Skocz do zawartości

Też się pochwalę


MaxStone
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

daj jeszcze coś z pudelka - fizyku

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz  mi podrzucić jeszcze 20 stron  nie wiem po co bo one akurat nic do sprawy nie wnoszą . Wiem czym jest moc , czym moment , ale pokaż mi korelacje między mocą a momentem

Dla ułatwienia 🙂 mogę Ci napisać że np Volvo robiło silniki o mocy 140 i 170 KM . były to dokładnie te same silniki zdławione WYŁĄCZNIE softem . Ale moment obrotowy miały identyczny 😉

 

 

 

Edytowane przez kiler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, kiler napisał:

możesz  mi podrzucić jeszcze 20 stron  nie wiem po co bo one akurat nic do sprawy nie wnoszą . Wiem czym jest moc , czym moment , ale pokaż mi korelacje między mocą a momentem

Dla ułatwienia 🙂 mogę Ci napisać że np Volvo robiło silniki o mocy 140 i 170 KM . były to dokładnie te same silniki zdławione WYŁĄCZNIE softem . Ale moment obrotowy miały identyczny 😉

 

 

 

Sprawdź dokładnie. A i nie zapominaj o obrotach bo to bardzo ważne, jakbyś nie wiedział 😄

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mogę sprawdzać , pamiętać o obrotach i wielu innych sprawach

Ale dyskusja zaczęła się od wyliczania max NM z KM(lub KW) kiedy ty napisałeś o korelacji tych dwóch parametrów

Dlatego pytam - Pokaz mi korelacje lub sposób na wyliczenie jednego z drugiego

 

 

Edytowane przez kiler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, kiler napisał:

Ja mogę sprawdzać , pamiętać o obrotach i wielu innych sprawach

Ale dyskusja zaczęła się od wyliczania max NM z KM(lub KW) kiedy ty napisałeś o korelacji tych dwóch parametrów

Dlatego pytam - Pokaz mi korelacje lub sposób na wyliczenie jednego z drugiego

 

 

Sam sobie podałeś przykład jednego silnika Volvo o różnych parametrach mocy i także momentu obrotowego (nie wnikam czy celowo zaklamywaleś że był identyczny).

Producent w jednym zmniejszył doładowanie i oba parametry spadły. Zgadza się? A druga sprawa o której pewnie nie wiesz, zresztą wiele osób o niej zapomina że ważniejsze nawet od szczytowych wartości jest jak przebiega wartość obu funkcji w szerokim zakresie obrotów. Dlatego pisałem sprawdź obroty.

Edytowane przez Tommo

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, MaxStone napisał:

Coby ukrócić spór o wyższości kuni nad momentem, czy tam odwrotnie... Producent mojej kobyły nie podaje ile ma kobyła kuni 😜🤣🤣. A momentu? Dużo. Tyle, że aż wystarczy😂😂

HD nie podaje mocy maks bo nie ma się czym pochwalić. Silniki wolnoobrotowe nigdy nie generują dużej mocy. Dlatego są dość wolne, za to świetnie przyspieszają.

42 minuty temu, KLAUDIUSZ napisał:

Oponeo.pl ?! Serio
 

A co nie pasuje?

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Tommo napisał:

Producent w jednym zmniejszył doładowanie i oba parametry spadły. Zgadza się?

silnik o jakim piszę jest wolnossący ;l)

8 godzin temu, Tommo napisał:

A druga sprawa o której pewnie nie wiesz, zresztą wiele osób o niej zapomina że ważniejsze nawet od szczytowych wartości jest jak przebiega wartość obu funkcji w szerokim zakresie obrotów. Dlatego pisałem sprawdź obroty.

Chcesz mi powiedzieć że silnik kamaza  osiąga maksymalny moment obrotowy przy takich samych obrotach jak np R6 ?? 😉

Ja znam PEWNE zależności konstrukcji silnika , pojemności a pprzedewszystkim,  założeń konstruktora do jakiego typu pojazdu produkuje silnik 😉

Ale powtórzę po raz kolejny - pokaż mi korelacje

8 godzin temu, Tommo napisał:

Silniki wolnoobrotowe nigdy nie generują dużej mocy. Dlatego są dość wolne, za to świetnie przyspieszają.

Taaak . np Warszawa z jej wolnoobrotowym silnikiem kapitalnie przyspieszała 😉

8 godzin temu, Tommo napisał:

Silniki wolnoobrotowe nigdy nie generują dużej mocy. Dlatego są dość wolne, za to świetnie przyspieszają.

a np wysokoobrotwe źle przyspieszają ??

Edytowane przez kiler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, kiler napisał:

Że jak ??

Skąd wziąłeś tego newsa ??

To są różne wartości i bywają silniki stosunkowo słabe w KM a mocne pod względem NM . I odwrotnie też

Killer ale dajesz popalić 😜 KM to zwyczajnie NM pomnożony razy obroty, więc te wartości jak najbardziej se sobą korelują. No bez jaj Panowie 😄

http://wentec.com/unipower/calculators/power_torque.asp
 

Tu jakby chciał sobie ktoś policzyć 😜

10 godzin temu, kiler napisał:

 

Dla ułatwienia 🙂 mogę Ci napisać że np Volvo robiło silniki o mocy 140 i 170 KM . były to dokładnie te same silniki zdławione WYŁĄCZNIE softem . Ale moment obrotowy miały identyczny 😉

 

 

 

Nic dziwnego taka sytuacja. Ten 170 Koni jeśli ma ten sam moment, to musi go mieć na wyższych obrotach, dlatego wypluł więcej koni 😉

Edytowane przez IZO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, KLAUDIUSZ napisał:


Moment ważniejszy, zapisz to 100 razy w zeszyciku


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Na podstawie momentu wyliczasz moc, więc jak moment może być ważniejszy? : )

Moc i moment są powiązane, jak Jing i Yang. ; )

Moc tylko określa jaki jest moment na jakich obrotach - zapisz sobie to w zeszyciku, Klaudiuszu! ; P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...