Skocz do zawartości

BMW K75 co to warte ?


Rekomendowane odpowiedzi

Wszystkie płyny ustrojowe to tam bez dwóch zdań, węże układu chłodzenia... to ma 30 lat także nie łudzę się że to cokolwiek warte będzie. Martwią mnie jedynie te takie specyficzne mocno duperele jak ten ułamany wężyk widoczny na zdjęciu którego pewnie będzie trzeba zamawiać z oryginału a to może szarpać po kieszeni. Puki co na szybko można na sztukę dobrać coś z metra. Ale spokojnie, powoli, do celu. Najgorszy hamulcowy to pogoda: nadchodzący weekend znowu leje, wieje i +3/+4*C a odczuwalna poniżej zera. No żeby było jakie +10 i słoneczko, (albo ogrzewana "szopa"), można wystawić przed szopę, te plastiki, wszystko, już inaczej się pracuje. Teraz strach dotykać żeby nie połamać. Jakby zdjął tylko dolną owiewkę no to już mamy dostęp do całego silnika a i pewnie zbiornik trzeba będzie też zdjąć bo z tego co widziałem nie da się chyba inaczej dostać do puszki filtra powietrza.

Po zestawieniu z centralnej stopki upchać jej nie szło taka ciężka, ale tak sprawdzam te koła a tam ugina się pod palcem - no to powietrze. Wziąłem kompresor to 0,2 z tyłu i 0,3 z przodu manometr pokazał. Nabiłem do 3 bo tyle na oponach widniało.... no teraz to jakby Simsona S50 przepychał a nie 248kg kloca.

Olej w silniku jest 🙂

IMG_20240201_144838_734.jpg.b0c392aedbf458618f2e3662d11b10dd.jpg

 

Edytowane przez Piasek80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, jak czytam te twoje żale to aż zęby bolą. Prawda jest taka, że stary, zaniedbany motocykl wymaga dużych nakładów, z by doprowadzić go do stanu dawnej świetności. Miałeś chyba tego świadomość SC jak go kupowałeś? Skoro jak twierdzisz, kupiłeś za grosze, to tym bardziej powinno cię stać na to, żeby teraz w niego włosów żyć i nie są to jakieś kwoty z kosmosu. Wejdź sobie na stronę bmwstore.pl wpisz win i zobacz ceny. No i ściąg sobie wreszcie instrukcje i manula bo jak piszesz o 3 ATM to znow żeby dają o sobie znać. Wszystko jest w sieci za darmo.

  • Puknij się w garnek 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luzik, przyjdzie czas będzie działanie. Spokojna Twoja rozczochrana 😉 Nie mam presji, mam czym jeździć jeżeli o to chodzi, mogę się i 2 lata w to bawić - albo sprzedać - bo chętnych już kilku 😄. Niestety nie jestem na emerycie (i jeszcze dłuuuugo nie będę) aby mieć dnie całe do dyspozycji i z odpalonym lapkiem w garażu detal po detalu ogarniać składając do kupy. Są rzeczy ważne i ważniejsze do ogarniania na co dzień - motor nie należy do żadnej z nich. To hobby.

1 godzinę temu, jonaszko napisał:

ściąg sobie wreszcie instrukcje i manula

mam to wszystko pobrane. Teraz pozostaje czekać na lepszą aurę coby można podziałać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ ja ciebie nie poganiam, rozumiem i zgadzam się, że są ważniejsze rzeczy niż motocykle. Ja też przy swoich grzebię wieczorami po pracy albo jak mam inna, wolną, chwilę. Piszę tylko o tym biadoleniu i permanentnym narzekaniem na pogodę. Przecież masz garaż. Auta won na zewnątrz a motorek do środka. Ja tak czasami coś robię w garażu w którym parkuje żona. Nawet jak zostaje nie poskładane, to wtedy pod ścianę i ona też się zmieści. Wszystko się da tylko trzeba chcieć i dobrze zaplanować😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sęk w tym że nie mam. Mam 3-stanowiskową wiatę na auta w której jedno stanowisko zabudowałem "szopą" żeby tam trzymać cały ten rozpiździelnik jaki widać gdzieś tam momentami na zdjęciach. Na głowę nie pada i wiatr nie rozciąga, ale termika jak na zewnątrz tyle że trochę mniej wieje 🙂

Edit:

Powoli idzie kompletowane wszystkiego. Nie wiem czy nie dostanę po głowie od adminów (za linki do ofert) ale właśnie zakupiłem olej

olej.jpg.771df60da2187197082143cc8f77b280.jpg

https://allegro.pl/oferta/olej-motocyklowy-shell-advance-4t-ultra-10w-40-1l-7300009979?utm_source=tdb&utm_medium=afiliacja&utm_content=http%3A%2F%2Fpepper.pl+(PL)&tduid=383dcbdcde3bf16ccccbac347575abb7

a wrzucam bo taniej jeszcze tego nie widziałem.

przy zakupie 4x1L wychodzi 117zł z darmową dostawą (czyli 29zł/1L) jak ktoś ma smart. Rabat się nalicza po dodaniu 4 szt do koszyka. Myślę że dobra okazja przed sezonem tym bardziej że to 100% syntetyk. Normalne ceny internetowe tego to ok 33zł/litr. Sklepowe tak od 38.

