Skocz do zawartości

Suzuki GS 1000 GL - ciężki rozruch


vaultboyd16y3
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Co do odpalania, to jest też opcja że po prostu niezbyt mocno wcisnąłem przycisk rozrusznika, bo na dłuższą metę nie przypominam sobie żeby miał takie zająknięcia. A opcja druga że pewnie chwile wcześniej był katowany tym długim odpalaniem... Pomimo nowego akumulatora. Robiłem mu testy na biegu jałowym i ładowanie miał bardzo ładne, pod 14 V bodajże podchodziło.

Niestety dzisiaj było sporo pracy i nie zdążyłem się przyjrzeć kranikowi, ale na szybko spojrzałem w miejsce airboxa, są dwa zaczepy na ramie od góry, więc pójdę w stronę zamówienia oryginalnego niż próby regulacji, musiałbym zapewne kupić komplet dysz żeby to zgrać. Ale z tego co widzę były one dwu-częsciowe. Jedna część to kolektor z 4 gumami pod gaźniki, a w nim jest otwór do połączenia chyba z kolejnym właściwym pojemnikiem w którym umieszczony powinien być wkład filtra. Działam trochę po omacku bo nie wiem defacto jak to wyglądało oryginalnie w mojej wersji.

Te dwa wyglądają obiecująco, ale nie są otwieralne, dlatego na myśl przychodzi mi jeszcze jedna część brakująca w zestawie, gdzieś ten filtr musi być wkładany.

https://www.ebay.ca/itm/335120538556?hash=item4e06bd9bbc:g:tRoAAOSwyBtlVM4B&amdata=enc%3AAQAIAAAAwPz%2B4x%2BWXKs0S9byeYdBpHT0bTADNBlXw6w%2FuTNhxgBfIoR73QxAjuMiqcufZpvVK30fxSd3nZHIyRmhfFf19Gbbe1nPGWVFbWwhp1NAo9i7NkOvETBwvYpr7e45dEbSnO%2FlQWvI624bWozSJLKAWFjBTbebXWbYxB3Ok1rdyz25JUgMwTNssjqg7crVV%2FLrAnsTlgdFJdvH2PouN%2FOyBzYtyuXfS%2Bb1s1OGJhebFBGz%2FuPTcgk%2Fe09YaKwGwFI2Og%3D%3D|tkp%3ABk9SR7Txi9v_Yg

https://www.ebay.ca/itm/404403914273?hash=item5e285a0621:g:LHsAAOSwaF9kwVGh&amdata=enc%3AAQAIAAAAwDarvLm2rNNBcQKx%2BwMsCA5b83dNtx6QEDJqG%2F%2BN%2B8Kd5XBivfoMuo%2BEcLY74f7lyhDPX3EHIAvQDpKZdiDO%2BlqqGgCrISHdNa9lxPMwpR2IC%2FbhIdxbV4oR8FC9pKMnHT2bwn8e2vDZYakoql%2FRHiEK%2Blv6ddNQzrG20MvhGB4EhgAWGs869JJ%2FN3ycbP1gpv0OLBbaK%2BZyGv1c7hTHSa1XnepJ0E9ugT2h%2F6B%2FdE82tbnBZl3yQqMektACkg8W4g%3D%3D|tkp%3ABk9SR7Txi9v_Yg

Jeśli nie znajdę kompletnego airboxa, to wtedy chyba zostaje zamówienie kompletu dysz i próba zmienienia składu mieszanki na bogatszą.

Wg. manualu jedyna wersja GS z tych lat i odpowiadająca wyglądowi mojemu to GLT, do którego jest jeszcze mniej części niż do pozostałych, więc muszę pomyśleć co będzie realnie łatwiejsze.

image.thumb.png.a92d0641eb8ba0448364bf1eab74c13f.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróć uwagę na sposób zamontowania airboxu do ramy u góry, bo jeszcze jest inny GS 1000G i ma odwrotnie zrobione mocowanie niż na zdjęciach z ebay-a...

https://www.cmsnl.com/suzuki-gs1000g-1980-t-general-export-e01_model13507/partslist/FIG-12.html

