Skocz do zawartości

Zbyt wysokie ciśnienie płynu chłodzącego


ZIGGI
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wskaźniki na desce są mało wiarygodne. Sprawdź jakimś diagnoskopem w opcji live data.

Dla mnie największym bezsensem jest pomiar temperatury silnika na podstawie temperatury płynu w chłodnicy, a uruchomianie wiatraka chłodnicy poprzez pomiar zbyt wysokiej temperatury oleju w silniku. Dalej tak się robi?

Zastanawiam się też od czego mogła pójść uszczelka głowicy w samochodzie z tak małym przebiegiem? Wszystkie dotychczasowe awarie były spowodowane długimi przestojami. Jak samochód stał nieraz po 8 miesięcy bez jazdy, to nie dziwi mnie to że tarcze hamulcowe zardzewiały i powstały głębokie wżery... Czy to mogło też wpłynąć na uszczelkę czapki?

Destruction of the empty spaces is my one and only crime

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie największym bezsensem jest pomiar temperatury silnika na podstawie temperatury płynu w chłodnicy, a uruchomianie wiatraka chłodnicy poprzez pomiar zbyt wysokiej temperatury oleju w silniku. Dalej tak się robi?

Zastanawiam się też od czego mogła pójść uszczelka głowicy w samochodzie z tak małym przebiegiem? Wszystkie dotychczasowe awarie były spowodowane długimi przestojami. Jak samochód stał nieraz po 8 miesięcy bez jazdy, to nie dziwi mnie to że tarcze hamulcowe zardzewiały i powstały głębokie wżery... Czy to mogło też wpłynąć na uszczelkę czapki?

Gdzies wspominales za masz LPG w tej Hondzie, temp spalania gazu jest wieksza niz gasoliny i stad masz wypalanie sie zaworow wydechowych, czestsza ich reg itd i masz tez odpowiedz dlaczego ci siadla. Nie pytam o tak banalne sprawy jak sprawdzenie rownomiernego nagrzewania sie chlodnicy itd bo napewno to wszystko sprawdziles. 8 msc przestoje bez jazdy nie mialy tu zadnego wplywu na twoje uszkodzenie. Pamietaj ze po zdjeciu glowicy i objawach jakichkolwiek zwiazanych z nia, zawsze nalezy ja zawiesc do sprawdzenia, wiem ze to upierdliwe bo trzeba ja totalnie rozbroic ale potem przy skladaniu masz pewnosc, to raz dwa tak jak pisalem nawet gdy ewidentnie widac ze to uszczelka, zawsze nalezy liznac glowice chocby pare setek. Odebrana od sprawdzenia i po planowaniu nie nalezy jej klasc ze tak powiem krzywo np. na noc a na drugi czy 3 dzien brac sie do roboty, czyli opierajac dajmy na to jej jakasc czesc styku o cos a reszta w powietrzu, ma lezec plasko na rownym. Przy skladaniu dobrze wydmuchaj wszystko z kanalow szpilek w bloku.

 

O tak banalnych sprawach jak Top w uszczelce nie bede ci pisal bo napewno o tym wiesz lub slyszales.

 

Uszczelniacze trzonkow zaworowych kup oryginalne w Hondzie, kazde inne odpusc sobie. Zreszta to samo ci doradze z uszczelka pod glowice, nie ma jak oryginal, zamiennikow jest duzo i nie bedziesz wiedzial ktory jest naprawde dobry.

Progow przy takim przebiegu nie powinno byc zadnych, wiec w zasadze przy bloku nie masz nic do zrobienia oprocz oczyszczenia go z resztek starej glowicy.

 

Robota prosta jak jebanie :) powodzenia

 

Przy okazji wymien pompe wody, paski itd. Szpilki glowicy czyste kapke oleju na gwint przed dokrecaniem, dokrecanie na krzyz zaczynajac od srodka, masz tam dwie sily dokrecenia znajdziesz jakie w serwisowce klucz dyn itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert, taka robota to nie mój level. Mam od tego dobrego mechanika. Jak bym się uparł to bym oczywiście zrobił, ale to by mi ze dwa miechy zajęło i na pewno coś bym spierdolił :)

Co do LPG to przejechałem dopiero 20Kkm na gazie.

Destruction of the empty spaces is my one and only crime

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzies wspominales za masz LPG w tej Hondzie, temp spalania gazu jest wieksza niz gasoliny i stad masz wypalanie sie zaworow wydechowych, czestsza ich reg itd i masz tez odpowiedz dlaczego ci siadla. Nie pytam o tak banalne sprawy jak sprawdzenie rownomiernego nagrzewania sie chlodnicy itd bo napewno to wszystko sprawdziles. 8 msc przestoje bez jazdy nie mialy tu zadnego wplywu na twoje uszkodzenie. Pamietaj ze po zdjeciu glowicy i objawach jakichkolwiek zwiazanych z nia, zawsze nalezy ja zawiesc do sprawdzenia, wiem ze to upierdliwe bo trzeba ja totalnie rozbroic ale potem przy skladaniu masz pewnosc, to raz dwa tak jak pisalem nawet gdy ewidentnie widac ze to uszczelka, zawsze nalezy liznac glowice chocby pare setek. Odebrana od sprawdzenia i po planowaniu nie nalezy jej klasc ze tak powiem krzywo np. na noc a na drugi czy 3 dzien brac sie do roboty, czyli opierajac dajmy na to jej jakasc czesc styku o cos a reszta w powietrzu, ma lezec plasko na rownym. Przy skladaniu dobrze wydmuchaj wszystko z kanalow szpilek w bloku.

 

O tak banalnych sprawach jak Top w uszczelce nie bede ci pisal bo napewno o tym wiesz lub slyszales.