Edytowane przez Piasek80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Niczego, świec zapłonowych itp nic nie dotykałem z mechaniki. Dłuższa chwilę zajęło mi rozkminienie kabelkowni od tego alarmu co gdzie biegnie itp, Rozpiąłem jego zasilanie, te bezpieczniki w zasadzie znalazłem przypadkiem demontując osłony boczne 😆 żeby zyskać lepszy dostęp do kabli aku, no to przejrzałem wszystkie i znalazł się  winowajca całego problemu.

Reszty nic, żadnych świec zapłonowych, filtrów, czegokolwiek. Olej w silniku jest, płyn chłodniczy w zbiorniczku jest - no to kręcimy. 😄

Dzisiaj spróbuję zapodać K2 07 pod pancerz linki sprzęgła - ma czas niech działa - może uda się i ją ruszyć. Tymczasem DO KATALOGU !! wyszukać niezbędne części jak ten gumowy króciec powietrza, węże paliwowe to tam z metra się kupi w motoryzacyjnym, i łącznik, uszczelkę na złożenie tłumika wydechowego z kolektorem bo się wyrdzewiała i to takie mruczenie na początku to właśnie stukające tamto połączenie. Na oleje, płyny ustrojowe przyjdzie pora na sam koniec jak już się ogarnie co należy.

I studiować serwisówkę co tam po czym się rozbiera żeby się do tego wszystkiego dostać. A no i jeszcze jaką pastę polerską do chromów - może uda się odratować ten tłumik bo żółty już mocno. Jak już i tak będzie zdjęty do wymiany uszczelnienia to przy okazji spróbuję go jakoś odświeżyć. Chyba że ktoś z szanownych ma jakiś lepszy patent jak zreanimować takie chromy.

No i za koła trzeba się wziąć, poczyścić te wszystkie czujniki, koła indukcyjne itp odpowiedzialne za ABS - może pomoże bo i tak rozebrać muszę aby się to napędu dostać przesmarować ten wieloklin od kardana i co tam jeszcze po drodze.

A! Amortyzatory z tyłu to KONI - w oryginale takie by montowali ?? Czy ktoś tam sobie wymienił na TAKIE ?!

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na Twoim miejscu bym rozebrał to wszystko do śrubki, nawet nie bawił się w tematy uruchamianie zardzewiałej linki. Ramę wypiaskować i pomalować wymieniając po kolei wszystko co nie zbędne, przy cenie zakupu do ceny końcowej to masz naprawdę spory budżet żeby zrobić to na laleczkę a i tak będziesz do przodu + zabawa z odbudowy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opublikowano (edytowane)

Jak sobie kiedyś zorganizuję "szopę" tylko pod to - takie będą plany. Jest już Yamaha w kolejce 🙂. Ale puki tego nie ma - to nie ma gdzie działać. Wparuje dzieciak po rower albo kobieta po jaki wąż do podlewania i sru... "wiadro" śrubek się rozpryśnie po kątach. Puki tego nie będzie zamykanego na klucz - a klucza przy dupie - nie robię - bo nie złożę już ponownie.

Edit:

Ten przewód ze zdjęcia

IMG_20240201_143743_710.jpg

nie mogę go zlokalizować w katalogu

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/grupy/i51742/r1994/m01

nie zamieścili czy nie widzę

Edytowane przez Piasek80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i faktycznie ten... bo ja widzę tylko jego początek i nie wiem gdzie on tam znika. Ale takie charakterystyczne zgrubienie i przegięcie ma. Wychodzi że to gdzieś jakieś przewietrzanie, odpowietrzanie skrzyni korbowej ? albo jakieś podciśnienie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Korzystając z chwili wolnego i słoneczka zabrałem się znowu za reanimację. W sumie dobrze ze tej linki sprzęgła nie zamówiłem bo to nie linka stoi dęba a mechanizm sprzęgła, ten znajdujący się przed tylnym kołem tam od dołu. Jedna dźwignia coś tam popycha, kolejna ciągnie kolejną linkę wchodzącą gdzieś tam w silnik z lewej strony u dołu, generalnie bardzo ciężki dostęp. Na ile mi się udało popsikałem jakimś ekspelerem szczeliny gdzie tam to powinno pracować i no zobaczymy, może coś pomoże. Jak nie - pewnie będzie trzeba na jakiś stojak, zdjąć tylne koło i spróbować delikatnie młotkiem przez jakieś drewienko popukać żeby to drgnęło i zaczęło pracować. Resztę już rozrusza smarowidło - tak mi się wydaje ale że ch*ja wiem to się pytam - może ktoś coś doradzi.

Ta dźwignia (nr 7) stoi

sprz.jpg.c6f5654036074c5d90c5652baa3303cc.jpg

Edytowane przez Piasek80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim coś popsujesz, patrz na katalog części + filmiki na youtubie

https://shop.maxbmw.com/fiche/DiagramsMain.aspx?vid=51743&rnd=09082020

 

Tam oska dźwigni może sucha lub zarudziała jest...

 

Edytowane przez jannikiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dopiero dzisiaj znowu tu zajrzalem - zycie przeszkadza. Zona tej wiosny miala 2 operacje, niby male ale kazda to spore obciazenie dla jej organizmu i wow czas musze zajac sie domem. No gratulacje z okazji uruchomienia silnika, ale taki ten motocykl jest - prawie niemozliwy do zniszczenia. Co do dzwigni to trzeba ja chyba rozebrac i nasmarowac, poza tym zwroc uwage ze ona nie tylko uruchamia sprzeglo ale rowniez luzuje stopke boczna jesli zapomniales jej zlozyc przed wrzuceniem biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...