ray83 Opublikowano 11 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2022 Szanowni, mocno szukam turystycznego/adv moto, który wyglądem nawiązywać będzie do cruiserów. Tak naprawdę potrzebuję sprzętu dla wysokiego ridera (190) na trasy, ok 600cm3, gotowego wjechać na lekki szuter, z punktem podparcia pod sobą, z możliwością przewozu pasażerki, który nie będzie wyglądał jak duży owad GS lub plastikowy Deauville (bez obrazy dla wielbicieli, szacun, ale robię skrót myślowy, wybaczcie). Jesteśmy z żoną natomiast wielbicielami estetyki klasycznego cruisera (chrom) [sam posiadam na razie Dragstarka 125, od którego boli tyłek] lub cruisera nowoczesnego (metal) - bez frędzli, z gustem, ale jednak... Poradzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maly-yo Opublikowano 13 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2022 i tu pomyliles pojecia , cruiser to nie bedzie nigdy wygodny turystyk , mozna sie spierac , ale turystyk to turystyk i , zrob jazde probna prawdziwym turystykiem a zobaczysz o czym mowa , tu tylko dla obrazu podam bmw 1600 gt , czytam 1200 rt , to oczym piszez to typowy motocykl ADV , zobacz np honde vfr 1200 crosstourer , wygodny , pancerny silnik , wal kardana , wysoki , , a z motocykli klasy 600 jest mniej o temtyce ktorej piszesz , zwlaszcza jak ma byc w 2 osoby i zaladowany kuframi , przede wszystkim musisz okreslic budzet bo to sporo ogranicza temat Cytat Cytuj 2X MZ ETZ 150 `89 , DERBI GPR 50 NUDE `05 ,HM CRM 50 `11.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ray83 Opublikowano 13 Listopada 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2022 (edytowane) 59 minut temu, maly-yo napisał: i tu pomyliles pojecia , cruiser to nie bedzie nigdy wygodny turystyk , mozna sie spierac , ale turystyk to turystyk i , zrob jazde probna prawdziwym turystykiem a zobaczysz o czym mowa , tu tylko dla obrazu podam bmw 1600 gt , czytam 1200 rt , to oczym piszez to typowy motocykl ADV , zobacz np honde vfr 1200 crosstourer , wygodny , pancerny silnik , wal kardana , wysoki , , a z motocykli klasy 600 jest mniej o temtyce ktorej piszesz , zwlaszcza jak ma byc w 2 osoby i zaladowany kuframi , przede wszystkim musisz okreslic budzet bo to sporo ogranicza temat Dlatego właśnie szukam TURYSTYKA/ADV, który ma wygląd nawiązujący do cruiserów (np. czarny metal jak w Vulcanie S). Budżet powiedzmy poniżej Pan America. I niech by były litry. Wspomniane BMW nie zdają, bo to tyle plastiku jest, że zakrawa to o duży skuter... Edytowane 13 Listopada 2022 przez ray83 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 13 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2022 ROTFL! pozostaje wybrać optymalny pod kątem wymagań fizycznych, i następnie pomalować na czarno/ pochromować co się da, dla wyglądu... przy tak postawionych wymaganiach nie ma w zasadzie innej opcji: podany jako przykład (chyba w drugim Twoim identycznym temacie) hd pan america - który akceptujesz - jest IMHO koszmarnym z wyglądu klocem, poskładanym z jakichś nieestetycznych pudełkowanych elementów wokół barokowego bloku silnika - jednego kawałka "klasycznego cruisera". a, no i zapewne udział plastiku jest taki sam, jak w innych produktach tej kategorii... chyba, że plastik ze znaczkiem hd się nie zalicza do plastików 😎 tak poważniej, to jak patrzę po zestawieniach współczesnych motocykli adv, to chyba tylko gutek v85 tt może się zliżać do tych oczekiwań - na oko najmniej plastikowy i najbardziej klasyczny w wyglądzie. ale wypadłem dawno temu z tematu, więc pojęcia nie mam czy i na ile realnie spełni Twoje oczekiwania (na ile w ogóle są realne). sylwetką mocno przypomina stare bmw gs, czy też ogólnie tego typu motocykle sprzed 30 i więcej lat. natomiast jest to chyba najbliższe nawiązanie do "klasyki" jakie współcześnie widzę w tej klasie - i raczej właśnie do klasyki, a nie armatury jsz ps. masz jakieś doświadczenie w jeździe poza czarnym? 