Piotr Dudek Opublikowano 15 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2004 Masz całkowitą rację ale z dyszami nie wolno przesadzać.Kilka lat temu w GSXR750Srad zamontowałem wyścigowe gażniki Keihin-CR41 i na torze pilot stwierdził że pod koniec tak przy 9000 jest słabszy,dostał większe dysze i historia się powtórzyła 9500 i słabszy, jeszcze większe i meldunek pilota do 10000 ma pierd*******e a potem muł, apiat większe i tera dobrze a w gaźniorach 195.Miesiąc później na torze w Brnie koledzy mechanicy pytają dlaczego po odjęciu gazu tak napier***a, no bo ma CR41. Dostał popalić na kilku kołach i do słowaków na hamownię pierwszy pomiar wyprostował wszystkich 89KM na kole a Tomek ma podobno 150KM. Słowak zapytał kto tak spierdo**ł gaźniory. Po krótkiej naradzie zamontowaliśmy 115 i na kole pokazało się 128KM , mechanik tomka postawił na bębnie do pomiaru i dał ciała bo maszyna uparcie pokazywała 120KM.Ten tekst powinni poczytać miłośnicy zmiany dysz bez dostępu do hamowni.Wracając do filtra powietrza to w czasie pomiarów torowej wersji GS500 bez filtra seryjnego moc spadła o 3KM a bez pokrywy airboxu o kolejne 3KM.Całodzienna walka z Dynajetem skończyła się powrotem do seryjnych nastawów a w wyniku precyzyjnej synchronizacji przy pomocy SORIO uzyskaliśmy całe 43KM.Dużo zależy od typu i konstrukcji gażników.Stosowanie tzw. przyspieszaczy pomaga na torze wyścigowym ( z wyjątkiem Poznania bo tam nie sprzątają od dawna) ponieważ kierowcy zależy na mocy a nie na trwałości silnika.Do gaźników Keihin CR można dokupić kilka długości lejków w zależności co chcemy osiągnąć. Spodkałem się z odsuwaniem baterii gaźników o kilka centymetrów od głowicy dla uzyskania większego momento obrotowego na dole. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 15 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2004 Wracając do filtra powietrza to w czasie pomiarów torowej wersji GS500 bez filtra seryjnego moc spadła o 3KM a bez pokrywy airboxu o kolejne 3KM. A zamontowanie końcówki Yoshimury daje też 3 KM mniej - sprawdzone na hamowni :-). Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cabaniero Opublikowano 15 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2004 Moc mocą , a co z przebiegiem momentu obrotowego ??? Poza tym...Yoshimura + Dynojet + filtr K&N + fachowiec + hamownia = Moc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 16 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2004 Więc tak... silnik z pustym wydechem ma więcej mocy na górze, ale traci elastycznośc z dołu, dzieje się tak gdyż przepłukanie przy wysokich obrotach pogarsza się w związku z nienadąrzającymi z przemieszczaniem sie spalinami. Czyli gdy wstawimy pusty wydech to otrzymamy więcej mocy na górze... ale wręcz na samej górze... nie potrzebnej w normalnej ekspoloatacji, czyli krzywa pzrebiega mniej łagodnie. Co innego na torcha. Dlatego tak jak już pisał gixer... najlepiej spisywały się sprzęty z pustym wydechem, ostro rżnięte. W każdym razie przy normalnej ekspolatacji wskazany jest wydech klasyczny... taki jaki przewidzial producent. Gdyż będzie występowało zubożenie meiszanki i przegrzewanie komory spalania. W normalnej jeździe tłumiki tylko pomagają. Poza tym...Yoshimura + Dynojet + filtr K&N + fachowiec + hamownia = Moc Z tym się w pełni zgodzę, z tym że dość trudno znaleźć taki zespłó. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cabaniero Opublikowano 16 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2004 "silnik z pustym wydechem ma więcej mocy na górze, ale traci elastycznośc z dołu" hmmm...z mojego skromnego doświadczenia wynika że zmiana wydechu własnie poprawiła w sposób zauważlny dół...pisałem o tym w wątku "wymiana wydechu" Transalp po zmianie wydechu lepiej reaguje w zakresie niskich i średnich obrotów... no ale wydech nie jest tak do końca pusty... oczywiście nie podważam tu zasad fizyki, termodynamiki itd. itp. poprostu takie mam spostrzeżenia... w planie wymiana dysz na wieksze...oczywiście