Skocz do zawartości

Jednostajny dźwięk podczas jazdy po wymianie napędu CBR f4 1999 PC35


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mechanik że mnie żaden ale co bym zrobił:

Moto na centralny podnóżek.

Najpierw spojrzenie na tylną zębatkę czy na bokach nie jest nadmiernie powycierana od łańcucha, później odkręcić tylnym kołem i zobaczyć jak łańcuch się układa.

Potem odkręcić obudowę przedniej zębatkę i delikatne zdjąć bo może być pod nią uszczelka.

Uszczelkę delikatne ściągnąć i odrysować na kartonie. Ona kosztuje chore pieniądze a kartonowa z silikonem dobrze się sprawdza. Jak tam jej nie ma to jeszcze lepiej.

Potem sprawdzić przednią tak jak tylną.

Jak tylną do wymiany to wiadomo, luzowanie koła, wyciągnięcie trzęsienia, ściągnięcie koła itd.

 

Jak przednia to w tylne koło wkładam trzonek od siekiery owinięty końcem by zablokować je o wahacz.

Potem odgięcie blaszki kontrującej, i odkręcenie nakrętki zębatki.

Luzowanie tylnego koła i masz małpę ściągniętą.

Potem zakładasz nową, robisz wszystko w odwrotnej kolejności, max 2 godz i około 50 zł koszt zębatki.

Edytowane przez spiwor

Notoryczny kłamca :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc zrobiłem jak pisałeś spiwor. Zębatki obejrzane i nie ma na nich nawet śladu starcia. Na obu łańcuch ma jeszcze troszkę zapasu jeśli chodzi o szerokość. Centralki nie mam, ale przeszedłem się oglądając zębatki i ładnie, równo się wszystko spina.

 

Oto fotki jak coś: WP_20160601_19_02_00_Pro.jpg WP_20160601_19_02_30_Pro.jpg

 

Profilaktycznie obejrzałem też oznaczenia łańcucha i zębatek i wygląda to tak:

Łańcuch - DID ZVMX 525

Zebątka przód: JTF1370-15

Zębatka tył: JTR1304-47

 

Zębatki pod łańcuch 525, zatem gitara.

 

Już mi się pomysły kończą :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawiłem dziś łańcuch jak serwisówka przykazała - nic. Dalej to samo. Z zębatkami wątpię, bo zakładając (pomagałem mechanikowi w formie douczania się) nie czułem żadnych nieprawidłowości, ale też sprawdzę. Koło sprawdzałem suwmiarką (napinacze z obu stron) i jest identyko...

 

Podjadę do innego warsztatu na drugą opinię i dam znać :)

Jak dokładnie sprawdzałeś to koło suwmiarka? Wahacz w f4 nie jest symetryczny więc jeśli sprawdzałeś odległość felgi od ramienia wahacza to masz krzywo ustawione koło. Najlepiej ustawić po markerach przy ośce. Faktycznie dziwne to wszystko.

Edit: teraz dopiero doczytałem ze sprawdzałeś na napinaczach. Powinno być wszystko ok.

Edytowane przez Bimbak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś w drugim warsztacie. Opisałem wszystko, powiedziałem co sprawdziłem do tej pory.

Wstawiliśmy moto na podnośnik, gaz i wyłączyliśmy silnik. Słychać wycie, a więc ewidentnie tył. Mechanik sprawdził coś przykładając laser do zębatki i kręcił kołem - prosto. Stwierdzili, że najwyraźniej ten typ tak ma i żeby się nie przejmować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mówią, że to napęd tak hałasuje i już.

 

Łożysko zbieraka wymienione razem z łożyskami tylnego koła. Łożysko wałka zębatki zdawczej - jesteśmy w stanie jakoś to zdiagnozować bez wymiany? Wystarczy, że zdejmę osłonę i spróbuję poruszać zębatką góra-dół i na boki ?

Edytowane przez rogigor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybaczcie brak odpowiedzi - urlopiłem się. Co do zdjęcia łańcucha jest to myśl, ale już kłania się mechanik. Nie mam podnośnika żeby koło zdjąć.

 

Zauważyłem też, że dużo bardziej słyszę ten dźwięk przy dodwaniu gazu (i jakby z przodu) - podczas jazdy bez jest cicho. Tutaj pokazane jak to brzmi. No i pytanie: jeśli nie łożysko wałka zębatki zdawczej to może to być rozrząd? Niby dociągnąłem go ostatnio (był za luźny i terkotał) ale może łańcuszek kończy żywot? Wątpię, ale a nuż...

 

A co do łożyska - pewnie w cholerę drogie to będzie bo trzeba silnik rozbierać... Można z tym jeździć jakiś czas?

 

Edytowane przez rogigor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam manualny, który niestety zbyt często muszę dokręcać (dlatego wracam niebawem do oryginału Hondowskiego). Dźwięku na postoju nie ma, jedynie podczas jazdy, więc chyba sobie odpowiedziałem na pytanie o rozrząd...

 

Jeszcze zdejmę u mechanika łańcuch i posłuchamy tylko przedniej zębatki. Faktycznie silnik trzeba wywalać żeby wymienić to łożysko? :/ Mogę z tym jeździć jakiś czas jak to to?

Edytowane przez rogigor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...