Skocz do zawartości

Hamowanie motocyklem przy dużej prędkości


TymbaRRk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

"Wujka dobra rada" rada:

najpierw naucz się hamować normalnie, awaryjnie, z omijaniem przeszkody, a później planuj szybkości na drodze publicznej oraz ogólne zachowanie w taki sposób, żeby nie dopuszczać tego hamowania awaryjnego...

 

Co do filmiku wyżej, kto ciągiem, na ciągłej wyprzedza w taki sposób....????

 

Pozdr. J-999

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Wujka dobra rada" rada:

najpierw naucz się hamować normalnie, awaryjnie, z omijaniem przeszkody, a później planuj szybkości na drodze publicznej oraz ogólne zachowanie w taki sposób, żeby nie dopuszczać tego hamowania awaryjnego...

 

Co do filmiku wyżej, kto ciągiem, na ciągłej wyprzedza w taki sposób....????

 

Pozdr. J-999

 

 

Często tacy co pytają na forum jak wyhamować z 280 do 90 nie posiadając jeszcze A i motocykla mogącego tyle pedałować...nie wspominając o jakimkolwiek doswiadczeniu.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie się wydaje że nie powinno się doradzać "delikwentowi" nie posiadającemu prawa jazdy i przede wszystkim podstawowej praktyki.

 

Lech N

 

Jestem tego samego zdania, dlatego moj pierwszy post wyglada trak a nie inaczej !

 

Dla tych co nie pamietaja / nie doppuszczaja do wiadomsci co dzisiaj jest mozliwe proponuje przypomniec sobie jak to chyba dwa lata temu 16 - to latek Dostal za dobre swiadectwo Yamaha'e R6 i jka to sie rozbil jadac z rowiesnikiem. R6 ´rozwija predkosc 260 km/h wiec jak dla mnie nie jest to zadna mzonka czy nierealne.

 

jest to realne zagrozenie

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaesie a dlaczego nie dwoma palcami?

Osobiscie jezdze caly czas z dwoma palcami na klamkach, jeszcze od czasow gdy mialem rekawice ze zszytymi palcami, serdecznym i malym.

 

Jeszcze zauwazylem, ze przy wielkich predkosciach gdy do glowy przychodzi "jeszcze chwila i trzeba bedzie hamowac", to nie czekac na ta chwile tylko w momencie gdy ta mysl zakielkuje odrazu wcisnac klamke.

 

p.s. to chyba nie doradzanie a zaspokojenie ciekawosci.

Chyba dla wszystkich jest oczywiste, ze "Twoje prawo do predkosci daje Ci umiejetnosc hamowania".

Notoryczny kłamca :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dlatego nikomu nie doradzam, prawie nigdy. Już samo zadanie takiego pytania jest spowodowane ciekawością a nie jest poparte wiedzą. Pytający Kolega chce wiedzieć, ale czy jest w stanie tą wiedzę przyswoić zanim się zabije?? No nie wiem. Ale pozdrawiam i życzę sukcesów. Nawet nie dopuszczam do siebie tego, że można wystrzelić na drogę z takimi prędkościami nie mając prawa jazdy. Amen.

Grzeczni po śmierci idą do nieba. Niegrzeczni po śmierci idą tam gdzie chcą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj system jest taki:

 

Koniecznie trzeba liczyc biegi aby za duzo nie zredukowac.

aby za dużo nie zredukować to rób to pojedynczo

nie wiem co Ci da liczenie - chcesz podczas dynamicznego hamowania analizować z zegarów prędkość motocykla i prędkość obrotową silnika?

Edytowane przez konrad1f

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aby za dużo nie zredukować to rób to pojedynczo

nie wiem co Ci da liczenie - chcesz podczas dynamicznego hamowania analizować z zegarów prędkość motocykla i prędkość obrotową silnika?

Bo śpiwór nie zrozumiał pytania i pisze hamowaniu ale nie awaryjnym.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też piszę o nie awaryjnym :)

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaesie a dlaczego nie dwoma palcami?

 

Spiwor

 

1. Kierownice nalezy trzymac cala dlonia a nie trzema palcami.

 

2. Przy zle ustawionej - i nie tylko klamce mozna sobie zakleszczyc palec / palce klamka

 

3. niewykorzystac / nie miec mozliwosci do wykorzystania pelnego / wystarczajacego nacisku na klamke podczas hamowania, bo palce uniemozliwiaja dalsze docisniecie klamki.

 

Przelozenie dodatkowych palcow na klamke to straa czasu, strata czasu wydluza sie o ten czas, przy 260 kmh to 78 m dluzsza droga hamowania przy zalozeniu, ze hamujemy z sila 3,75 m/sek2. Sila moze wydawac sie smieszna ale gdy wezmiemy pod uwage, ze motocyklisci nie posiadajacy ABS'u hamuja srednio z sila 5,5 m/sek2 to przy pomocy rownania trygonometrycznego mozna sobie obliczyc ze faktyczna dodatkowa droga hamowania to ca. dodatkowe 50 m.

 

50 m to spokojnie samadroga hamowania z predkosci ca. 100 - 110 km/h

 

 

NIe wierzę. Temat jak z forum motorowerowego. Jak to czytam i pomyśle, żewszyscy tu piszący mają PJ to strach na drogę wyjechać.

 

Koroviov

 

Spox !

 

Problem jest zawsze Taki sam. To, ze ktos potrafi wykonac cos sam nie znaczy, ze wie jak to przekazac innym !

 

To jest mniej wiecej jeden jedyny punkt w ktorym moge sie zgodzic z Hough David L. ze gdy uczy ktos z przypadku to szanse wypadku sa o wieeeeeeele wieksze niz gdy robi to profesjonalista.

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ks byłem na szkoleniu w AMA, MCN a także Ron Haslam school.Uwierz na słowo że oni oganiają jazdę na moto. I na każdym z tych szkoleń wbijano do głowy że hamujemy dwoma palcami,

 

Yuby

 

Wytlumaczysz malemu zuczkowi jaka jest roznica miedzy szkoleniem podstaw a szkoleniem techniki torowej ktora nazwijmy to delikatnie jest o Level wyzej.

 

Nawet juz nie bede pytac w jakim celu producenci motocykli stosuja klamki dlugie ( na 4 palce ) a nie na 2 palce, aaaaaaa, z pewnoscia koszta sa nizsze :icon_mrgreen:

 

P.S. wcale nie twierdze, ze nie ogarniaja, tylko problematyka jest zupeeeeelnie inna.

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie hamujemy w zależności jaki mamy układ hamulcowy - jak słaby to i cała dłoń może nie wystarczyć, jak zajebisty to i jeden palec wystarczy.

Zgadzam się. :D

Jam mam cz 175/487.

Żeby porządnie zahamować, to trzeba całą dłonią złapać za klamkę. Ale....

Ale ten motocykl ma 15 koni i hamulce bębnowe to raz. A dwa, nie jeżdżę nim szybko, bo to nie sprzęt do tego, moje przelotowe to 70-90. Vmax coś koło 120, co może raz sprawdziłem. Mimo małej mocy i tak ćwiczę hamowanie, przeciwskręt, pokonywanie zakrętów, ogólnie technikę jazdy na motocyklu. A w przyszłości na pewno to zaowocuje na mocniejszym sprzęcie i też w razie niebezpieczeństwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...