkowe opory przy malej predkosci obrotowej ?? )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnie to bywa... czasami gdy panewka się obróci to przez chwile muli... a potem już tylko napierdziela...jest to takie ostre walelnie zwiększające się wraz z przyspieszniem. Co innego zacieranie tłoków...tutaj strasnie muli, a po wciśnieciu sprzęgła silnika sam staje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnie to bywa... czasami gdy panewka się obróci to przez chwile muli... a potem już tylko napierdziela...jest to takie ostre walelnie zwiększające się wraz z przyspieszniem.

 

Moment moment , u mnie wraz ze wzrostem obrotow wszystko cichnie , przy ok 2-2,5 tys jest cichutki i slychac ino workot motoru :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyskusja się przeciąga a CBR stuka

1. Łańcuch alternatora

2.Napinacz łańcucha

3.Prowadnica łańcucha alternatora

Te trzy pozycje do wymiany i ucichnie !

Przyjmuję zakłady

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...