podzielę się spostrzeżeniami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 16 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2004 Widzę że w końcu Idaho odrobił lekcje prof.Kordzińskiego.Masz rację Paweł Yoshimura w GS500 się nie sprawdziła ale sprawdził się wydech polskiego producenta który podniósł moc o prawie 2 KM, niestety nie mogliśmy na nim startować z powodu nagonki na moto "106" i braku możliwości pomiaru głośności.Wracając do wydechu nasza CBR125R startowała na takim opracowanym przez nich i pilot chwalił stabilność oddawania mocy, coprawda nie może być w 100% wiarygodny ponieważ startował na torze pierwszy raz w życiu ale w wyścigu dojechał na 9 miejscu.Cabaniero cały czas pisze o otwartym wydechu do Transa ale podejrzewam że tem moto nie stał na hamowni. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 16 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2004 Zgadza sie piotrze, już dawno je odrobiłem z tym, że przez zakup i sprzedaż moto miałem ostre zamieszanie i nie miełem czasu niczego napisać... nadal temat uważam za niedokończony. Teraz biorę się jeszcze za układy dolotowe... niebawem wysnuję jakieś sterszczenie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 16 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2004 Radzę abyś o układach dolotowych czytał kilkakrotnie każdy wątek bo mistrz Kordziński trochę zawile to tłumaczy a i od tamtego czasu cosik sie zmieniło w motocyklach np. okna przepłukujące (coć jak dwusów ) w Suzuki GSXR1000 ?Wracając do dolotów przeanalizuj długość kanałów dolotowych i ich wpływ na moment. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cabaniero Opublikowano 16 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2004 zgadza sie nie stało na hamowni... gdybym miał w pobliżu hamownie pewnie w ogóle nie byłoby tylu pytań...bo już bym zrobił pomiary... może na wiosnę uda się wybrać do stolycy co by w końcu przekonać się na własne gały ile warta jest ta cała zabawa w tjunink. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 16 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2004 Duży chłopiec potrzebuje dużych zabawek, zabawa jest ważna oby tylko nie brakło gorzały. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cabaniero Opublikowano 16 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2004 mamy najlepszy bimberek na wschód od Wisły....made in Puszcza Knyszyńska ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 16 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2004 Szkoda że tak daleko ale niewykluczone że spotkamy się na jakiejś imprezie moto Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2004 Wracając do dolotów przeanalizuj długość kanałów dolotowych i ich wpływ na moment.Wg mnie im krotsze kanaly dolotowe tym moment przesuwa sie ku gorze czyli silnik jest mniej elastyczny a gdy kanal wydluzymy tym samym moment obrotowy bedzie przesuniety ku dolowi i silnik bardziej elastyczny.Bawilem sie tak kiedys w maluchu,wydluzalem kanal dolotowy montujac wyzsza podstawke pod gaznik i wlasnie przy wyzszej (kanal dolotowy dluzszy) silnik byl bardziej elastyczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 16 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2004 Zakładałem niedawno Gaźnik z CX500 do malucha na długim kolektorze z kolankiem.Chodzi to jak głupie tylko właściciel musi często wymieniać przeguby bo fajnie pali gumy a przeguby tego nie lubią. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cabaniero Opublikowano 16 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2004 Zarzucam ciekawy link do strony gdzie facio zamieszcza wyniki rasowania Kawy ZZR 1100 w tym wykresy z hamowni w różnych konfiguracjach rozmiaru dysz itp. itd. http://www.rbartick.com/tuning.htm i dobry przykład jak się powinno zabierać do rasowania sprzęta... pozdro. Ps. Piotrze wpadnij do Girzycka na zlocik w przyszłym sezonie to poczęstuję dobrym samogonem ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.