jannikiel Opublikowano 25 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2015 "Wujka dobra rada" rada:najpierw naucz się hamować normalnie, awaryjnie, z omijaniem przeszkody, a później planuj szybkości na drodze publicznej oraz ogólne zachowanie w taki sposób, żeby nie dopuszczać tego hamowania awaryjnego... Co do filmiku wyżej, kto ciągiem, na ciągłej wyprzedza w taki sposób....???? Pozdr. J-999 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 25 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2015 "Wujka dobra rada" rada:najpierw naucz się hamować normalnie, awaryjnie, z omijaniem przeszkody, a później planuj szybkości na drodze publicznej oraz ogólne zachowanie w taki sposób, żeby nie dopuszczać tego hamowania awaryjnego... Co do filmiku wyżej, kto ciągiem, na ciągłej wyprzedza w taki sposób....???? Pozdr. J-999 Często tacy co pytają na forum jak wyhamować z 280 do 90 nie posiadając jeszcze A i motocykla mogącego tyle pedałować...nie wspominając o jakimkolwiek doswiadczeniu. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lech N Opublikowano 25 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2015 Mnie się wydaje że nie powinno się doradzać "delikwentowi" nie posiadającemu prawa jazdy i przede wszystkim podstawowej praktyki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 25 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2015 (edytowane) Mnie się wydaje że nie powinno się doradzać "delikwentowi" nie posiadającemu prawa jazdy i przede wszystkim podstawowej praktyki. Lech N Jestem tego samego zdania, dlatego moj pierwszy post wyglada trak a nie inaczej ! Dla tych co nie pamietaja / nie doppuszczaja do wiadomsci co dzisiaj jest mozliwe proponuje przypomniec sobie jak to chyba dwa lata temu 16 - to latek Dostal za dobre swiadectwo Yamaha'e R6 i jka to sie rozbil jadac z rowiesnikiem. R6 ´rozwija predkosc 260 km/h wiec jak dla mnie nie jest to zadna mzonka czy nierealne. jest to realne zagrozenie :crossy: Edytowane 25 Października 2015 przez ks-rider Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spiwor Opublikowano 25 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2015 Kaesie a dlaczego nie dwoma palcami?Osobiscie jezdze caly czas z dwoma palcami na klamkach, jeszcze od czasow gdy mialem rekawice ze zszytymi palcami, serdecznym i malym. Jeszcze zauwazylem, ze przy wielkich predkosciach gdy do glowy przychodzi "jeszcze chwila i trzeba bedzie hamowac", to nie czekac na ta chwile tylko w momencie gdy ta mysl zakielkuje odrazu wcisnac klamke. p.s. to chyba nie doradzanie a zaspokojenie ciekawosci.Chyba dla wszystkich jest oczywiste, ze "Twoje prawo do predkosci daje Ci umiejetnosc hamowania". Cytuj Notoryczny kłamca :icon_twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LWfilip Opublikowano 25 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2015 I dlatego nikomu nie doradzam, prawie nigdy. Już samo zadanie takiego pytania jest spowodowane ciekawością a nie jest poparte wiedzą. Pytający Kolega chce wiedzieć, ale czy jest w stanie tą wiedzę przyswoić zanim się zabije?? No nie wiem. Ale pozdrawiam i życzę sukcesów. Nawet nie dopuszczam do siebie tego, że można wystrzelić na drogę z takimi prędkościami nie mając prawa jazdy. Amen. Cytuj Grzeczni po śmierci idą do nieba. Niegrzeczni po śmierci idą tam gdzie chcą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 25 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2015 (edytowane) Moj system jest taki: Koniecznie trzeba liczyc biegi aby za duzo nie zredukowac.aby za dużo nie zredukować to rób to pojedynczo nie wiem co Ci da liczenie - chcesz podczas dynamicznego hamowania analizować z zegarów prędkość motocykla i prędkość obrotową silnika? Edytowane 25 Października 2015 przez konrad1f Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 25 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2015 aby za dużo nie zredukować to rób to pojedynczonie wiem co Ci da liczenie - chcesz podczas dynamicznego hamowania analizować z zegarów prędkość motocykla i prędkość obrotową silnika?Bo śpiwór nie zrozumiał pytania i pisze hamowaniu ale nie awaryjnym. