Skocz do zawartości

Walenie w CBR 1000F rok 91


bronx
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No to piszemy :mrgreen:

wymiana oleju i niema juz stukania - ale za to chyba beda zawory lub jeda n 3 propozycji

Piotr Dudek

wkazdym razie wali sprzeglo , nawed lekkie dotknecie klamki powoduje ucichniecie owego nieszczesliwego sprzegla

A moze jestem przewrazliwiony i wszytsko jest ok?

chyba nagram odglos pracy silnika i wrzuce na forum :lol:

taak tak wlasnie zrobie , bo wsumie niewiem czy tak silnik niepowinien klepac!!! niema stukow ino slychac cykanie (tak samo bylo w XJ a tam wszystko bylo ok )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość modeli HONDA podczas pracy bez obciążenia stuka sprzęgłem i jest to związane z luzami montażowymi całego kosza oraz jego części składowych takich jak tarcze i zabierak.Jeżeli po lekkim naciśnięciu klamki sprzęgła wszystko cichnie to tak pozostawić - TE TYPY TAK MAJĄ.

Motocykl od OLKA a u niego jest hamownia to jaki problem wjechać na rolkę i w ramach rękomi sprawdzić czy stuka na jedynce ?

Jeszcze jedno pytanko Dlaczego Olek sprzedał moto bez wymiany oleju ???

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piter od od OLKA on wyjechal ze ok 4 lata temu wiec wtedy napewno byl zmieniany olej !!:)

A co ma hamowani do sprawdznia czy stuka na 1?? ---> :?: :?: :?:

myslem ze wykozystywana jest do sprawdzania mocy silnika

p.s mam pomysl po co na rolki ale na wszelki wypadek poczekam i niebede sie osmieszac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z poprzedniego tekstu zrozumiałem, że kupiony u Olka-sorry.

A na rolkach możesz dokładnie sprawdzić stojąc koło motocykla czy pod częściowym obciążeniem cosik stuka czy tylko stuka na luzie.

Wracając do hamowni to sprawdzamy poza mocą przebieg krzywej momentu obrotowego , przyrost mocy a póżniej jesteśmy w stanie określić gdzie został popełniony błąd w regulacji gaźników lub zaworów.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wyjaśniam- Honda podaje luz zaworowy dla ssania 0.10 dla wydechu 0.16 i teraz kto dysponuje szczelinomierzem 0.16 poza serwisami. Właściciel nie mając wprawy używa 0.15 i jeżeli zbyt mocno dociągnie śrubę regulacyjną to realny luz wynosi 0.12 to już trochę za mało. Podczas normalnej jazdy przez długi czas silnik sprawuje się dobrze do czasu mocnego odkręcenia na hamowni pod obciążeniem okazuje się wówczas za ciasno i silnik traci moc , zawory się nadpalają i gniazda też.

Odwrotnie jeżeli luzy będą za duże np. 0.14 i wydech 0.20 właśiciel nie usłyszy tych luzów a hamownia pokaże wyraźnie utratę mocy max. z powodu krótszych czasów otwarcia zaworów.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co może byc powodem dzwonienia zaworów nawet po regulacji, powiem od razu że sprawdzałem luzy po wymianie płytek i miesciły się w granicach, czy moze to być spowodowane np. "miękimi" sprężynami, takie stukanie słychać najbardziej na obrotach jałowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem o CBR1000 w którym są śruby regulacyjne.

Mogę Ci podać przykład CB900F na płytkach gdzie zachowując tolerancję regulacji też potrafi dzwonić zaworami.

Jeżeli w Twoim przypadku były założone dobre płytki a nie ręcznie podszlifowywane co się często zdarza ze względu na oszczędności i zawory były ustawione na rówo czyli np. wszystkie ssania na 0.12 a nie jeden zawór 0.08 a drugi 0.15 bo to tolerancja tak mówi to szukałbym luzów pomiędzy wałkiem rozrządu a mostkami.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma za co zawsze służe pomocą potrzebującym.

Do pomiaru luzu pomiędzy wałkiem rozrządu a mostkiem należy użyć amerykańskiego wynalazku pod nazwą PLASTIGAGE. Zapewni Ci dużą dokładność pomiaru w zakresie

0,025 - 0,075 mm.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz chyba zupelnie kaplica.....

olej zaczyna sie swiecic najpierw 500 ,800 , 1000 i zapewne potem tez sie zaswieci

grzalem dzis moto ok 20 min i tak zaczynaly rosnac obroty przy ktorych sie kontrolka zapalala , wiec silnik kaszana, no chyb ze czujnik cisnienia?

 

Co robic?

sadzic sie z gosciem? nowy silnik?

Moto nie kosztowale nicale 6tys 91 rok

 

 

dupa wkopalem sie ladnie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BRONX 17.11. pisałem o wywaleniu silnika z ramy.

Niekoniecznie rozbierać od razu cały aby niepotrzebnie wpadać w koszty ale przy Twoich objawach należało kuknąć do środka.

Może nie jest jeszcze tak źle chociaż kontrolka oleju podpowiada co innego. Po zdjęciu dolnej połówki zobaczysz co się stało.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

 

To brzdękanie podczas kręcenia kołem na centralce, to prawdopodobnie nierówno wyciagnięty ląńcuch napędowy, lub zły naciag. Gdy jest nierowno wyciagnięty, to miejscami wisi na zębatce, a miejscami siedzi ciasno i tak zgrzyta... Sprawdz jak jest wyciągnięty na tylnij zębatce.

 

 

Co do oleju, to chyba jednak potwierdza sie wizja wymiany panewek. Cisnienie oleju spada wraz z jego nagrzewaniem, a spowodowane jest, to zmniejszeniem jego lepkości. Więc przeciska się "dziurkami" i traci ciśnienie w układzie. Wygląda na to, że czeka cie remont silnika. Pomiar czopów walu i wymiana panewek na nowe. Jedna połówka około 50zł.

 

Co do procesowania się z sprzedawcą, to radził bym zajrzec do umowy kupna sprzedaży. Przypuszczam, że masz tam akapit mówiący o zaznajomieniu się ze stanem pojazdu i nieroszczeniu żadnych pretensji z tym związanych. Wiec chyba niebardzo da się cokolwiek zrobić.

 

Poraz kolejny okazjuje się, ze czasem niewarto kupować czegoś okazyjnie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza sie jest taki akapit

ale posiadam maila od sprzedajacego gdzie opisany jest motor i bdb stan silnika !

Pozatym bede mial papierek od zeczoznawcy iz ew taka wada tam jest

 

Jakie mozliwosci prawne mam na odzyskanie kasy?

Wlozylem juz troche w niego i mam na to faktury czy to tez moge wliczyc w poczet odzyskania pieniazkow czy tylko i wylacznie kwote ktora figuruje na umowie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...