Te z ebay- to wydaje mi się, że to tzw zwykłe GS 1000 łacznie z GS 1000 L- softczopper, ale z napędem łancuchowym...możesz sprawdzić tu:

https://www.cmsnl.com/suzuki-motorcycle_model13053/

i dodatkowo tu:

https://www.mrcycles.com/oemparts/c/suzuki_motorcycle/parts/

https://www.ebay.pl/itm/355197786911?hash=item52b3701b1f:g:pdcAAOSw11tlVPoD&amdata=enc%3AAQAIAAAA8NCvOYeXIxps5EBktKVSKBeELs6TF%2BTuS7cp4m2kGwGigqDHoYGO9qdkZG%2FvvlSksT9ajWcjuo%2FvHJfOkdjfoHuH48Weu7XgV%2FteEwFzyFw1iTJbL1iBoCXDR36qY33%2FJY4d6JN9vdIESGcuOr6vZFtg%2BD14CrNRypVGyjfpE6HbRQtMsgS%2F9BPP07Ogif9Y%2FyM0URTrfRZPRgpsMt%2B1Rfk9hl1k0phY5d4GShrqeqDHvIl7eOJaUiCf%2BtXGA11zJvd3t9YjiDHDRuYeHmgAdgMTMjThaHIxeRTtxOUgy0iW%2FYcEUnBj72BGRuT%2B4cQURA%3D%3D|tkp%3ABk9SR4Cwl9SAYw

 

ale nie ma wieszaka, filtr jest typu szufladkowego

https://www.ebay.pl/itm/275926559659?hash=item403e812bab:g:VWQAAOSwIs9knc1q&amdata=enc%3AAQAIAAAA0FAxA2fXL4%2FaLjL1L9sjjpjZ%2F70cNF2oRTy4Skk1Jn9mY0RxU8V5bpWCm0NOtKAjFVdDzvNj47RzxQekXK4DUyqZ4HP%2BluRrgsztIaliYMm%2F5Ziq3qIOLyl1xZRYssbdyu0diTNwJfmwJ66BEv0PngNjvK3veF%2BpveiVWT1qLTtnODHwBpdk9yqnN0W0U6Z9luRrGIMcMv8PjWpNHecEX%2FgRoYgjY11yxlM4ii%2BQ0adwD4xta5xo5aXl6kpCF0%2B2gpySB3vYJMy9Qgs9oYVFU0w%3D|tkp%3ABk9SR-qFrNSAYw

U Ciebie rama pod siedziskiem być może jest obniżana i nie ma miejsca na dodatkową puszkę jak to ma miejsce w "zwykłych" GS 1000, bo jestb zamocowania i tym się skrzynka na akumulator i błotnik tylny... w każdym razie przy ramie będzie widać sposób zamocowania i tym się kieruj a nie dywagacjami moimi hahhahahahah

ale sobie cenią za wysyłkę z usa...

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocowanie jest bardzo podobne jak na pierwszym rysunku, mam dwoje wystających uszu z ramy, i dodatkowa puszka nie ma jak tam wejść rzeczywiście. A za  bardzo dywagacje dziękuję, przydadzą się  bo ciężko to namierzyć nie wiedząc do końca jak to wyglądało oryginalnie 😀 Te dwa co podesłałem to rzeczywiście na pasuje mocowanie, rama jest chyba obniżona... a już prawie kupiłem uff. No cenią sobie niektóre sztuki mocno. Ale jak już namierzę odpowiedni airbox to pomimo ceny zaryzykuje, nie mam zbytnio wyjścia w tej sytuacji.

Drugim rozwiązaniem na które natrafiłem które mnie zaciekawiło jest taki o to zestaw dysz :

https://www.ebay.ca/itm/256275066479?hash=item3bab2f2e6f:g:~iMAAOSwPb1iD8Wy&amdata=enc%3AAQAIAAAA4CA8QqY2mgSa7Rv42LKsIhHyh8WP%2BzFnlaIRQYPUiP5b57z63rTyou%2FaRbSZrTIzw2mGobaI8TmHQTQxd6kb%2FISn9YceU8MNwfjHOff4deSoYmxMI6Ef52jB9OGHv%2FLDPehz%2Fc6wnqpx6u3JM7l65za3mDJv%2BlqAXDb%2B0CnR0Du70YOTZZLOAlCFzkn9h0qHsJTvxn1GnFKAMMhskvWqnhiTahVp%2Bv3Q5OsNIn3ysesQa8ifeGUBUk%2BljtC83LWJ7U2bbJmKRoWj8ODMay5Op5caRb4IOMQ4nde28HEdW2PW|tkp%3ABk9SR-SfpLiAYw

Z tego konta sprzedawane są takie zestawy pod różne motocykle, niby po usunięciu airboxa, ale jaka gwarancja że to akurat będzie dobre zestrojenie ? Tymbardziej że z opisu wynika że żeby to założyć trzeba przegwintować miejsce wkręcania dyszy, a ja nie chce ingerować w oryginalne gaźniki na tyle. Więc raczej odpada.

