Limo Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Ale rogigor nie napisał czy jak robił pomiar to miał włączone światła. Bo jeśli tak to one właśnie doiły akumulator. Albo sam aku już jest stary i nie ma takiej wydajności jak na początku. Moim zdaniem nie ma tematu, ładowanie w tej cebrze jest w porządku. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rogigor Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2015 (edytowane) Ale rogigor nie napisał czy jak robił pomiar to miał włączone światła. Bo jeśli tak to one właśnie doiły akumulator. Albo sam aku już jest stary i nie ma takiej wydajności jak na początku. Moim zdaniem nie ma tematu, ładowanie w tej cebrze jest w porządku.Sprawdzę masę, poziom napięcia przed włączeniem świateł i po minucie z włączonymi światłami, inny akumulator i dam znać. Co do pomiaru to w poście nr #7 , na pierwszym filmiku kolega mówi, kiedy włącza światła, kiedy wyłącza. Bez świateł, na jałowym, jest ~13V, po włączeniu świateł jest 12,2 ze skokami do 12,5V. Edytowane 20 Sierpnia 2015 przez rogigor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Nadal uważam, ze sam układ ładowania jest ok a problemem jest zmęczony aku.Na forum kilka tematów podobnych jak ten. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rogigor Opublikowano 23 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2015 (edytowane) Update! :) Dzisiaj sprawdziłem akumulator kolegi, jako, że mamy identyczne (i on i ja M.Line YTX9-BS ) i oto wyniki. Przy jego akumulatorze wartości wyglądają następująco: Wolne obroty: Światła włączone: 14,6VŚwiatła wyłączone: 14,8V Po dodaniu gazu na 4-5tyś obr: 14V Filmik: Przeczyściliśmy klemy papierem ściernym, podłączyliśmy ponownie mój akumulator i wartości wyglądają następująco: Wolne obroty: Światła włączone: ~13,4V (skaczą)Światła wyłączone: 14,7V Po dodaniu gazu na 4-5tyś obr: 14V Filmik Wnioski są takie, że sporo dało wyczyszczenie dokładniej klem. Dodatkowo Monter miał rację i padnięty jest akumulator, choć jeszcze nie w 100%. Niemniej w tygodniu zapewne kupię nowy, Exide. Powinienem się martwić, że przy wyłączonych światłach napięcie jest tak duże (14,7V) i spada do 14V przy obrotach? Edytowane 23 Sierpnia 2015 przez rogigor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 23 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2015 Masz drugi regler to go podstaw i zrób pomiary. W zasadzie można jeszcze wziąć pod uwagę błąb pomiarowy miernika chyba, że pomiary zrobisz u kolegi porównując wyniki.14.8 V można uznać już za za wysokie napięcie ładowania. A co do czyszczenia klem znowu wracamy do pierwszych punktów poradnika ;) Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rogigor Opublikowano 23 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2015 No właśnie drugi w międzyczasie zwróciłem, będąc pewnym, że to nie przyczyna. Pożyczę i kontrolnie sprawdzę też ładowanie w moto kumpla, który pożyczył mi akumulator na powyższym filmiku. Gdyby u niego ładowanie z jego i moim akumulatorem było podobne i w normie, wskazuje to na combo w postaci regulatora i mojego akumulatora? A co do klem, to kajam się... ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saska251 Opublikowano 23 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2015 Bez flaszki się nie pokazuj.... Cytuj Tchórze zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali emzeciarze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 23 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2015 Jak u kumpla napięcia są podobne to złóż wszystko u kumpla i u siebie i jeździj oczywiście zmieniając aku. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Wbrew pozorom niskie napiecie ladowania na wolnych jest do przyjecia jesli stale nie jezdzisz w miescie, ale dodajesz troche wypadow weekendowych.Ale tu wyraznie widac ze aku powoli siada. Regler jest dobry jezeli z dobrym aku daje dobre wyniki.To ze ladowanie spada do 14V na obrotach nie jest problemem, byle nizej nie spadalo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rogigor Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Ok dziś finalnie wszystko posprawdzałem. Motocykl kolegi i jego akumulator:- wolne obroty ze światłami 14,7V- z gazem 14,1 V z moim akumulatorem praktycznie identycznie. Mój motocykl z moim akumulatorem: 1 sprawdzenie, jeszcze silnik był zimny.