Skocz do zawartości

Turystyk o wyglądzie cruisera


Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni, mocno szukam turystycznego/adv moto, który wyglądem nawiązywać będzie do cruiserów.
Tak naprawdę potrzebuję sprzętu dla wysokiego ridera (190) na trasy, ok 600cm3, gotowego wjechać na lekki szuter, z punktem podparcia pod sobą, z możliwością przewozu pasażerki, który nie będzie wyglądał jak duży owad GS lub plastikowy Deauville (bez obrazy dla wielbicieli, szacun, ale robię skrót myślowy, wybaczcie). Jesteśmy z żoną natomiast wielbicielami estetyki klasycznego cruisera (chrom) [sam posiadam na razie Dragstarka 125, od którego boli tyłek] lub cruisera nowoczesnego (metal) - bez frędzli, z gustem, ale jednak...
Poradzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tu pomyliles pojecia  , cruiser to nie bedzie nigdy wygodny  turystyk  , mozna sie spierac   , ale turystyk to turystyk i , zrob jazde probna  prawdziwym turystykiem a zobaczysz o czym mowa   , tu tylko dla obrazu podam  bmw 1600 gt   , czytam 1200 rt  , to oczym piszez to typowy  motocykl ADV   , zobacz  np honde  vfr 1200 crosstourer  , wygodny   , pancerny silnik  , wal kardana ,  wysoki  , , a z motocykli klasy  600   jest mniej o temtyce ktorej piszesz  , zwlaszcza jak ma byc  w 2 osoby  i zaladowany kuframi , przede wszystkim musisz okreslic  budzet  bo  to sporo ogranicza temat 

 

Cytat

 

 

2X MZ ETZ 150 `89 , DERBI GPR 50 NUDE `05 ,HM CRM 50 `11....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, maly-yo napisał:

i tu pomyliles pojecia  , cruiser to nie bedzie nigdy wygodny  turystyk  , mozna sie spierac   , ale turystyk to turystyk i , zrob jazde probna  prawdziwym turystykiem a zobaczysz o czym mowa   , tu tylko dla obrazu podam  bmw 1600 gt   , czytam 1200 rt  , to oczym piszez to typowy  motocykl ADV   , zobacz  np honde  vfr 1200 crosstourer  , wygodny   , pancerny silnik  , wal kardana ,  wysoki  , , a z motocykli klasy  600   jest mniej o temtyce ktorej piszesz  , zwlaszcza jak ma byc  w 2 osoby  i zaladowany kuframi , przede wszystkim musisz okreslic  budzet  bo  to sporo ogranicza temat 

Dlatego właśnie szukam TURYSTYKA/ADV, który ma wygląd nawiązujący do cruiserów (np. czarny metal jak w Vulcanie S).

Budżet powiedzmy poniżej Pan America. I niech by były litry.

Wspomniane BMW nie zdają, bo to tyle plastiku jest, że zakrawa to o duży skuter...

Edytowane przez ray83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ROTFL! pozostaje wybrać optymalny pod kątem wymagań fizycznych, i następnie pomalować na czarno/ pochromować co się da, dla wyglądu... przy tak postawionych wymaganiach nie ma w zasadzie innej opcji: podany jako przykład (chyba w drugim Twoim identycznym temacie) hd pan america - który akceptujesz - jest IMHO koszmarnym z wyglądu klocem, poskładanym z jakichś nieestetycznych pudełkowanych elementów wokół barokowego bloku silnika - jednego kawałka "klasycznego cruisera". a, no i zapewne udział plastiku jest taki sam, jak w innych produktach tej kategorii... chyba, że plastik ze znaczkiem hd się nie zalicza do plastików  😎 

tak poważniej, to jak patrzę po zestawieniach współczesnych motocykli adv, to chyba tylko gutek v85 tt może się zliżać do tych oczekiwań - na oko najmniej plastikowy i najbardziej klasyczny w wyglądzie. ale wypadłem dawno temu z tematu, więc pojęcia nie mam czy i na ile realnie spełni Twoje oczekiwania (na ile w ogóle są realne). sylwetką mocno przypomina stare bmw gs, czy też ogólnie tego typu motocykle sprzed 30 i więcej lat. natomiast jest to chyba najbliższe nawiązanie do "klasyki" jakie współcześnie widzę w tej klasie - i raczej właśnie do klasyki, a nie armatury

jsz

ps. masz jakieś doświadczenie w jeździe poza czarnym?

