Skocz do zawartości

Hamowanie awaryjne bez ABS'u


Rekomendowane odpowiedzi

Wciskanie sprzęgła przy hamowaniu awaryjnym. W aucie też wciskacie?
Ja pie**ole...

 

Quanti

 

Dobra, postawiles teze, to teraz prosilbym o umotywowanie jej.

 

 

 

Nie popełniał bym błędu porównując samochód do motocykla...

 

Hikor

 

Fizyka jest ta sama

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wciskanie sprzęgła przy hamowaniu awaryjnym. W aucie też wciskacie?

Ja pie**ole...

: )

 

Oczywiście, że przy hamowania awaryjnym wciska się sprzęgło w samochodzie, tego uczą w każdej szkole bezpiecznej jazdy. : )

 

Jak Ty sobie wyobrażasz blokowanie/odblokowywanie kół z załączonym napędem? Wiesz, że jeśli kółko stoi, to silnik też? :)

 

Wiesz co się dzieje z autem, gdy zgaśnie silnik? Tracisz wspomaganie hamulców, kierownica robi się sztywna, itd.

 

Oczywiście podczas zwykłej jazdy hamuje się na biegu. No ale... trzeba odróżniać hamowanie awaryjne od zwykłego hamowania. : )

 

Załączony napęd przeszkadza w pracy układowi ABS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klod,

 

dasz sobie uciac siusiaka, ze w kazdym

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak silnik gaśnie a kluczyk jest w pozycji gotowej do zapalenia auta to wspomaganie dziala

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Nieprawda. Tylko we wspomaganiach elektrycznych, i to powyżej jakiegoś poziomu napięcia w układzie. W układach hydraulicznych pompa musi się kręcić, czyli silnik pracować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieprawda. Tylko we wspomaganiach elektrycznych, i to powyżej jakiegoś poziomu napięcia w układzie. W układach hydraulicznych pompa musi się kręcić, czyli silnik pracować.

Dokładnie. Weźmy też pod uwagę średni wiek aut w Polsce, wiekszość ma układy hydrauliczne, które wymagają pracy silnika.

 

Buahahahahaha co pierdy do kwadratu.

Niech zgadnę... Twoje audi w auatomacie... : D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, Tommo, to raczej nie są pierdy do kwadratu. Zasada gwałtownego hamowania z systemem abs to kopnąć do oporu hamulec i wcisnąć sprzęgło, co zresztą jest do bólu logiczne.

 

Połowa samochodów z ABS nie ma sprzęgła (pedału) i co z logiką w takich przypadkach?

Panowie podrzućcie jakiś w miarę wiarygodny tekst o tym sprzęgle. Skoro to takie istotne, w necie powinni o tym bębnić do oporu.

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tommo, w każdej szkole doskonalenia technik jazdy tego uczą. Zadzwoń i się zapytaj. Tutaj link do artykułu, gdzie wypowiada się instruktor z ODJT: https://m.trojmiasto.pl/moto/Hamowanie-z-ABS-Kierowcy-maja-z-tym-problem-n111029.html

 

Nie porównuj automatu do manuala. To nieprawda, że połowa aut z ABS ma skrzynię automatyczną. Automaty "pedała" nie mają, więc to oczywiste, że go nie wciskasz.

 

ABS chwilowo blokuje koła, jak sobie to wyobrażasz w skrzyni manualnej? Napęd ma się magicznie sam rołączać? A co gdy ktoś nie ma ABS i w manualu zablokuje koła? Napęd też ma się sam magicznie rozłączyć?

 

Przypominam, że ciągle mówimy o hamowania awaryjnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ABS chwilowo blokuje koła,

 

Udowadniasz tym że nie masz pojęcia o czym piszesz. Powielasz jakieś pierdy wprowadzając w błąd innych czytających.

Podobno jesteś oczytany, więc czytaj do upadłego, aż wybijesz sobie z głowy te bzdury.

 

http://www.zssplus.pl/prace_dyplomowe/praca_7_mk20.htm

 

A tu zasadnicze fragmenty, które całkowicie różnią się od tych rewelacji co piszesz.

 

3.6 Funkcje zaworów

 

Podczas normalnego hamowania, kiedy nie działa układ ABS, każdy z dwóch zacisków hamulcowych kół przednich i dwóch zacisków kół tylnych są zasilane płynem hamulcowym pod ciśnieniem, przepływającym przez cztery otwarte elektrozawory dolotowe.

Elektrozawory wylotowe, normalnie zamknięte, uniemożliwiają powrót płynu do zbiornika i zapewniają w ten sposób zachowanie stałej wartości ciśnienia w obwodzie. W przypadku włączenia układu ABS, elektroniczny zespół sterujący działa w niżej podany sposób.

1. Zamyka elektrozawór dolotowy w celu uniemożliwienia prze-dostania się płynu do zacisku hamulcowego (faza utrzymania ciśnienia)

Elektrozawór jest sterowany przez elektroniczny zespół sterujący, który przekazuje sygnał - ujemny.

2.Otwiera el. ektrozawór wylotowy w celu wypuszczenia określonej ilości płynu i zmniejszenia tym samym ciśnienia płynu w zacisku hamulcowym( faza zmniejszania ciśnienia). Elektrozawór wylotowy jest sterowany w taki sam sposób, jak elektrozawór dolotowy (patrz punkt 1).

3. Ponownie otwiera elektrozawór dolotowy w celu ponownego wzrostu ciśnienia w zacisku hamulcowym, gdy tylko koło znów zacznie się obracać.

Elektrozawór zostaje ponownie otwarty przez elektroniczny zespół sterujący w wyniku przerwania sygnału sterującego.

Cykl zamykania i otwierania każdego z elektrozaworów trwa tysięczne części sekundy i jest powtarzany do dziesięciu razy na sekundę, do chwili, aż prędkość koła nie zmniejszy się stopniowo do wartości 6...7 km/h. Wtedy cykl dobiega końca i koło może się zablokować.

 

2.1 Elektroniczny zespół sterujący

 

Elektroniczny zespół sterujący steruje funkcjami układu zapobiegającego blokowaniu kół, a zwłaszcza:

1) po włączeniu zapłonu przekazuje sygnały sterujące do układu zasilania poszczególnych elementów znajdujących się pod napięciem (elektrozawory i cewka przekaźnika pompy),

2) gdy samochód jest w ruchu, dokonuje pomiarów prędkości każdego z kół dzięki sygnałom pochodzącym od każdego z czterech czujników,

3) przetwarza wszystkie cztery sygnały pochodzące od czujników i kontroluje zmniejszanie prędkości każdego z kół podczas hamowania (sygnał pochodzący od czujnika położenia pedału hamulca),

4) dokonuje pomiarów ewentualnego spadku prędkości w trakcie hamowania tendencja do blokowania kół ),

5) włącza odpowiednie elektrozawory i pompę elektryczną w celu zmniejszenia ciśnienia na zaciskach hamulcowych kół, które wykazują tendencję do blokowania,

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...