 

Uszczelniacze trzonkow zaworowych kup oryginalne w Hondzie, kazde inne odpusc sobie. Zreszta to samo ci doradze z uszczelka pod glowice, nie ma jak oryginal, zamiennikow jest duzo i nie bedziesz wiedzial ktory jest naprawde dobry.

Progow przy takim przebiegu nie powinno byc zadnych, wiec w zasadze przy bloku nie masz nic do zrobienia oprocz oczyszczenia go z resztek starej glowicy.

 

Robota prosta jak jebanie :) powodzenia

 

Przy okazji wymien pompe wody, paski itd. Szpilki glowicy czyste kapke oleju na gwint przed dokrecaniem, dokrecanie na krzyz zaczynajac od srodka, masz tam dwie sily dokrecenia znajdziesz jakie w serwisowce klucz dyn itd

Zapomniałeś dodać o wydmuchaniu otworów na szpilki i ewentualnie jak są hydro popychacze to opróżnieniu ich z oleju.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hola hola.... to są te spaliny w układzie chłodzenia czy nie? Sprawdzałeś to ZIGGI?

Ostatecznie wzrost ciśnienia w układzie może też powodować zablokowany odpływ płynu do zbiornika wyrównawczego, skoro sam korek twierdzisz że sprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałeś dodać o wydmuchaniu otworów na szpilki i ewentualnie jak są hydro popychacze to opróżnieniu ich z oleju.

He Monter o wydmuchaniu otwrow szpilek w bloku wydaje mnie sie ze napisalem, za to nie napisalem 150 innych rzeczy.

 

Jesli by tak bylo Monter zeby sam rozbrajal glowice (w co juz calkowicie watpie bo to naprawde nie jego level zeby potem to zlozyc i zeby pracowalo) jak tu stwierdziles dajac mu podpowiedz o hydropopychaczch ( nie wszystkie wsadza sie na sucho ale pewnie o tym wiesz) musialby by je ulozyc w kolejnosci jak i zawory, gdyby nie zrobil kompletu glowicy, powinien zrobic 100 rzeczy przed jej montazem, jak zamknac zawory glowica do gory zalac nafta i zostawic na noc, mozna tu elborat napiasac o glowicy, tylko ze nic tu po tym, mechanik wie a lajk tego sie nie nauczy bo to sa lata nauki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny temat w moim Legacy przy dokladnie 350 tys km, tyle ze z drugiej manki, ubytek plynu bez wyciekow na zewnatrz, no i zdecydowalem sie zrzucic glowice. Dodatkowo sdopingowal mnie wyciek oleju na zewnatrz po drugiej stronie spod glowicy ( popularne uszkodzenie w silniku 2.5l ).

Zrobie zdjecia jak to wyglada po zdjeciu glowic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hola hola.... to są te spaliny w układzie chłodzenia czy nie? Sprawdzałeś to ZIGGI?

Ostatecznie wzrost ciśnienia w układzie może też powodować zablokowany odpływ płynu do zbiornika wyrównawczego, skoro sam korek twierdzisz że sprawny.

Właśnie...nadal nie ma testu CO2...a już nie jednegob widziałem co po zrobieniu głowicy problem miał nadal. W kilku przypadkach wystarczyło wymienić chłodniczkę oleju spod filtra.

 

He Monter o wydmuchaniu otwrow szpilek w bloku wydaje mnie sie ze napisalem, za to nie napisalem 150 innych rzeczy.

 

Jesli by tak bylo Monter zeby sam rozbrajal glowice (w co juz calkowicie watpie bo to naprawde nie jego level zeby potem to zlozyc i zeby pracowalo) jak tu stwierdziles dajac mu podpowiedz o hydropopychaczch ( nie wszystkie wsadza sie na sucho ale pewnie o tym wiesz) musialby by je ulozyc w kolejnosci jak i zawory, gdyby nie zrobil kompletu glowicy, powinien zrobic 100 rzeczy przed jej montazem, jak zamknac zawory glowica do gory zalac nafta i zostawic na noc, mozna tu elborat napiasac o glowicy, tylko ze nic tu po tym, mechanik wie a lajk tego sie nie nauczy bo to sa lata nauki

Wiedziałem, że coś w tym stylu napiszesz :biggrin: bo i to prawda.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie...nadal nie ma testu CO2...a już nie jednegob widziałem co po zrobieniu głowicy problem miał nadal. W kilku przypadkach wystarczyło wymienić chłodniczkę oleju spod filtra.

Bez testu nie dam nikomu się dotknąć do silnika. Cierpliwości - zarobiony jestem :)

Destruction of the empty spaces is my one and only crime

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Gdzies wspominales za masz LPG w tej Hondzie, temp spalania gazu jest wieksza niz gasoliny i stad masz wypalanie sie zaworow wydechowych, czestsza ich reg itd i masz tez odpowiedz dlaczego ci siadla.

Czy wyższa temperatura spalania na LPG to musi być reguła ? AFR na LPG nie ma wpływu na temperaturę spalania ? Na benzynie w teorii wzbogacając dawke zmniejsza się temperatura spalania, nie da się takiego samego triku zastosować dla LPG żeby uchronić silnik przed wysokimi temperaturami ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Monter doskonale wiesz o co mu chodzi tylko nie umial tego powiedziec poprawnie. Nie temp silnika a raczej temp plynu chlodzacego silnik to co innego niz temp spalania czyt. momentu kiedy nastepuje zaplon w silniku iskrowym, ta temp jest wyzsza gdy silnik spala gaz. Nigdy nie polecalem nikomu instalacji lpg mniejsza wieksza ale zawsze bedzie robil destrukcje w silniku, dobre dla gownozjadow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...