PS. https://www.ebay.ca/itm/175973581364?hash=item28f8d7c234:g:e6gAAOSw8LJlMSIn&amdata=enc%3AAQAIAAAA4ED%2BKW5PweLlR7Z%2FGwuFngk%2Fd1lb%2B7A6tZ2QQsbeT1uFik3iQ4YOsbensPFdaexRD%2FGcPxsj5vaKFJ10dnQ9ce7LSBjhFCJbH0CBpEnb049WZtsOd18wTIHRamg4e3uqe4HKgyx%2BkIjeSH0BA%2FyW7Yh05eCbpjOx6Q4xet0RD8orilsvcdi5zaIJedMgxx12yVW%2FrdtGQ9G6BzUk4T%2F79rppB5nn20fPcHuPeXz8fLNgPNwfis8eeAED0hknPWjs%2F%2F1Ei9Y3untMAm7U%2Bqsjg5wmXK1fid4m2BFBZHIhTiJw|tkp%3ABk9SR5Du1OaAYw Chyba nic lepszego nie znajdę, widać na dłoni że mocowanie pasuje, airbox jest otwierany, filtr szufladkowy, brakuje chyba pokrywki ale to mogę dorobić sam. Mocno zastanawiam się nad tą sztuką, cena akceptowalna.

 

photo_2023-11-25_12-56-14.jpg

photo_2023-11-25_12-59-44.jpg

Edytowane przez vaultboyd16y3
znalazłem kolejny airbox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście, jak dla siebie, kupowałbym oryginalny airbox + króćce + filtr powietrza, wszelkiego typu regulacje potem są dużo łatwiejsze...ze stożkami to trzeba by na hamowni walczyć z analizarotem spalin... i mieszac dyszami....

Te dysze kupowane na ebay-u też nie wiadomo,, trzeba by porównywac z oryginałami, bo nie wiadomo jaka numeracja... czy starego, czy nowego typu, a daje nam to zupełnie inne wartości... opisałem to wyżej...

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zakupiłem orginalnego airboxa plus nowe gumowe króćce żeby wywalić te stozki. Jak  dojdzie okaże się że czy to na pewno dobry i uda się to spasować, jest też tam stary filtr, bo okazuje się że nowy kupić praktycznie też tylko na Ebay i to drogawy, nie da się go kupić na żadnej polskiej stronie . Zawsze jakiś początek, filtr wyczyszczę a pewnie jak będzie pasować to kupie też nowy za jakiś czas . Dam znać jak dojdzie w grudniu. W międzyczasie dobiorę się też do kranika, zobaczę czy jest tam jakiś filtr. Na chwilę obecną panowie bardzo dziękuję za pomoc, mam jakiś punkt zaczepienia przynajmniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ten szufladkowy filtr powietrza, jest typu gąbkowego i ma stelażyk, to mozna zakupić gąbkę na filtry powietrza, i sobie posklejać na wzór starego, do klejenia tylko klej szewski/ poliuretanowy odporny na benzyny....

Kiedyś jak w PL nie było logistyki na "zachodnie" motocykle tak się robiło i zdawało egzamin... ale myslę, że w Eu gdzies takie filterki ktoś ma i zapewne będzie to K@N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki filtr powinien tam chyba byćUNI NU-2436- na obecną chwilę też tylko na ebay znalazłem. Nawet w oryginalnych airboxach ze starymi filtrami jest oznaczenie UNI, 25 dolarów nowy plus drugie tyle wysyłka, więc może faktycznie lepiej będzie stworzyć to samemu, jak w ręce wpadnie mi oryginalny. Jest na Gmoto ale jako niedostępny, allegro tez nic nie wyrzuca, zagraniczne strony z częściami tez nie mają, akurat ten typ jest na wymarciu.

filtr.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Panowie, airbox i nowe krócce  już do mnie dotarły. Króćce które były dostarczone były z airboxem były pokurczone, nieelastyczne, niestety nadają się tylko do śmieci, więc zakładam nowe. Co do wersji airboxa to chyba trafiłem w dziesiątkę, potrzebny był dokładnie taki jaki zamówiłem tzn. w jednej puszce całość, mieści sie to w ramie idealnie. W  samym airboxie są doczepione dwa małe krócce (odma i odpowietrzenie baku) które do tej pory miałem luźno zarzucone na ramie, teraz wszystko się zgadza. Sam airbox wymaga drobnych napraw - dorabiam jedną z metalowych pokrywek z boku, nie było jej w paczce, oraz szufladkowy wkład filtra powietrza muszę również dociąć na razie ze gąbki, bo stary wkład rozleciał się w rękach, oraz trochę go doszczelnić ale po paru godzinach powinienem być w stanie całość złożyć, więc chyba jest światełko w tunelu 😀

