Skocz do zawartości

Jazda na luzie a przedwczesne zużycie skrzyni biegów


samolot
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wyczytałem gdzieś w internecie, że jazda na luzie powoduje przedwczesne zużycie skrzyni biegów. Wynika to z tego, że jest wtedy niższe ciśnienie oleju? Czy to jest prawda czy niesprawdzona informacja?

Zasadniczo nie jeżdżę na luzie. Luz włączam tylko w jednej sytuacji - jak schładzam turbo po jeździe na trasie. Zamiast czekać na postoju aż olej ostygnie wrzucam luz przy ponad 100km/h i toczę się. Jak się dotoczę to mogę od razu wyłączyć silnik, a tak musiałbym czekać. Czy w ten sposób dobiję swoja skrzynie biegów?

Czy w Golfie V 1.9 TDI Variant w skrzyni biegów jest jakiś filtr oleju. Ponoć w nowych samochodach są montowane w skrzyniach jakieś filtry,

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luz włączam tylko w jednej sytuacji - jak schładzam turbo po jeździe na trasie. Zamiast czekać na postoju aż olej ostygnie wrzucam luz przy ponad 100km/h i toczę się. Jak się dotoczę to mogę od razu wyłączyć silnik, a tak musiałbym czekać. Czy w ten sposób dobiję swoja skrzynie biegów?

Źle robisz. Włączając luz zmniejszasz przepływ i ciśnienie oleju silnikowego, przez co proces schładzania (odprowadzenia ciepła przez olej) łożysk turbiny jest mniej efektywny.

Nie wrzucaj luzu tylko hamując silnikiem dojedź do parkingu. Tak będzie znacznie lepiej.

Edytowane przez Tommo

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadniczo nie jeżdżę na luzie. Luz włączam tylko w jednej sytuacji - jak schładzam turbo po jeździe na trasie. Zamiast czekać na postoju aż olej ostygnie wrzucam luz przy ponad 100km/h i toczę się. Jak się dotoczę to mogę od razu wyłączyć silnik, a tak musiałbym czekać.

 

To niech Ci przy takim manewrze coś wyskoczy nagle na drogę, albo niech się stanie cokolwiek co by wymagało szybkiej reakcji i korekty toru jazdy. Pojazd który "nie hamuje ani nie przyspiesza" ma niższą przyczepność i jest gorzej sterowny

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczytałem gdzieś w internecie, że jazda na luzie powoduje przedwczesne zużycie skrzyni biegów. Wynika to z tego, że jest wtedy niższe ciśnienie oleju? Czy to jest prawda czy niesprawdzona informacja?

Chyba chodzilo o automatyczne skrzynie biegow.

Nie slyszalem zeby manualnej szkodzila jazda na luzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie po to w co 2 instrukcji od automatu pisze żeby nie holować albo na motylku żeby jeździć na luzie..........owszem na luzie silnik pracuje i wałek od silnika się kręci ale i tak ciśnienie jest niskie a jak jeszcze prędkość duża ( 100km/h ) to niszczysz skrzynie..........

 

Chłodzisz też źle tak jak Tommo napisał -to tak jak ludzie przegrzeją benzyniaka i w panice że coś się stanie odrazu go gaszą i staje przepływ płynu który nie odbiera ciepła i uszczelka pod głowicą do roboty, tak w dieslu szybciej olej krąży szybciej zabierze ciepło ........

 

 

 

Manual w samochodzie jest smarowany rozbryzgowo inna w ogóle bajka , jemu jazda na luzie wręcz sprzyja bo kręci się bez obciążen i mniej się zużywa :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samolot, w internecie też wyczytasz, że dla silnika jest lepiej nigdy nie zmieniać oleju...

Pierwszy raz słyszę o takich nowościach. Jeżdżenie na neutralu w automacie to jakieś nieporozumienie użytkownika a dla manuala to nie szkodzi.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Chłodzisz też źle tak jak Tommo napisał -to tak jak ludzie przegrzeją benzyniaka i w panice że coś się stanie odrazu go gaszą i staje przepływ płynu który nie odbiera ciepła i uszczelka pod głowicą do roboty, tak w dieslu szybciej olej krąży szybciej zabierze ciepło ........

 

nie trzeba przegrzać żeby źle zrobić wyłączając zagrzany silnik. Z doświadczenia wiem że po ostrym upalaniu i zgaszeniu silnika potrafi zacząć gotować wodę w bloku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...