spiwor Opublikowano 31 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2016 (edytowane) Mechanik że mnie żaden ale co bym zrobił:Moto na centralny podnóżek.Najpierw spojrzenie na tylną zębatkę czy na bokach nie jest nadmiernie powycierana od łańcucha, później odkręcić tylnym kołem i zobaczyć jak łańcuch się układa.Potem odkręcić obudowę przedniej zębatkę i delikatne zdjąć bo może być pod nią uszczelka.Uszczelkę delikatne ściągnąć i odrysować na kartonie. Ona kosztuje chore pieniądze a kartonowa z silikonem dobrze się sprawdza. Jak tam jej nie ma to jeszcze lepiej.Potem sprawdzić przednią tak jak tylną.Jak tylną do wymiany to wiadomo, luzowanie koła, wyciągnięcie trzęsienia, ściągnięcie koła itd. Jak przednia to w tylne koło wkładam trzonek od siekiery owinięty końcem by zablokować je o wahacz.Potem odgięcie blaszki kontrującej, i odkręcenie nakrętki zębatki.Luzowanie tylnego koła i masz małpę ściągniętą.Potem zakładasz nową, robisz wszystko w odwrotnej kolejności, max 2 godz i około 50 zł koszt zębatki. Edytowane 31 Maja 2016 przez spiwor Cytuj Notoryczny kłamca :icon_twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rogigor Opublikowano 1 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2016 No więc zrobiłem jak pisałeś spiwor. Zębatki obejrzane i nie ma na nich nawet śladu starcia. Na obu łańcuch ma jeszcze troszkę zapasu jeśli chodzi o szerokość. Centralki nie mam, ale przeszedłem się oglądając zębatki i ładnie, równo się wszystko spina. Oto fotki jak coś: Profilaktycznie obejrzałem też oznaczenia łańcucha i zębatek i wygląda to tak:Łańcuch - DID ZVMX 525Zebątka przód: JTF1370-15Zębatka tył: JTR1304-47 Zębatki pod łańcuch 525, zatem gitara. Już mi się pomysły kończą :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2016 (edytowane) Ustawiłem dziś łańcuch jak serwisówka przykazała - nic. Dalej to samo. Z zębatkami wątpię, bo zakładając (pomagałem mechanikowi w formie douczania się) nie czułem żadnych nieprawidłowości, ale też sprawdzę. Koło sprawdzałem suwmiarką (napinacze z obu stron) i jest identyko... Podjadę do innego warsztatu na drugą opinię i dam znać :)Jak dokładnie sprawdzałeś to koło suwmiarka? Wahacz w f4 nie jest symetryczny więc jeśli sprawdzałeś odległość felgi od ramienia wahacza to masz krzywo ustawione koło. Najlepiej ustawić po markerach przy ośce. Faktycznie dziwne to wszystko.Edit: teraz dopiero doczytałem ze sprawdzałeś na napinaczach. Powinno być wszystko ok. Edytowane 2 Czerwca 2016 przez Bimbak Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nico Opublikowano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2016 A łożyska w przednim kole? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2016 Jeśli dźwięk nie występuje podczas kręcenia na postoju to może być łożysko w przednim kole. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rogigor Opublikowano 7 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2016 Byłem dziś w drugim warsztacie. Opisałem wszystko, powiedziałem co sprawdziłem do tej pory.Wstawiliśmy moto na podnośnik, gaz i wyłączyliśmy silnik. Słychać wycie, a więc ewidentnie tył. Mechanik sprawdził coś przykładając laser do zębatki i kręcił kołem - prosto. Stwierdzili, że najwyraźniej ten typ tak ma i żeby się nie przejmować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 7 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2016 ,,ten typ tak ma..." Kocham te powiedzenia mechaników :biggrin: No to jak, wcześniej ten typ tak nie miał, a teraz ma? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 7 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2016 Zostaje łożysko zabieraka (jeśli nie wymienione przy okazji wymiany łożysk tylnego koła) lub łożysko wałka zębatki zdawczej. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rogigor Opublikowano 8 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2016 (edytowane) No mówią, że to napęd tak hałasuje i już. Łożysko zbieraka wymienione razem z łożyskami tylnego koła. Łożysko wałka zębatki zdawczej - jesteśmy w stanie jakoś to zdiagnozować bez wymiany? Wystarczy, że zdejmę osłonę i spróbuję poruszać zębatką góra-dół i na boki ? Edytowane 8 Czerwca 2016 przez rogigor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 8 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2016 Zdejmij łańcuch i odpal silnik - zębatka będzie się kręcić. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rogigor Opublikowano 16 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2016 (edytowane) Wybaczcie brak odpowiedzi - urlopiłem się. Co do zdjęcia łańcucha jest to myśl, ale już kłania się mechanik. Nie mam podnośnika żeby koło zdjąć. Zauważyłem też, że dużo bardziej słyszę ten dźwięk przy dodwaniu gazu (i jakby z przodu) - podczas jazdy bez jest cicho. Tutaj pokazane jak to brzmi. No i pytanie: jeśli nie łożysko wałka zębatki zdawczej to może to być rozrząd? Niby dociągnąłem go ostatnio (był za luźny i terkotał) ale może łańcuszek kończy żywot? Wątpię, ale a nuż... A co do łożyska - pewnie w cholerę drogie to będzie bo trzeba silnik rozbierać... Można z tym jeździć jakiś czas? Edytowane 16 Czerwca 2016 przez rogigor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 16 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2016 Jak dociagnales napinacz? Masz manulany czy hondowski? Hondowskiego nie dociagasz ... jest automatyczny. Czy dźwięk pojawia sie na postoju jak wkrecisz moto na 4-6tys i przyczymasz gaz w tej pozycji? Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rogigor Opublikowano 16 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2016 (edytowane) Mam manualny, który niestety zbyt często muszę dokręcać (dlatego wracam niebawem do oryginału Hondowskiego). Dźwięku na postoju nie ma, jedynie podczas jazdy, więc chyba sobie odpowiedziałem na pytanie o rozrząd... Jeszcze zdejmę u mechanika łańcuch i posłuchamy tylko przedniej zębatki. Faktycznie silnik trzeba wywalać żeby wymienić to łożysko? :/ Mogę z tym jeździć jakiś czas jak to to? Edytowane 16 Czerwca 2016 przez rogigor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spaliniarz Opublikowano 17 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2016 Ile km na tym napędzie zrobiłeś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spiwor Opublikowano 17 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2016 Dalej stawiam na przednia zebatke, sprobuj moze na probe wrzucic stara przednia zebatke.Bo to jest ten dzwiek. Cytuj Notoryczny kłamca :icon_twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.