Mam natomiast pytanie co do kranika w kontekście poprzednich porad co do układu paliwowego. Zajrzałem nareszcie pod bak i wygląda na to że z kranika z tyłu wystaje jeden niezaślepiony przewód, jest po prostu odcięty. Natomiast przy gaźnikach jest z kolei zaślepiony króciec (taki był i tego nie zmieniałem). Jeśli dobrze rozumiem to jest to brakujący element układanki czyli podciśnieniowe sterowanie kranika z gaźnika. Na zdjęciach są widoczne jako niebieskie rurki. Czy się mylę ? Po podłączeniu paliwo dostarczane będzie już tylko przy podciśnieniu w gaźniku (czyli rozruchu lub normalnej pracy) i teoretycznie silnik na postoju nie będzie miał możliwości zalania.

gażnik.jpg

kranik.jpg

puszka.jpg

dorabianie.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę jeszcze wczytać się dokładnie w ustawienia pozycji kranika, są tam 3 pozycje. Jeden pozwala chyba na mimowolny upływ paliwa - niby do zalewania gaźników po czyszczeniu. konserwacji itd. Drugi po prostu zamknięty, trzeci to chyba podciśnieniowy tryb pracy. Być może musiałem używać tego pierwszego bo tylko na tym pracował silnik, niestety na kraniku nie ma żadnych oznaczeń a w moim manualu nie za wiele widać. Podłączę podciśnienie i będę sprawdzał co z tego wynikło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak masz podcisnieniowy kranik i wezyk podcisnienia z niego powinien byc podlaczony do kolektora ssacego, dokladnie tak jak masz na zdjeciu te niebieskie wezyki w obu miejscach. Ten kranik ma pozycje PRI ( prime ), ON i RES. Przy czym ON i RES dzialaja wowczas jesli masz prawidlowo pracujacy system podcisnienia w kraniku. Membrana musi byc szczelna i jednoczesnie nie zesztywniala ze starosci, wiec to jest nastepny punkt gdzie mozliwe ze bedziesz musial zamowic komplet naprawczy do tego. W polozeniu PRI kranik jest stale otwarty i oczywiscie jesli choc jeden zaworek ktorejs z komor plywakowych gaznikow nie trzyma to paliwo bedzie sie przelewac do kolektora ssacego. Drugi problem to brak szczelnosci membrany i paliwo moze wowczas wlewac sie do kolektora ssacego przez wezyk podcisnienia. Dlatego kranik musi byc w dobrym stanie i wszystko tam musi byc "operational".

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio trochę przy tym podziałałem, airbox jest już zamknięty z obu stron i uszczelniony, króćce założone, wyprodukowany filtr tymczasowy w środku, zamontowany. Próbowałem to założyć ale okazuje się że sam airbox jest minimalnie nie od tej wersji, albo skopany przy samym projektowaniu, gumowe króćce nie pokrywają się idealnie z gaźnikami, ok. 5mm na skrajnych gaźnikach. Na samym airboxie było wybite 850GS i 1000 G, więc rozstaw powinien pasować... Teraz pytanie czy wszystkie GS miały tak skopany rozstaw, i po prostu powinienem włożyć to na siłę w dwie osoby (powinno się udać, bo króćce są z elastycznej gumy) czy przerabiać całego airboxa (wymienić blachę z otworami do króćców albo wyspawać całą nową puszkę pod wymiar starej, jedno i drugie będzie wymagać trochę zachodu). Jutro spróbuję to na siłę włożyć, może wszystkie GS tak miały...

Sprawdziłem podciśnieniowy kranik i tak, wygląda że wszystko jest sprawne. Po zasymulowaniu podciśnienia, z kranika od razu poleciało paliwo głównym przewodem, więc po prostu do teraz podciśnienie w tym układzie nie było wcale podłączone, więc przynajmniej temat układu paliwowego będzie zamknięty.

 

photo_1_2023-12-18_18-09-10.jpg

photo_3_2023-12-18_18-09-10.jpg

photo_4_2023-12-18_18-09-10.jpg

photo_2023-12-18_18-07-56.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

wg cmsnl wersja AD 1980 miała dwa różne kołnierze dolotu:

rys, czesc nr 11
dolot prawy
product number: 1388145050
 
rys, czesc nr 12
dolot lewy,
product number: 1388245050
 
najwyraźniej są asymetryczne.
 
może tu jest pogrzebany japoński pies?
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...