1 Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ray83 Opublikowano 13 Listopada 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2022 (edytowane) 1 godzinę temu, jeszua napisał: ROTFL! pozostaje wybrać optymalny pod kątem wymagań fizycznych, i następnie pomalować na czarno/ pochromować co się da, dla wyglądu... przy tak postawionych wymaganiach nie ma w zasadzie innej opcji: podany jako przykład (chyba w drugim Twoim identycznym temacie) hd pan america - który akceptujesz - jest IMHO koszmarnym z wyglądu klocem, poskładanym z jakichś nieestetycznych pudełkowanych elementów wokół barokowego bloku silnika - jednego kawałka "klasycznego cruisera". a, no i zapewne udział plastiku jest taki sam, jak w innych produktach tej kategorii... chyba, że plastik ze znaczkiem hd się nie zalicza do plastików 😎 tak poważniej, to jak patrzę po zestawieniach współczesnych motocykli adv, to chyba tylko gutek v85 tt może się zliżać do tych oczekiwań - na oko najmniej plastikowy i najbardziej klasyczny w wyglądzie. ale wypadłem dawno temu z tematu, więc pojęcia nie mam czy i na ile realnie spełni Twoje oczekiwania (na ile w ogóle są realne). sylwetką mocno przypomina stare bmw gs, czy też ogólnie tego typu motocykle sprzed 30 i więcej lat. natomiast jest to chyba najbliższe nawiązanie do "klasyki" jakie współcześnie widzę w tej klasie - i raczej właśnie do klasyki, a nie armatury jsz ps. masz jakieś doświadczenie w jeździe poza czarnym? Kłopot taki, że również MG v85 tt wygląda jak owad:... Może zatem pomińmy moje podpowiedzi, bo to jakoś blokuje dyskusję i prowokuje natrząsanki, nie wiedzieć czemu 😉😃😁 Spróbujmy odwrotnie: niech to będzie turystyk/ADV, czyli moto nadający się na trasy w 2 os. i w lekki szuter, który nie jest owadem i nie wygląda jak skuter: 😊 2 godziny temu, jeszua napisał: ROTFL! pozostaje wybrać optymalny pod kątem wymagań fizycznych, i następnie pomalować na czarno/ pochromować co się da, dla wyglądu... przy tak postawionych wymaganiach nie ma w zasadzie innej opcji: podany jako przykład (chyba w drugim Twoim identycznym temacie) hd pan america - który akceptujesz - jest IMHO koszmarnym z wyglądu klocem, poskładanym z jakichś nieestetycznych pudełkowanych elementów wokół barokowego bloku silnika - jednego kawałka "klasycznego cruisera". a, no i zapewne udział plastiku jest taki sam, jak w innych produktach tej kategorii... chyba, że plastik ze znaczkiem hd się nie zalicza do plastików 😎 tak poważniej, to jak patrzę po zestawieniach współczesnych motocykli adv, to chyba tylko gutek v85 tt może się zliżać do tych oczekiwań - na oko najmniej plastikowy i najbardziej klasyczny w wyglądzie. ale wypadłem dawno temu z tematu, więc pojęcia nie mam czy i na ile realnie spełni Twoje oczekiwania (na ile w ogóle są realne). sylwetką mocno przypomina stare bmw gs, czy też ogólnie tego typu motocykle sprzed 30 i więcej lat. natomiast jest to chyba najbliższe nawiązanie do "klasyki" jakie współcześnie widzę w tej klasie - i raczej właśnie do klasyki, a nie armatury jsz ps. masz jakieś doświadczenie w jeździe poza czarnym? O to samo zapytałem na dziale cruiserowców, bo tam odpowiedzą mi wielbiciele tego wyglądu, a tutaj amatorzy jazdy turystycznej. Dwa inne światy, jak zresztą widać po odpowiedziach. Co poradzić, że chodzi mi o pożenienie obu? 