  • Dzięki! 1
„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jeszua napisał:

ROTFL! pozostaje wybrać optymalny pod kątem wymagań fizycznych, i następnie pomalować na czarno/ pochromować co się da, dla wyglądu... przy tak postawionych wymaganiach nie ma w zasadzie innej opcji: podany jako przykład (chyba w drugim Twoim identycznym temacie) hd pan america - który akceptujesz - jest IMHO koszmarnym z wyglądu klocem, poskładanym z jakichś nieestetycznych pudełkowanych elementów wokół barokowego bloku silnika - jednego kawałka "klasycznego cruisera". a, no i zapewne udział plastiku jest taki sam, jak w innych produktach tej kategorii... chyba, że plastik ze znaczkiem hd się nie zalicza do plastików  😎 

tak poważniej, to jak patrzę po zestawieniach współczesnych motocykli adv, to chyba tylko gutek v85 tt może się zliżać do tych oczekiwań - na oko najmniej plastikowy i najbardziej klasyczny w wyglądzie. ale wypadłem dawno temu z tematu, więc pojęcia nie mam czy i na ile realnie spełni Twoje oczekiwania (na ile w ogóle są realne). sylwetką mocno przypomina stare bmw gs, czy też ogólnie tego typu motocykle sprzed 30 i więcej lat. natomiast jest to chyba najbliższe nawiązanie do "klasyki" jakie współcześnie widzę w tej klasie - i raczej właśnie do klasyki, a nie armatury

jsz

ps. masz jakieś doświadczenie w jeździe poza czarnym?

Kłopot taki, że również MG v85 tt wygląda jak owad:...

image.png.497cc5b977b87c0805321e1a6d6e7156.png

Może zatem pomińmy moje podpowiedzi, bo to jakoś blokuje dyskusję i prowokuje natrząsanki, nie wiedzieć czemu 😉😃😁

Spróbujmy odwrotnie: niech to będzie turystyk/ADV, czyli moto nadający się na trasy w 2 os. i w lekki szuter, który nie jest owadem i nie wygląda jak skuter:

image.png.23facfac5080f551b301b49222441117.png

😊

 

2 godziny temu, jeszua napisał:

ROTFL! pozostaje wybrać optymalny pod kątem wymagań fizycznych, i następnie pomalować na czarno/ pochromować co się da, dla wyglądu... przy tak postawionych wymaganiach nie ma w zasadzie innej opcji: podany jako przykład (chyba w drugim Twoim identycznym temacie) hd pan america - który akceptujesz - jest IMHO koszmarnym z wyglądu klocem, poskładanym z jakichś nieestetycznych pudełkowanych elementów wokół barokowego bloku silnika - jednego kawałka "klasycznego cruisera". a, no i zapewne udział plastiku jest taki sam, jak w innych produktach tej kategorii... chyba, że plastik ze znaczkiem hd się nie zalicza do plastików  😎 

tak poważniej, to jak patrzę po zestawieniach współczesnych motocykli adv, to chyba tylko gutek v85 tt może się zliżać do tych oczekiwań - na oko najmniej plastikowy i najbardziej klasyczny w wyglądzie. ale wypadłem dawno temu z tematu, więc pojęcia nie mam czy i na ile realnie spełni Twoje oczekiwania (na ile w ogóle są realne). sylwetką mocno przypomina stare bmw gs, czy też ogólnie tego typu motocykle sprzed 30 i więcej lat. natomiast jest to chyba najbliższe nawiązanie do "klasyki" jakie współcześnie widzę w tej klasie - i raczej właśnie do klasyki, a nie armatury

jsz

ps. masz jakieś doświadczenie w jeździe poza czarnym?

O to samo zapytałem na dziale cruiserowców, bo tam odpowiedzą mi wielbiciele tego wyglądu, a tutaj amatorzy jazdy turystycznej. Dwa inne światy, jak zresztą widać po odpowiedziach. Co poradzić, że chodzi mi o pożenienie obu? 😊

Mój dorobek pozasfaltowy to dojazdy do terenowych punktów widokowych, czasem dość odległych, podczas tras Dragstarką. Ale w planach byłyby dłuższe szutry.

Edytowane przez ray83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20kilka lat temu, kiedy zmieniałem wzorzec motocykla z armatury na coś wygodniejszego, również odkryłem iż estetycznie są to 2 różne światy - i po tym czasie nadal nie widzę oferty zdolnej pogodzić oba

życzę powodzenia w oglądaniu fotek  😎 

jsz

  • Lubię to! 1
„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazdy motocykl majacy jakiekolwiek zdolnosci terenowe bedzie wygladal jak owad z powodu wiekszego przeswitu wymaganego dla tych zdolnosci, a jazda pokazanym na zdjeciu klocem po szutrze wymaga tylko odwagi i grubego portfela na wymiane polamanych plastikow. W koncu p.Kwiatkowski pokazal ze HD WLA spokojnie mozna jezdzic po piachu, jesli jedziesz z odpowiednia szybkoscia. 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, jeszua napisał:

20kilka lat temu, kiedy zmieniałem wzorzec motocykla z armatury na coś wygodniejszego, również odkryłem iż estetycznie są to 2 różne światy - i po tym czasie nadal nie widzę oferty zdolnej pogodzić oba

życzę powodzenia w oglądaniu fotek  😎 

jsz

Siedzę w fotkach od miesięcy - i nic. 

I właśnie to zaskoczenie mnie nie odstępuje, a nie jestem jedyny - dlaczego żeby jeździć adv trzeba się przełamywać i przyzwyczajać do tego wyglądu?? 20 lat konstruktorzy nie odpowiadają na nieodosobnioną potrzebę rynku. Dziw.

