Skocz do zawartości

Projekt SHL Gazela (ABcar Oldtimers)


Berger
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Z tym się nie zgodzę. Jest coś takiego jak opory wewnętrzne silnika. Te zabierają moc i generują ciepło. Tu się walczył o każdy koń mechaniczny. Dlatego też np. rezygnuje się z jednego pierścienia tłokowego żeby zmniejszyć opory i tarcie.
Obejrzyj sobie jeszcze raz dokładnie ten materiał i posłuchaj o co chodzi ;)
Przy odpowiednim złożeniu silnika z ciasnym pasowaniem opory będą dokładnie takie same jak przy jakimkolwiek złożeniu silnika z luźnym pasowaniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, nabokow napisał:

Obejrzyj sobie jeszcze raz dokładnie ten materiał i posłuchaj o co chodzi 😉
Przy odpowiednim złożeniu silnika z ciasnym pasowaniem opory będą dokładnie takie same jak przy jakimkolwiek złożeniu silnika z luźnym pasowaniem.

Poczekajmy i zobaczymy co finalnie zrobi Tomek. Czy posłucha Wojtka czy Ciebie 🙂  Mam nadzieję że niczego nie ukryje i każdy szczegół będzie w materiale filmowym.

 

Godzinę temu, qpa napisał:

Ale on nie rozumiem, nie przeskoczysz tego 🙂 

Widzę że cholernie cię korci robić tu nieprzyjemną atmosferę. Naprawdę nie umiesz się powstrzymać bez złośliwości?

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja nie robię nie przymości, to Ty napisałeś tu serię głupot i nie raczyłeś nawet napisać skąd czerpiesz widzę, teraz piszesz o luźnym spasowaniu między łożyskiem a wałem które zmniejsza opory? To tylko i wyłącznie ułatwia złożenie silnika bez obawy o rozcentrowanie wału, ale żadnych oporów nie zimniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z pesymistycznymi komentarzami i też uważam, że w zakładanej formie to nie ma racji bytu. Wydaje mi się, że Tomek już chyba zaczyna sobie zdawać z tego sprawę i między wierszami można było wywnioskować, że to jednak będą dwa motocykle, jeden cywilny a drugi do zmierzenia się z "chlapniętym" na początku 170. Będzie to ostatecznie wyglądało tak, że pojazd kompletnie nie przypominający Gazeli, zostanie rozpędzony na moment (strzał nitro) do 150 z wiatrem w plecy i zostanie to odnotowane jako sukces. Był bym bardziej optymistyczny, ale jak ktoś na początku opowiada, że polscy konstruktorzy poprawiali niemieckich i MZty osiągały kosmiczne prędkości, to sorry.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, qpa napisał:

Ale ja nie robię nie przymości, to Ty napisałeś tu serię głupot i nie raczyłeś nawet napisać skąd czerpiesz widzę, teraz piszesz o luźnym spasowaniu między łożyskiem a wałem które zmniejsza opory? To tylko i wyłącznie ułatwia złożenie silnika bez obawy o rozcentrowanie wału, ale żadnych oporów nie zimniejszy.

Wiesz na czym polega kulturalna dyskusja? M.in. na tym, że się nie drwi z opinni nawet kontrowersyjnych.

Robiłeś pomiary że wiesz w 100 procentach że luźne pasowanie jest błędem? Ja tego nie wiem i chętnie się dowiem co z tego wyjdzie. Mylić ale rzecz ludzka. Najważniejsze to wyciągać wnioski na przyszłość.

 

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie robiłem pomiarów i nie twierdzę, że zawsze to jest błędem, ale przy wysokoobrotowych, wysilonych silnikach na pewno jest to błędem, ponieważ w takim silniku najmniejszy luz spowoduje jego szybkie powiększanie. Przynajmniej po stronie wirnika.
Chyba jednak nie bez powodu wszyscy producenci wysilonych 2t stosują (mimo cięższego serwisu) ciasne pasowanie.
A może oni wszyscy się mylą?! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skad te informacje, czy cos opuscilem? Tzn to co napisal AdaxMZ.  Aaaa juz nadrabiam

Nabokow, w motocyklach wyscigowych za czasow PRL gdzie silniki rozbieralo sie i skladalo po jednym czy kilku wyscigach, luzniejsze pasowanie lozysk na wale mialo sens, w motocyklu uzytkowym nie ma racji bytu.

Nagle zaczynam zgadzac sie z p.Wojtkiem na temat koncepcji motocykli i ew szybkosci mozliwych do uzyskania. 🙂 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale takie luzowanie połączenia czop - łożysko daje tylko jeden plus, wał który jest idealnie wycentrowany przy składaniu nie rozcentruje się, zakładając że mamy idealne wycentrowane gniazda na łożyska to nie ugrywamy to nic a nic na oporach. A jak mamy nie centryczne gniazda to ten wał szybciej szlak trafi niż jakby go wbijać tym przysłowiowym młotkiem. wystarczy że raz się obróci na łożysku i dopiero mamy oporów.  

Edytowane przez qpa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, nabokow napisał:

Ja nie robiłem pomiarów i nie twierdzę, że zawsze to jest błędem, ale przy wysokoobrotowych, wysilonych silnikach na pewno jest to błędem, ponieważ w takim silniku najmniejszy luz spowoduje jego szybkie powiększanie. Przynajmniej po stronie wirnika.
Chyba jednak nie bez powodu wszyscy producenci wysilonych 2t stosują (mimo cięższego serwisu) ciasne pasowanie.
A może oni wszyscy się mylą?! 😉

Motorsport i ulica to dwie różne drogi. Luźne pasowanie ale bez wyczuwalnego luzu. Da się tak dopasować elementy. 

 

32 minuty temu, qpa napisał:

Ale takie luzowanie połączenia czop - łożysko daje tylko jeden plus, wał który jest idealnie wycentrowany przy składaniu nie rozcentruje się, zakładając że mamy idealne wycentrowane gniazda na łożyska to nie ugrywamy to nic a nic na oporach. A jak mamy nie centryczne gniazda to ten wał szybciej szlak trafi niż jakby go wbijać tym przysłowiowym młotkiem. wystarczy że raz się obróci na łożysku i dopiero mamy oporów.  

A jeżeli karter ulega termicznej i obciążeniowej deformacji/odkształceniu przy ekstremalnym obciążeniu co powoduje przesunięcie osi gniazd łożysk, to luźniejsze pasowanie pomoże czy zaszkodzi w tej sytuacji?

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, nabokow napisał:

Ja cały czas piszę tylko wysilonych sportowych jednostkach.
Podaj mi proszę przykład jakiegoś współczesnego crossa 2t udowadniającego realność Twojej teorii.

Nie wiem 😄 Może w obecnej technologii, sztywności konstrukcji jest to zbędne? Kiedyś robili z gównolitu te motocykle.

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...