😊 Mój dorobek pozasfaltowy to dojazdy do terenowych punktów widokowych, czasem dość odległych, podczas tras Dragstarką. Ale w planach byłyby dłuższe szutry. Edytowane 13 Listopada 2022 przez ray83 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 13 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2022 20kilka lat temu, kiedy zmieniałem wzorzec motocykla z armatury na coś wygodniejszego, również odkryłem iż estetycznie są to 2 różne światy - i po tym czasie nadal nie widzę oferty zdolnej pogodzić oba życzę powodzenia w oglądaniu fotek 😎 jsz 1 Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2022 Kazdy motocykl majacy jakiekolwiek zdolnosci terenowe bedzie wygladal jak owad z powodu wiekszego przeswitu wymaganego dla tych zdolnosci, a jazda pokazanym na zdjeciu klocem po szutrze wymaga tylko odwagi i grubego portfela na wymiane polamanych plastikow. W koncu p.Kwiatkowski pokazal ze HD WLA spokojnie mozna jezdzic po piachu, jesli jedziesz z odpowiednia szybkoscia. 🙂 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ray83 Opublikowano 13 Listopada 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2022 4 godziny temu, jeszua napisał: 20kilka lat temu, kiedy zmieniałem wzorzec motocykla z armatury na coś wygodniejszego, również odkryłem iż estetycznie są to 2 różne światy - i po tym czasie nadal nie widzę oferty zdolnej pogodzić oba życzę powodzenia w oglądaniu fotek 😎 jsz Siedzę w fotkach od miesięcy - i nic. I właśnie to zaskoczenie mnie nie odstępuje, a nie jestem jedyny - dlaczego żeby jeździć adv trzeba się przełamywać i przyzwyczajać do tego wyglądu?? 20 lat konstruktorzy nie odpowiadają na nieodosobnioną potrzebę rynku. Dziw. 3 godziny temu, Adam M. napisał: Kazdy motocykl majacy jakiekolwiek zdolnosci terenowe bedzie wygladal jak owad z powodu wiekszego przeswitu wymaganego dla tych zdolnosci, a jazda pokazanym na zdjeciu klocem po szutrze wymaga tylko odwagi i grubego portfela na wymiane polamanych plastikow. W koncu p.Kwiatkowski pokazal ze HD WLA spokojnie mozna jezdzic po piachu, jesli jedziesz z odpowiednia szybkoscia. 🙂 Owad to głównie z ryjka - dwoje oczu, dziób błotnika... Żeby to chociaż z twarzy było inne. Dlatego HD PA już idzie powiedzmy w dobrą stronę, choć faktycznie to trochę czołgowate. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 13 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2022 9 minutes ago, ray83 said: Siedzę w fotkach od miesięcy - i nic. wiem. to była ironia i nie, nie jesteś jedyny. ale taki zestaw wymagań nie czyni jeszcze niszy rynkowej opłacalną; zwłaszcza w czasach, kiedy produkcją rządzą księgowi podwójne, duże okrągłe lampy akurat mają być "oldskulowe", połowa hd-ków takie ma - zwłaszcza dużych cruiserów. w plastikowych owiewkach, z resztą 😜 więc wiesz, jaki masz wybór jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 14 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2022 Może to? Szyk, elegancja, właściwości terenowe: Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fat Opublikowano 14 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2022 (edytowane) Żeby pojechać kawałek szutrem nie potrzeba od razu motocykla ADV. Ja wiem, że teraz to się tylko adwenczery kupuje, ale nie ma co przeginać jeśli nie