3 godziny temu, Adam M. napisał:

Kazdy motocykl majacy jakiekolwiek zdolnosci terenowe bedzie wygladal jak owad z powodu wiekszego przeswitu wymaganego dla tych zdolnosci, a jazda pokazanym na zdjeciu klocem po szutrze wymaga tylko odwagi i grubego portfela na wymiane polamanych plastikow. W koncu p.Kwiatkowski pokazal ze HD WLA spokojnie mozna jezdzic po piachu, jesli jedziesz z odpowiednia szybkoscia. 🙂

Owad to głównie z ryjka - dwoje oczu, dziób błotnika... Żeby to chociaż z twarzy było inne. Dlatego HD PA już idzie powiedzmy w dobrą stronę, choć faktycznie to trochę czołgowate.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minutes ago, ray83 said:

Siedzę w fotkach od miesięcy - i nic.

wiem. to była ironia

i nie, nie jesteś jedyny. ale taki zestaw wymagań nie czyni jeszcze niszy rynkowej opłacalną; zwłaszcza w czasach, kiedy produkcją rządzą księgowi

podwójne, duże okrągłe lampy akurat mają być "oldskulowe", połowa hd-ków takie ma - zwłaszcza dużych cruiserów. w plastikowych owiewkach, z resztą  😜 

więc wiesz, jaki masz wybór

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby pojechać kawałek szutrem nie potrzeba od razu motocykla ADV. Ja wiem, że teraz to się tylko adwenczery kupuje, ale nie ma co przeginać jeśli nie planujesz regularnego jeżdżenia offem, robienia jakichś TET-ów itp.

Jeśli Gutek V85TT, czyli najbardziej klasyczny ADV nie odpowiada, to ja bym poszedł w jakiegoś retro-nakeda: Ducati Scrambler (zwłaszcza X/Desert Sled), BMW R NineT (zwłaszcza Urban G/S), Triumph Speed Twin itp. Trzeba będzie rzeźbić z bagażem, ochrony przed wiatrem brak, ale za to jaka stylówa 😉 

P.S. Husqvarna Norden? Ducati Desert X? Absolutnie nie czoperowe, ale wyglądem nawiązują do klasycznych turystycznych enduro, czy nawet dakarówek.

Edytowane przez Fat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Fat napisał:

Żeby pojechać kawałek szutrem nie potrzeba od razu motocykla ADV. Ja wiem, że teraz to się tylko adwenczery kupuje, ale nie ma co przeginać jeśli nie planujesz regularnego jeżdżenia offem, robienia jakichś TET-ów itp.

Jeśli Gutek V85TT, czyli najbardziej klasyczny ADV nie odpowiada, to ja bym poszedł w jakiegoś retro-nakeda: Ducati Scrambler (zwłaszcza X/Desert Sled), BMW R NineT, Triumph Speed Twin itp. Trzeba będzie rzeźbić z bagażem, ochrony przed wiatrem brak, ale za to jaka stylówa 😉 

P.S. Husqvarna Norden? Ducati Desert X? Absolutnie nie czoperowe, ale wyglądem nawiązują do klasycznych turystycznych enduro, czy nawet dakarówek.

Bardzo słusznie, to wcale nie musi być hardcorowe adv. Może być turystyk, który nie wygląda jak skuter lub ubrany naked/klasyk z szybą, który wjedzie na szuter i się nie rozsypie. 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha i kolejna podstawowa rzecz: jak Kolega musli jeździć sam, z kobitą, obładowany, dalekie przeloty ect..

Bo Desert X to tak średnio na 2 osoby... w sumie jak się tak zastanowić, to ja kobiety przewoziłem okazjonalnie, nigdy na trase dłuższą niż 300-400 km..., a tak sam, bo kobita ma swój 😉 ...

No i ciężar motocykla też daje duzo do myslenia, bo taki typowy turystyk- to z paliwem i bagażem średniej wielkości to ciężar 280-300 kg, criuser od 300 do 400 kg, jazda takimi mastondotami po szutrowych drogach, jest możliwa, ale ja bym się wtedy ciepło nie ubierał, najwyżej zbroja i ochraniacze 😉 a co jak na łuku drogi szutrowej podbije przednie koło, a tył ucieknie, nie ma szans na dynamiczne podparcie się nóżką bez kontuzji,co najwyżej  asekuracja...na takie rzeczy tez trzeba zwracać uwagę...

Edytowane przez jannikiel
  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko to wszystko pogodzić.Też podoba mi się armatura, ale kręgosłup mówi nie.Ja na wiosnę zamieniam VTX na VFR albo GS.Gdybym miał pieniądze to stały by dwa w garażu. Jeden „wkoło młyna”, a drugi w „w siną dała”.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko to wszystko pogodzić.Też podoba mi się armatura, ale kręgosłup mówi nie.Ja na wiosnę zamieniam VTX na VFR albo GS.Gdybym miał pieniądze to stały by dwa w garażu. Jeden „wkoło młyna”, a drugi w „w siną dała”.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ja w tym roku zamieniłem vtx na fjr 1300, ale dokładnie jak kolega, gdyby można było zostawiłbym oba - ciężko połączyć wszystko w jednym moto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...