- wolne obroty bez świateł 13V- wolne obroty ze światłami 14,7V- z gazem 13,8-9V z akumulatorem kumpla: - wolne obroty bez świateł 14,7V- wolne obroty ze światłami ~14V- z gazem 14V Znowu z moim akumulatorem, ale jak silnik chwilę pochodził i obroty na jałowym biegu się ustabilizowały, więc próba 2. - wolne obroty bez świateł 14,7V- wolne obroty ze światłami 13,2-14V (waha się, ale 13.2 to był wynik minimalny, raczej trzyma się w okolicy 13,6 V)- z gazem 13,9-14V Założony regulator kolegi wynik taki jak powyżej z tą różnicą, że max napięcie przy wolnych obrotach bez świateł było 14,66V Wnioski: jestem pipa i wystarczyło przeczyścić dobrze klemy. Napięcia z akumulatorem kolegi były trochę stabilniejsze przy wolnych obrotach ze światłami, bo tak nie falowały (z jego ~14V, z moim 13,2-14 j.w). Podmianka regulatora na ten od kumpla nic nie zmieniła. To teraz pytanie: Jak zmienię akumulator na nowy, powyższe wartości są akceptowalne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J.Pastor Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Proponuje przelutować styki w kostce reglera i w kostce alternatora, zazwyczaj pomaga w starej instalacji (wszystkie końcówki kabli/konektory). Trzeba wydłubać piny z kostek, przelutować końcówki i wsadzić je z powrotem do kostek. Zazwyczaj są one utlenione chociaż niby mocno zaciśnięte. Czystość połączeń to podstawa w elektryce bo większość problemów w instalacji bierze się z brudnych styków.Czy kable przy kostce alternatora są twarde, przypalone? Jeśli tak to kostka jest do wymiany lub usunięcia (uciąć kilka centymetrów stwardniałych kabli i zlutować).Można też położyć dodatkowe mostki dla plusa i minusa (przewód 2,5mm na 230V). Na plusie bezpiecznik 20-30A. To też poprawia sytuację. Cytuj PASTOR GARAGE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Ok dziś finalnie wszystko posprawdzałem. Motocykl kolegi i jego akumulator:- wolne obroty ze światłami 14,7V- z gazem 14,1 V z moim akumulatorem praktycznie identycznie. Mój motocykl z moim akumulatorem: 1 sprawdzenie, jeszcze silnik był zimny.- wolne obroty bez świateł 13V- wolne obroty ze światłami 14,7V- z gazem 13,8-9V z akumulatorem kumpla: - wolne obroty bez świateł 14,7V- wolne obroty ze światłami ~14V- z gazem 14V Znowu z moim akumulatorem, ale jak silnik chwilę pochodził i obroty na jałowym biegu się ustabilizowały, więc próba 2. - wolne obroty bez świateł 14,7V- wolne obroty ze światłami 13,2-14V (waha się, ale 13.2 to był wynik minimalny, raczej trzyma się w okolicy 13,6 V)- z gazem 13,9-14V Założony regulator kolegi wynik taki jak powyżej z tą różnicą, że max napięcie przy wolnych obrotach bez świateł było 14,66V Wnioski: jestem pipa i wystarczyło przeczyścić dobrze klemy. Napięcia z akumulatorem kolegi były trochę stabilniejsze przy wolnych obrotach ze światłami, bo tak nie falowały (z jego ~14V, z moim 13,2-14 j.w). Podmianka regulatora na ten od kumpla nic nie zmieniła. To teraz pytanie: Jak zmienię akumulator na nowy, powyższe wartości są akceptowalne?A no jestes pipa :icon_razz:W zasadzie to ten temat skończyłby się na pierwszej stronie. Po zmianie aku śmigaj i ciesz się sezonem. Proponuje przelutować styki w kostce reglera i w kostce alternatora, zazwyczaj pomaga w starej instalacji (wszystkie końcówki kabli/konektory). Trzeba wydłubać piny z kostek, przelutować końcówki i wsadzić je z powrotem do kostek. Zazwyczaj są one utlenione chociaż niby mocno zaciśnięte. Czystość połączeń to podstawa w elektryce bo większość problemów w instalacji bierze się z brudnych styków.Czy kable przy kostce alternatora są twarde, przypalone? Jeśli tak to kostka jest do wymiany lub usunięcia (uciąć kilka centymetrów stwardniałych kabli i zlutować).Można też położyć dodatkowe mostki dla plusa i minusa (przewód 2,5mm na 230V). Na plusie bezpiecznik 20-30A. To też poprawia sytuację. Z racji, ze kolega z problemem jest pipa ;) (jak to sam napisał) to zaczął robotę pomijając najistotniejszą (co Ty też podkreśliłeś) część poradnika. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Ale fakt, że tak jak pastor pisze problem może być częściowo w zmęczonej życiem instalacji. Może nie szedł bym tak daleko jak przelutowywanie styków na start ale na pewno warto przyjżęć się wszystkim wtyczkom i dopieścić połączenia masowe pod kątem jakości połączenia. Miałem F4 kilka ładnych lat i dobrze wiem jak kapryśny to sprzęt pod kątem elektryki. Regulator, akumulator i masa to trójca święta w tym motocyklu, podobnie jak w innych Hondach z tego okresu. Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2015 fakt jest taki,że jedyny Saska miał racje, że akumulator nie może być dojony na wolnych obrotach i oczywiste było, że to kwestia połączeń akumulator regulator prądnica a nie żadne spadki w układzie przekaźniki itp... akumulator zostaw, który masz i jeśli kręci i odpala to wszystko jest OK... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Jak żadne spadki?Właśnie przez zasyfiałe połączenia miał spadki napięcia.Co do kwestii pozostawienia akumulatora też się z Tobą nie zgadzam bo wyniki pomiarów pokazują, ze jest już na finiszu obecny akumulator.Najlepiej podjechać z aku do sklepu handlującego akumulatorami na pomiar pojemności i sprawdzenie. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.