Jump to content
ZIGGI

Zbyt wysokie ciśnienie płynu chłodzącego

Recommended Posts

Pacjent: Honda CIVIC VIII 1.8 Benzyna. Taka była dobra, amerykańska aż się zjebała....

 

- W układzie chłodzenia jest zbyt wysokie ciśnienie powodujące wycieki płynu na łączeniach.

- Termostat się otwiera.

- W oleju nie ma śladów płynu chłodzącego. (co oczywiście o niczym nie świadczy)

 

Czy ktoś ma jakieś pomysły, co może być przyczyną poza uszczelką głowicy?

 

Żeby wykluczyć lub potwierdzić uszczelkę będę badał zawartość dwutlenku w płynie, ale dopiero za kilka dni będę miał przyrząd.

 

Jakieś inne pomysły?


Destruction of the empty spaces is my one and only crime

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdzić pompę.


Audi Sport

Share this post


Link to post
Share on other sites

A pompa może się zepsuć tak że za mocno pompuje???


Destruction of the empty spaces is my one and only crime

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapowietrzony układ chłodzenia. Brak drożności chłodnicy, ewentualnie w jakimś innym miejscu.

Uszczelka pod głowicą.

Pęknięta głowica.

Jak mokre tuleje to pęknięcie tulei również może podnosić ciśnienie.

Za dużo płynu.

Niesprawny korek chłodnicy/zbiornika wyrównawczego.

 

Dużo przyczyn różnych.

 

Żużu77, R12RT '05, Cieszyn

Share this post


Link to post
Share on other sites

W pompie urywa się wirnik. W następstwie rośnie temperatura a z nią ciśnienie w układzie.

Zamulona chłodnica w starszych samochodach raczej.

Układ sam się nie zapowietrzy.

Korek wypuszcza nadmiar płynu do zbiorniczka uzupełniającego. Bardzo rzadko ulega uszkodzeniu.


Audi Sport

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapowietrzony układ chłodzenia.

Odpada. W CIVICU układ sam się odpowietrza przy rozgrzanym silniku i uniesionym przodzie pojazdu. Biorąc pod uwagę parkowanie na trzeciej kondygnacji parkingu wielopoziomowego, odpowietrzam go przynajmniej raz dziennie :)

 

Brak drożności chłodnicy,

Silnik "dziewica" z przebiegiem 90 000 km? Raczej też odpada. Poza tym przy niedrożnej chłodnicy powinien się przegrzewać, a temperaturę trzyma idealnie. Dolny przewód płynu z chłodnicy po otwarciu termostatu zagrzewa się w kilka sekund.

 

Za dużo płynu.

Prędzej za mało. Cały czas kontroluję i dolewam do właściwego stanu.

 

Niesprawny korek chłodnicy/zbiornika wyrównawczego.

Nie. Przy odkręconym korku zbiorniczka przewody płynu nabzdyczają się dokładnie tak samo. Normalnie powinny dać się ścisnąć dwoma palcami, a u mnie są nadęte jak opony w rowerze.

 

W pompie urywa się wirnik. W następstwie rośnie temperatura a z nią ciśnienie w układzie.

 

Temperatura jest idealnie wzorcowa.


Destruction of the empty spaces is my one and only crime

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temperatura jest idealnie wzorcowa.

 

Jak to sprawdziłeś?


Audi Sport

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pacjent: Honda CIVIC VIII 1.8 Benzyna. Taka była dobra, amerykańska aż się zjebała....

 

- W układzie chłodzenia jest zbyt wysokie ciśnienie powodujące wycieki płynu na łączeniach.

- Termostat się otwiera.

- W oleju nie ma śladów płynu chłodzącego. (co oczywiście o niczym nie świadczy)

 

Czy ktoś ma jakieś pomysły, co może być przyczyną poza uszczelką głowicy?

 

Żeby wykluczyć lub potwierdzić uszczelkę będę badał zawartość dwutlenku w płynie, ale dopiero za kilka dni będę miał przyrząd.

 

Jakieś inne pomysły?

Uruchom silnik odkrec korek zbiorniczka wyruwnawczego zagrzej go troche, przyswiec se czyms I zaobserwuj czy nie ida bombelki powietrza do niego, Jak Ida zwalaj glowice, glowice wies do sprawdzenia I planowania. Gosc CI powie ile ja zebral I can musisz dac nadwymiar uszczelki, Jak duzo zbierze z niej to sami ja zrobia Jak dobry zakla, czyli opuszcza gniazda zaworowe


-PAXP-deijE.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Jak to sprawdziłeś?

W zasadzie to po wskazaniach termometru na szafie. Od nowości jest tak samo bez żadnych zaburzeń. Upał/mróz też bez zakłóceń.

 

Uruchom silnik odkrec korek zbiorniczka wyruwnawczego zagrzej go troche, przyswiec se czyms I zaobserwuj czy nie ida bombelki powietrza do niego,

To zadziała przy odkręconym korku chłodnicy, ale trzeba zapalić na zimno z odkręconym korkiem i nagrzać do otwarcia termostatu. Zanim to zrobię to będę miał sondę do zbadania zawartości Co2 w płynie chłodniczym. Dzięki za radę :wink:


Destruction of the empty spaces is my one and only crime

Share this post


Link to post
Share on other sites

W zasadzie to po wskazaniach termometru na szafie. Od nowości jest tak samo bez żadnych zaburzeń. Upał/mróz też bez zakłóceń.

 

obstawiam że chodziło o to że zakładając ukręcony wirnik , wskaźnik nie zawsze będzie miarodajny , w końcu w takim wypadku płyn nie ma obiegu

Edited by kiler

Share this post


Link to post
Share on other sites

obstawiam że chodziło o to że zakładając ukręcony wirnik , wskaźnik nie zawsze będzie miarodajny , w końcu w takim wypadku płyn nie ma obiegu

Brak obiegu płynu ma sporo objawów, które u mnie nie występują. Najważniejsze jest jednak to, że przewody płynu pęcznieją zanim się rozgrzeją.


Destruction of the empty spaces is my one and only crime

Share this post


Link to post
Share on other sites

W zasadzie to po wskazaniach termometru na szafie. Od nowości jest tak samo bez żadnych zaburzeń. Upał/mróz też bez zakłóceń.

 

 

Wskaźniki na desce są mało wiarygodne. Sprawdź jakimś diagnoskopem w opcji live data.

Audi Sport

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odpada. W CIVICU układ sam się odpowietrza przy rozgrzanym silniku i uniesionym przodzie pojazdu. Biorąc pod uwagę parkowanie na trzeciej kondygnacji parkingu wielopoziomowego, odpowietrzam go przynajmniej raz dziennie :)

 

Silnik "dziewica" z przebiegiem 90 000 km? Raczej też odpada. Poza tym przy niedrożnej chłodnicy powinien się przegrzewać, a temperaturę trzyma idealnie. Dolny przewód płynu z chłodnicy po otwarciu termostatu zagrzewa się w kilka sekund.

 

Prędzej za mało. Cały czas kontroluję i dolewam do właściwego stanu.

 

Nie. Przy odkręconym korku zbiorniczka przewody płynu nabzdyczają się dokładnie tak samo. Normalnie powinny dać się ścisnąć dwoma palcami, a u mnie są nadęte jak opony w rowerze.

 

 

Temperatura jest idealnie wzorcowa.

Jeśli jest jak piszesz, to już ci tylko została uszczelka pod głowicą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...