rogigor Opublikowano 27 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2016 (edytowane) Na wstępie dodam, że jestem świeżo po wymianie napędu (ZVMX, -1 przód +3 tył). Motocykl CBR f4 1999 PC35. Zauważyłem, że podczas jazdy od ok 50km/h słyszę jednostajny, wysoki dźwięk (podobny do tego jak się jedzie autem na wstecznym) stający się coraz wyższy i głośniejszy wraz ze wzrostem prędkości. Początkowo myślałem, że to łańcuszek rozrządu jest zbyt napięty (mam manualny napinacz i ostatnio dokręcałem) ale poluzowałem i dalej to samo. Na biegu jałowym - nic. Obroty też nie mają znaczenia - po prostu im szybciej jadę tym głośniej to "wycie" słyszę. Tutaj słychać to, o co mi chodzi: Łożyska w tylnym kole wymienione, łańcuch poluzowany i dalej słychać. Wszystko zrobione u mechanika (ja nie mam gdzie nawet) i on też nie wie co to. Jakieś pomysły? :/ Edytowane 27 Maja 2016 przez rogigor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 27 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2016 Przed wymianą napędu tego nie było? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 27 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2016 Łańcuch mógł być początkowo za mocno napięty i łożysko wałka zębatki zdawczej mogło podziekowac za współpracę. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rogigor Opublikowano 27 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2016 (edytowane) Przed wymianą napędu tego nie było. Od razu po odebraniu moto z warsztatu się to pojawiło - jak tylko wyjechałem na ulicę.Jeśli chodzi o łożysko wałka zębatki zdawczej, nie padłoby ono po jakimś czasie, a nie dosłownie od razu? No i łańcuch nie był aż tak mocno napięty :) P.S. Poprawiłem link do filmiku Edytowane 27 Maja 2016 przez rogigor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 27 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2016 Równie dobrze problem właśnie z łożyskami mógł pojawić się wcześniej, a głośny zniszczony napęd maskował dźwięk, który teraz jest słyszalny na nowym napędzie. Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rogigor Opublikowano 27 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2016 Tu z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że nie. Zbyt głośny i wyraźni jest ten dźwięk, żebym go wcześniej nie usłyszał. Może być jeszcze opcja źle ustawionego koła po zmianie napędu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nico Opublikowano 27 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2016 (edytowane) Napinacze łańcucha ustawione z obu stron tak samo,rzuć okiem czy tylna zębatka jest w jednej linii z przednią. Łańcuch to DID czy RK?Luz na łańcuchu wg serwisowki. Edytowane 27 Maja 2016 przez Nico Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 28 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2016 Koło dobrze ustawione? Chcesz to podjedź, obada się co i jak i będziesz wiedział. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rogigor Opublikowano 28 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2016 (edytowane) Łańcuch DID, zębatki wydają się w jednej linii, napinacze łańcucha ustawione są tak samo. Odbierając moto z warsztatu poluzowaliśmy trochę łańcuch i wydaje się być minimalnie ciszej, ale dalej słychać. Jutro ustawię zgodnie z serwisówką i dam znać, bo nie jestem pewien czy mechanik tak ustawił... Koło dobrze ustawione? Chcesz to podjedź, obada się co i jak i będziesz wiedział. No właśnie nie wiem jak to sprawdzić. Gdzie ew miałbym podjechać i kiedy bym mógł? :) Edytowane 28 Maja 2016 przez rogigor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 28 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2016 Siechnice obecnie, jak coś to pisz na pw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spiwor Opublikowano 29 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2016 Zębatki troszkę szersze niż łańcuch. Kiedyś miałem podobny objaw na przedniej -1, po powrocie na standard wszystko ucichło.Po kupnie innej -1, wszystko było ok. Cytuj Notoryczny kłamca :icon_twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rogigor Opublikowano 29 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2016 Ustawiłem dziś łańcuch jak serwisówka przykazała - nic. Dalej to samo. Z zębatkami wątpię, bo zakładając (pomagałem mechanikowi w formie douczania się) nie czułem żadnych nieprawidłowości, ale też sprawdzę. Koło sprawdzałem suwmiarką (napinacze z obu stron) i jest identyko... Podjadę do innego warsztatu na drugą opinię i dam znać :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 30 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2016 spiwor dobrze prawi rozmiar zębatek i łańcucha nie pokrywa się... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rogigor Opublikowano 30 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2016 (edytowane) Jak to sprawdzić - na czuja, czy łańcuch nie ociera o zębatkę (czy nie jest za szeroka)? No i głupie pytanie: mogę zmienić samą zębatkę bez łańcucha jak świeżo założony, prawda? p.s. w razie co, jeżdżenie z tym nie powinno niczego popsuć ? Edytowane 30 Maja 2016 przez rogigor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rogger Opublikowano 30 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2016 Jeśli faktycznie zebatka jest za szeroka to zepsuje łańcuch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.