Motorradwerk Opublikowano 4 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2014 Witam jestem tu nowy i nie wiem czy dobrze umieściłem temat, ale do rzeczy mam problem z moją MZ-ką podczas odpalania strasznie odbija ten kopniak, a po zapaleniu jeździ mi do tyłu. Można się poznać kiedy jest problem bo jak jest dobrze to obrotomierz działa, a jak ma do tyłu jeździć to obrotomierz nie wskazuje obrotów może nie przeszkadzało by mi to aż tak bardzo ale ona przestawia się tak nawet w czasie jazdy co jest trochę niebezpieczne, z czym może być problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klas500 Opublikowano 4 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2014 za wczesny zapłon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pieciu7 Opublikowano 4 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2014 dokladnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motorradwerk Opublikowano 4 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2014 Tak, ale zapomniałem dodać że jak cokolwiek zrobię z zapłonem, to ona w ogóle nie jeździ, teraz mi się udało jakoś ustawić no ale właśnie jeździ do tyłu. Jeden mechanik mi mówił że to wał jest uszkodzony i przez to odbija, może to być możliwe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 4 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2014 Czy czasem kogoś nie wkręcasz? To, że dwusuw można uruchomić tak by silnik pracował w przeciwną stronę niż powinien to oczywistość. Ale aby to zrobić, trzeba pchać motocykl do tyłu. Czy za wczesny zapłon powodujący odbijanie kopniaka w trakcie uruchamiania silnika we właściwą stronę pozwoli go odpalić do "tyłu" to szczerze wątpię. Mi się to nigdy nie udało, a z takimi silnikami mam do czynienie od bardzo dawna. Prędzej kopniak nogę uszkodzi niż silnik zaskoczy w niewłaściwą stronę. Ale może wszystkiego nie doświadczyłem. W każdym bądź razie na twój problem jest tylko jedno rozwiązanie. Jeśli przestawienie zapłonu (przekręcenie podstawy przerywacza zgodnie z kierunkiem obrotu wału) nie pomoże to trzeba rozebrać silnik i sprawdzić, czy faktycznie czop nie poluzował się w gnieździe koła zamachowego i nie obrócił w położenie uniemożliwiające prawidłowe ustawienie zapłonu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perek Opublikowano 4 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2014 Czy czasem kogoś nie wkręcasz? To, że dwusuw można uruchomić tak by silnik pracował w przeciwną stronę niż powinien to oczywistość. Ale aby to zrobić, trzeba pchać motocykl do tyłu. Czy za wczesny zapłon powodujący odbijanie kopniaka w trakcie uruchamiania silnika we właściwą stronę pozwoli go odpalić do "tyłu" to szczerze wątpię. Mi się to nigdy nie udało, a z takimi silnikami mam do czynienie od bardzo dawna. Prędzej kopniak nogę uszkodzi niż silnik zaskoczy w niewłaściwą stronę. Ale może wszystkiego nie doświadczyłem. W WSK 175 się da, to podejrzewam, że i w MZ. Co ciekawe, to że chodzi do tyłu okazuję się dopiero po wbiciu biegu i puszczeniu sprzęgła ;-) I jak kolega wyżej pisze czop wału do obejrzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skrzydlaty Opublikowano 18 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2014 Czy czasem kogoś nie wkręcasz? To, że dwusuw można uruchomić tak by silnik pracował w przeciwną stronę niż powinien to oczywistość. Ale aby to zrobić, trzeba pchać motocykl do tyłu. Czy za wczesny zapłon powodujący odbijanie kopniaka w trakcie uruchamiania silnika we właściwą stronę pozwoli go odpalić do "tyłu" to szczerze wątpię. Mi się to nigdy nie udało, a z takimi silnikami mam do czynienie od bardzo dawna. Prędzej kopniak nogę uszkodzi niż silnik zaskoczy w niewłaściwą stronę. Ale może wszystkiego nie doświadczyłem. W każdym bądź razie na twój problem jest tylko jedno rozwiązanie. Jeśli przestawienie zapłonu (przekręcenie podstawy przerywacza zgodnie z kierunkiem obrotu wału) nie pomoże to trzeba rozebrać silnik i sprawdzić, czy faktycznie czop nie poluzował się w gnieździe koła zamachowego i nie obrócił w położenie uniemożliwiające prawidłowe ustawienie zapłonu.A ja miałem takie przypadki, że motocykl palił z kopa, ale łapał 'lewe' obroty.Jeździł kiedyś Perak z Mławy, którym właściciel popisywał się, w ten sposób,że miał opanowane odpalanie z lewymi obrotami. Co wykorzystywał do zrobienia widowiska,jeżdżąc motocyklem do tyłu :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 27 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 tak mozna MZ z kopki odpalić by silnik pracowal w przeciwnym kierunku i na 99% jest to wina zle ustawionego zaplonu i pewnie kiepskich lozysk na wale... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawle365 Opublikowano 21 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2014 odpalenie silnika w "lewą" strone w Mz jest jak najbardziej możliwe. W mojej MZ 250 Ts działo sie tak kiedy zapłon był źle ustawiony.Moim rozwiązaniem była całkowita wymiana zapłonu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 21 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2014 W normalnie prawidłowo ustawionym zapłonie jeżeli obroty silnika będą za niskie też odbije i zacznie śmigać w przeciwną stronę. Tak miałem dawnymi czasy w 250. Jeżeli nie pomoże ustawienie samego zapłonu sprawdzając GMP za pomocą suwmiarki itp to należałoby sprawdzić w jakim momencie otwierają się okna w cylindrze wg manuala porównując stopnie. Bo jak wiadomo w 2T grubość uszczelki pod cylindrem zmienia nam ustawienie zapłonu. I już nie raz kowale dorabiali takie po 3mm a później było wielkie zdziwienie że nie chodzi. Łożyska na wale to już abstrakcja bo wg mnie mają nijaki wpływ na zapłon. Ewentulanie nalezy sprawdzić bicie wału, czy nie jest skręcony oraz krzywkę magneta w przypadku platynek czy też jeżeli jest elektroniczny zapłon to podłączając lampę stroboskopową i będzie jasne kiedy wali iskra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dardes Opublikowano 22 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2014 Tak jak poprzednicy się wypowiedzieli jest to wina źle ustawionego zapłonu. Też mam taki motorek i spokojnie można go odpalić 'do tyłu' jak zapłon jest źle ustawiony tak więc należy wrócić do jego właściwej regulacji albo zastosować przkładnie odwracjającą kierunek napędu ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maczi Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 Na pewno budowanie dodatkowej przekładni będzie tańsze niż zapłon ze sklepu ;) Kolega raz tak odpalił MZ - da się do tyłu. Problemem było to że chciał ostro ruszyć... długo się podnosił.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shalashaska Opublikowano 2 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2015 Stara MZ trophy miała na to zajebiste rozwiązanie, nie wiem jak jest w ETZ chociaż posiadam 251 ale cały zapłon trzyma się tam na dwóch śrubach, odkręcasz, obracasz zapłon o 180 stopni i jedziesz do przodu :) Cytuj Forum Volvo V40 S40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koroviov Opublikowano 2 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2015 Założyłeś tok strzałką w tył? Cytuj "Leję na fałki i śmierdzące cwajtakty" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shalashaska Opublikowano 2 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2015 Założyłeś tok strzałką w tył? Zakłada się strzałką do wydechu. Cytuj Forum Volvo V40 S40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.