planujesz regularnego jeżdżenia offem, robienia jakichś TET-ów itp. Jeśli Gutek V85TT, czyli najbardziej klasyczny ADV nie odpowiada, to ja bym poszedł w jakiegoś retro-nakeda: Ducati Scrambler (zwłaszcza X/Desert Sled), BMW R NineT (zwłaszcza Urban G/S), Triumph Speed Twin itp. Trzeba będzie rzeźbić z bagażem, ochrony przed wiatrem brak, ale za to jaka stylówa 😉 P.S. Husqvarna Norden? Ducati Desert X? Absolutnie nie czoperowe, ale wyglądem nawiązują do klasycznych turystycznych enduro, czy nawet dakarówek. Edytowane 14 Listopada 2022 przez Fat Cytuj https://www.instagram.com/fat_fabio/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ray83 Opublikowano 14 Listopada 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2022 5 minut temu, Fat napisał: Żeby pojechać kawałek szutrem nie potrzeba od razu motocykla ADV. Ja wiem, że teraz to się tylko adwenczery kupuje, ale nie ma co przeginać jeśli nie planujesz regularnego jeżdżenia offem, robienia jakichś TET-ów itp. Jeśli Gutek V85TT, czyli najbardziej klasyczny ADV nie odpowiada, to ja bym poszedł w jakiegoś retro-nakeda: Ducati Scrambler (zwłaszcza X/Desert Sled), BMW R NineT, Triumph Speed Twin itp. Trzeba będzie rzeźbić z bagażem, ochrony przed wiatrem brak, ale za to jaka stylówa 😉 P.S. Husqvarna Norden? Ducati Desert X? Absolutnie nie czoperowe, ale wyglądem nawiązują do klasycznych turystycznych enduro, czy nawet dakarówek. Bardzo słusznie, to wcale nie musi być hardcorowe adv. Może być turystyk, który nie wygląda jak skuter lub ubrany naked/klasyk z szybą, który wjedzie na szuter i się nie rozsypie. 😉 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 14 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2022 (edytowane) Aha i kolejna podstawowa rzecz: jak Kolega musli jeździć sam, z kobitą, obładowany, dalekie przeloty ect.. Bo Desert X to tak średnio na 2 osoby... w sumie jak się tak zastanowić, to ja kobiety przewoziłem okazjonalnie, nigdy na trase dłuższą niż 300-400 km..., a tak sam, bo kobita ma swój 😉 ... No i ciężar motocykla też daje duzo do myslenia, bo taki typowy turystyk- to z paliwem i bagażem średniej wielkości to ciężar 280-300 kg, criuser od 300 do 400 kg, jazda takimi mastondotami po szutrowych drogach, jest możliwa, ale ja bym się wtedy ciepło nie ubierał, najwyżej zbroja i ochraniacze 😉 a co jak na łuku drogi szutrowej podbije przednie koło, a tył ucieknie, nie ma szans na dynamiczne podparcie się nóżką bez kontuzji,co najwyżej asekuracja...na takie rzeczy tez trzeba zwracać uwagę... Edytowane 14 Listopada 2022 przez jannikiel 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artu3131 Opublikowano 14 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2022 Ciężko to wszystko pogodzić.Też podoba mi się armatura, ale kręgosłup mówi nie.Ja na wiosnę zamieniam VTX na VFR albo GS.Gdybym miał pieniądze to stały by dwa w garażu. Jeden „wkoło młyna”, a drugi w „w siną dała”.Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Algeroth82 Opublikowano 14 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2022 Ciężko to wszystko pogodzić.Też podoba mi się armatura, ale kręgosłup mówi nie.Ja na wiosnę zamieniam VTX na VFR albo GS.Gdybym miał pieniądze to stały by dwa w garażu. Jeden „wkoło młyna”, a drugi w „w siną dała”.Wysłane z iPhone za pomocą TapatalkJa w tym roku zamieniłem vtx na fjr 1300, ale dokładnie jak kolega, gdyby można było zostawiłbym oba - ciężko połączyć wszystko w jednym moto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.