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 25 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2015 ja też piszę o nie awaryjnym :) Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koroviov Opublikowano 25 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2015 NIe wierzę. Temat jak z forum motorowerowego. Jak to czytam i pomyśle, żewszyscy tu piszący mają PJ to strach na drogę wyjechać. Cytuj "Leję na fałki i śmierdzące cwajtakty" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spiwor Opublikowano 25 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2015 konrad, wlasnie zrzucam pojedynczo a licze zeby nie zejsc za nisko, bo juz tak raz mialem, mialem zejsc do 2 a zeszlo mi sie do 1 i juz tak zostalo na zawsze :) Cytuj Notoryczny kłamca :icon_twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 25 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2015 (edytowane) Kaesie a dlaczego nie dwoma palcami? Spiwor 1. Kierownice nalezy trzymac cala dlonia a nie trzema palcami. 2. Przy zle ustawionej - i nie tylko klamce mozna sobie zakleszczyc palec / palce klamka 3. niewykorzystac / nie miec mozliwosci do wykorzystania pelnego / wystarczajacego nacisku na klamke podczas hamowania, bo palce uniemozliwiaja dalsze docisniecie klamki. Przelozenie dodatkowych palcow na klamke to straa czasu, strata czasu wydluza sie o ten czas, przy 260 kmh to 78 m dluzsza droga hamowania przy zalozeniu, ze hamujemy z sila 3,75 m/sek2. Sila moze wydawac sie smieszna ale gdy wezmiemy pod uwage, ze motocyklisci nie posiadajacy ABS'u hamuja srednio z sila 5,5 m/sek2 to przy pomocy rownania trygonometrycznego mozna sobie obliczyc ze faktyczna dodatkowa droga hamowania to ca. dodatkowe 50 m. 50 m to spokojnie samadroga hamowania z predkosci ca. 100 - 110 km/h NIe wierzę. Temat jak z forum motorowerowego. Jak to czytam i pomyśle, żewszyscy tu piszący mają PJ to strach na drogę wyjechać. Koroviov Spox ! Problem jest zawsze Taki sam. To, ze ktos potrafi wykonac cos sam nie znaczy, ze wie jak to przekazac innym ! To jest mniej wiecej jeden jedyny punkt w ktorym moge sie zgodzic z Hough David L. ze gdy uczy ktos z przypadku to szanse wypadku sa o wieeeeeeele wieksze niz gdy robi to profesjonalista. :crossy: Edytowane 25 Października 2015 przez ks-rider Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 25 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2015 (edytowane) Ks byłem na szkoleniu w AMA, MCN a także Ron Haslam school.Uwierz na słowo że oni oganiają jazdę na moto. I na każdym z tych szkoleń wbijano do głowy że hamujemy dwoma palcami, Yuby Wytlumaczysz malemu zuczkowi jaka jest roznica miedzy szkoleniem podstaw a szkoleniem techniki torowej ktora nazwijmy to delikatnie jest o Level wyzej. Nawet juz nie bede pytac w jakim celu producenci motocykli stosuja klamki dlugie ( na 4 palce ) a nie na 2 palce, aaaaaaa, z pewnoscia koszta sa nizsze :icon_mrgreen: P.S. wcale nie twierdze, ze nie ogarniaja, tylko problematyka jest zupeeeeelnie inna. :crossy: Edytowane 25 Października 2015 przez ks-rider Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 25 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2015 Wg mnie hamujemy w zależności jaki mamy układ hamulcowy - jak słaby to i cała dłoń może nie wystarczyć, jak zajebisty to i jeden palec wystarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrx95 Opublikowano 25 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2015 Wg mnie hamujemy w zależności jaki mamy układ hamulcowy - jak słaby to i cała dłoń może nie wystarczyć, jak zajebisty to i jeden palec wystarczy.Zgadzam się. :DJam mam cz 175/487.Żeby porządnie zahamować, to trzeba całą dłonią złapać za klamkę. Ale....Ale ten motocykl ma 15 koni i hamulce bębnowe to raz. A dwa, nie jeżdżę nim szybko, bo to nie sprzęt do tego, moje przelotowe to 70-90. Vmax coś koło 120, co może raz sprawdziłem. Mimo małej mocy i tak ćwiczę hamowanie, przeciwskręt, pokonywanie zakrętów, ogólnie technikę jazdy na motocyklu. A w przyszłości na pewno to zaowocuje na mocniejszym sprzęcie i też w razie niebezpieczeństwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.