bruns Opublikowano 1 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2017 A ja bym jeszcze sprawdził samą linkę , a dokładnie pancerz czy nie jest rozciągnięty .Rozciągnięta sprężyna pancerza daje złudne ustawienie jałowego skoku linki i luzu na klamce . Na długości metra to może być 2-3mm , a to dużo jest .I wtedy luz na klamce niby jest , a sprzęgło nadal ciągnie , bo przy naciskaniu klamki , najpierw kasujesz luz na pancerzu , a dopiero później wysprzęglasz sprzęgło . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abrakadabra66 Opublikowano 1 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2017 ok, ale zgodzisz się, że taką sytuację można wykluczyć np. kasując całkowicie luz na klamce? oczywiście istnieje wtedy ryzyko nie wysprzęglenia do końca, ale ma się pewność, że sprzęgło "złapało" ? czy coś źle rozumuje? :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ancymon Opublikowano 1 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2017 Nie bardzo rozumiem jak ma pracować sprzęgło jak je wcisnę i zacznę hamować tyłem, może chodziło Ci o jednoczesnym hamowaniu i przyspieszaniu (bez wciśniętego sprzęgła) ? Piszesz że motocykl po wciśnięciu sprzęgła i wbiciu jedynki rwie do przodu i gaśnie to żeby nie szarpać się z nim , wprawiasz sprzęta w ruch tak żebyś kulał się na jedynce i wtedy możesz spróbować zwiekszyć obroty i próbować zatrzymać motocykl z wciśniętym sprzęgłem i tak kilka razy , oczywiście olej ma być rozgrzany przynajmniej do 80 stopni żeby , jeżeli nie masz możliwości rozgrzać silnika do takich temperatur to ciężko będzie to rozruszać . Gume możesz też obrócić kilka razy niech się dotrze sprzęgło . Oglądnij jeszcze czy przy wciskaniu sprzęgła wysprzęglik siedzi ciasno . Alfo i omego...rozmawiamy o SV650 a nie Sokole. Nadal nie odpowiedziałeś na moje pytanie orle mechaniki...teoretycznej. Amen. Nie jestem żaden alfaromeo ;) po prostu mam doświadczenie praktyczne akurat w tym temacie i chyba na to wygląda że większe od ciebie , albo poprostu zapomniałeś jak to wszystko działa , sprzęgło w sv nie różni się niczym innym od typowego sprzęgła w większości japońskich motocykli BA działa na tej samej zasadzie co w WSK wyobrażasz to sobie :) . A jeszcze do twojego pytania to spalenie lacza to jedyny sposób żeby w miare bezpiecznie i pod kontrolą zadziałać na sprzęgło siłą która przetrze tarcze . Nigdy takich wywodów nie pisałem ale od miesiąca mam paznokcie czyste i mnie nosi . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abrakadabra66 Opublikowano 1 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2017 W sumie nie mam nic do stracenia a nóż się rozrusza :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 2 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2017 Przypalanie sprzęgła nie jest metodą na naprawę usterki. Tylko rozebranie i ocena to jedyna słuszna droga.Chciałbym wierzyć w to co piszesz ale moję mechaniczne doświadczenie podpowiada mi, że jesteś "leniem mechanicznym" liczącym na cud.Zapominasz o tym, że jeśli jakieś tarcze są sklejone to nie wszystkie i po dupie dostaną dobre przypalając się i automatycznie niszcząc przekładki. Jeśli prowadzisz warsztat to i mijałbym Twoje usługi szerokim łukiem a uwagę o doświadczeniu przemilczę.Takich "doświadczonych" jak Ty to forum miało już setki co wpadali do działu "mechanika" z rewolucyjnymi drogami diagnostycznymi.A teraz do autora tematu:Nie zastanowiłeś się, ze może został odstawiony na te kilka dobych lat bo po prostu mu się własnie sprzęgło skończyło? Bo dla mnie to tak wyglada. Według mnie to za świeży motocykl, żeby po kilku latach stania mu się sprzęgło skleiło.Jak Ci się nie chce to odstaw motór do mechanika albo zaczekaj jak Ci się zachce.Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 2 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2017 Ja tu widzę robienie problemu z niczego. Skoro ciągnie tylko przy dodaniu gazu to po prostu tego nie rób. Nawet nie wiem jaki w tym sens żeby trzymać sprzęta na biegu i jeszcze bawić się gazem. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abrakadabra66 Opublikowano 2 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2017 Limo wiesz wrzucanie luzu na chama (serio trzeba użyć ogromnej siły) będzie mega upierdliwe, ale masz racje - da się z tym jeździć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 2 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2017 A wiesz że jeździłem w zeszłym roku trochę SV-ką i też trochę ciągnęła i też ciężko było znaleźć luz (uprzedzając pytanie - nie zakładałem tematu na forum), i wiesz co mi poradzili w serwisie? Żeby nasmarować łańcuch. Nie zdążyłem tego zrobić bo niedługo potem sprzedałem ale może tędy droga? Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abrakadabra66 Opublikowano 2 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2017 (edytowane) z całym szacunkiem i również dla chałupniczych metod napraw, lubię obalać mity, ale temu to nie wróżę żadnych szans powodzenia :rolleyes: Swoją drogą dzięki temu że lubię obalać mity wiem, że smarowanie łańcucha jest nieefektywne, deficytowe i nierentowne i zaprzestałem już dawno, ale mam jeszcze całą butlę s100 wygraną w jakiś tam wyścigach to sprawdzę to dla przyszłych odwiedzających ten temat ; ) Jak Ci się nie chce to odstaw motór do mechanika albo zaczekaj jak Ci się zachce. odstaw motor do mechanika, heheheheh, preferuje inne sporty ekstremalne, dziękuję za takie przyjemności, w zasadzie jak przeczytałem ten tekst to momentalnie mi się zachciało naprawić samemu to sprzęgło :laugh: Edytowane 2 Lutego 2017 przez abrakadabra66 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 3 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2017 a co tam jest takiego trudnego w odkręcenia nakrętki sprzęgła ? to nie polega czasem na przyłożeniu pneumatu czy udrowego elektryka n 2-3 sek i odkręcone ? to raz a dwa do obejrzenia tarcz nie trzeba przecież kosza sprzęgłowego zdejmować.......... no cynamon to już całkiem płynie , jego spal kapora to najlepsza rada oprócz gumy zjara się też sprzęgło i będzie szacun :D no ale on wielki mechanik pewno już koła z kamienia do zaprzęgów dinozaurów wyważał więc ma to doświadczenie nie lepiej to po prostu rozebrać i obejrzeć na początek to nie jest trudne tam się dostać... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 3 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2017 (edytowane) Swoją drogą dzięki temu że lubię obalać mity wiem, że smarowanie łańcucha jest nieefektywne, deficytowe i nierentowne i zaprzestałem już dawno Ja też próbowałem nie smarować i tym sposobem szybko wykończyłem łańcuch (powypadały oringi). Niesmarowanie może się sprawdza przy jeździe 120km/h ale przy szybkiej jeździe łańcuch nagrzewa się zbyt mocno i jest dupa:). Już pomijając fakt, że rdzewieje jak się niczym nie popryska. Edytowane 3 Lutego 2017 przez heniek128 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 3 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2017 Swoją drogą dzięki temu że lubię obalać mity wiem, że smarowanie łańcucha jest nieefektywne, deficytowe i nierentowne i zaprzestałem już dawno, ale mam jeszcze całą butlę s100 wygraną w jakiś tam wyścigach to sprawdzę to dla przyszłych odwiedzających ten temat ; ) O widzisz, to masz przyczynę :D A tak serio to nie zaszkodzi sprawdzić ;) Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abrakadabra66 Opublikowano 3 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2017 Heniek być może, ja robiłem testa - jeden łańcuch cały czas pryskałem, drugiego nawet nie myłem wodą. Oba przejechały tyle samo, w bardzo zbliżonych warunkach, ale coś w tym może być bo 120 nie było przekraczane. W ogóle kto jeździ z taką prędkością, jacyś dawcy chyba :laugh: Pitu pitu ja wiem że temat się ogranicza do odkręcenia głupiej nakrętki :banghead: ale jak ta nakrętka zacznie stawiać jawny opór to mamy problem. Przyznam się wam swego czasu kupiłem motung ze spalonym sprzęgłem, już się zabrałem za naprawę, już było tak pięknie, miało być 30min i po sprawie, a tymczasem nakrętka ani drgnęła, 3 różne pneumaty, jakieś kombinacje z półtora metrową dźwignią, blokady koła, 3 grubasów na siedzeniu, blokady łańcucha, a ta nakrętka NIC . "Mechanicy" też nie dali rady. Koniec końców silnik sprzedałem i kupiłem drugi ze sprawnym sprzęgłem :laugh: Dlatego teraz mam taki uraz na psychice jak mam się za to zabierać :rolleyes: Czekam na jakieś ocieplenie (jak każdy tu zapewne) i będę informował co z tego wyszło, póki co temat chyba został wyczerpany :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 3 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2017 Pitu pitu ja wiem że temat się ogranicza do odkręcenia głupiej nakrętki Pytanie tylko po co chcesz ją odkręcać ?Do sprawdzenia stanu sprzęgła wystarczy zdjąć prawy dekiel i kluczem 10 odkręcić docisk :) Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 3 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2017 (edytowane) Przyznam się wam swego czasu kupiłem motung ze spalonym sprzęgłem, już się zabrałem za naprawę, już było tak pięknie, miało być 30min i po sprawie, a tymczasem nakrętka ani drgnęła, 3 różne pneumaty, jakieś kombinacje z półtora metrową dźwignią, blokady koła, 3 grubasów na siedzeniu, blokady łańcucha, a ta nakrętka NIC . "Mechanicy" też nie dali rady. Koniec końców silnik sprzedałem i kupiłem drugi ze sprawnym sprzęgłem :laugh: Dlatego teraz mam taki uraz na psychice jak mam się za to zabierać :rolleyes: to dupa nie mechanicy zmień ich bo strata kasy.... to od czego masz szlifierką kątową ? uciąć i kupić w ASO nakrętkę to raz, albo nawet jak nie dojdziesz kątówką to dremelem walczyć , dobrze natniesz i je*nąć i pęknie a po drugie to jakieś gówniane kluczy mieliście , mnie się nie zdażyło żeby w motocyklu nie odkręcić nakrętki sprzęgła a mam taki klucz http://allegro.pl/klucz-elektryczny-udarowy-do-kol-800nm-2000w-moc-i6473659851.html albo pneumat do ciężarówek na 12 barów z calowym łbem , on nie ma takiej opcji żeby czegoś w motocyklu nie odkręcił :D , styknie podjechać do kogoś kto m wulkanizacje kół do utobusów i ciężarówek..........do tego podgrzać papiakiem , lutlampą , albo indukcyjną jak macie dostęp .... nie mówiąc że Pytanie tylko po co chcesz ją odkręcać ?Do sprawdzenia stanu sprzęgła wystarczy zdjąć prawy dekiel i kluczem 10 odkręcić docisk :) a śruby trzymające docisk odkręca się płasko oczkowym z biedronki....... Edytowane 3 Lutego 2017 przez michoa Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.