dodo9980 Opublikowano 10 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 (edytowane) Witam. Podczas przygotowań do sezonu stwierdziłem iż czas wymienić płyn hamulcowy. Po spuszczeniu starego podjąłem próbę zalania układu nowym. podłączyłem wężyk na odpowietrznik żeby widzieć czy powietrze ucieka z zacisku. Ale pojawił się problem. Mimo iż bąbelki przestały się pojawiać w wężyku to po zakręceniu zaworka klamka wciąż jest miękka i mimo pompowania nie twardnieje. Zdjąłem wąż i sprawdziłem czy jest ciśnienie na wyjściu z pompki - no i jest, ale po podłączeniu węża i pompowaniu na końcu węża ciśnienia nie ma. Przed wypuszczeniem płynu wszystko działało idealnie. Nie mam pojęcia o co może chodzić i proszę o pomoc. Edytowane 10 Lutego 2014 przez dodo9980 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 10 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 Wyraźnie nie odpowietrzyłeś układu. Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dodo9980 Opublikowano 10 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 Wyraźnie nie odpowietrzyłeś układu. Jestem zielony w tym, jedynie odpowietrzałem wcześniej 50 z małym zaciskiem kolegi i tam nie było problemu. W jakiś sposób musze jeszcze odpowietrzyć pompkę czy powinna odpowietrzyć się jak otwarty będzie zaworek na zacisku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 10 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 powinna, lecz nie musi, zalej zbiorniczek pompki, odkręć u dołu odpowietrznik i pozwól by płyn spływał swobodnie grawitacyjnie grawitacyjnie, a później weź się za klasyczne odpowietrzanie. Tematów odnośnie odwietrzania na forum jest już aż za dużo, poszukaj, przeczytaj i do roboty. Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 10 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 Kolejny "saper" na forum :banghead:Sam stwierdził, spuścił a potem zalał, odpowietrzył i nie działa ?W drugim poscie napisałeś, że jesteś zielony a mimo to zabrałeś się za robotę urządzenia od którego zależy Twoje życie.Myślę, że pomyliłeś kolejność wykonywanych czynności już na początku.Przed przystąpieniem do tego rodzaju obsługi wypada zapytać w jaki sposób i na co należy zwrócić szczególną uwagę lub poszukać instrukcji w necie.Teraz musisz zaopatrzyć się w dużą strzykawkę i zalać nowym płynem poprzez odpowietrznik.Najszybciej i najprościej. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 10 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 Większość sprawnych pomp i zacisków z przodu można odpowietrzyć klasycznie , bez pompki podcisnieniowej , czasami potrwa to chwile , w moich "brombach" pół godziny ;] . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 11 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2014 Tyle, że należy wiedzieć co to znaczy "klasycznie", w ogóle należy wiedzieć jak działa układ hamulcowym i co z nim trzeba robić a czego lepiej nie. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekV Opublikowano 11 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2014 :blink: dużo pompowania przed tobą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nazgul65 Opublikowano 11 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2014 zalej zbiorniczek,odkrec odpowietrznik,bez zadnego pompowania jak bedzie ciekł płyn zakrec odpowietrznik ja zawsze odpowietrzam od zacisku najdalej oddalonego od pompki czyli tylnie koło potem zakreć odpowietrznik pompuj klamką pare razy popusć odpowietrznik i tak aż do skutku i kontroluj poziom płynu w zbiorniczku cały czas go uzupełniajac do stanu oczywiście załórz wężyk na odpowietrznik a końcówkę węzyka wsadź do butelki zeby nie pochlapać siebie i motorynki jak poczujesz lekki opóru klamki i nie beda szły pęcheżki powietrza zabierz sie za przednie koło ta sama zasada do bólu manewr możesz dla pewnosci powtórzyć ale juz tylko pompując i popuszczając odpowietrznik sory za ortografie powodzenia pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 11 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2014 nazgul autor tematu pisze o przednim hamulcu, a te które maja system kombinowany gdzie jedna dźwignią uruchamiamy hamulce na tyle i na przodzie są znacznie bardziej skomplikowane i trudne do odpowietrzenia niż to opisałeś.... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 16 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2014 Tak jak kolega Piotr napisał, trzeba sięgnąć trochę literatury jeżeli robi się coś pierwszy raz. Na swoim przypadku powiem tak. Nigdy nie zlewam płynu z moto jeżeli chcę go wymienić. Ściągam, stary ze zbiornika, zalewam świerzy i przepompowuję odkręcając odpowietrznik do momentu aż pojawi się nowy czysty w odpowietrznika. I tak każdą stronę. Jeżeli już zrobiłeś jak zrobiłeś to pozostaje wielka strzykawa, wężyk i podciśnieniem wyciągać płyn od strony odpowietrznika. No ewentualnie zaopatrzyć się w zbiorniczek podciśnienia do odpowietrzania układów hamulcowych. Czasem nawet i to nie pomaga i trzeba jakimś sposobem wtłoczyć płyn do układu od strony zbiorniczka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nazgul65 Opublikowano 16 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2014 nazgul autor tematu pisze o przednim hamulcu, a te które maja system kombinowany gdzie jedna dźwignią uruchamiamy hamulce na tyle i na przodzie są znacznie bardziej skomplikowane i trudne do odpowietrzenia niż to opisałeś....witam sory masz racje tu chodzi o przód nie doczytałem ja w swoim vtx1800 posiadam system duo jak wymieniam płyn po prostu odkrecam odpowietrzniki i jak ubywa ze zbiorniczka dolewam świerzy potem zakrecam odp.i koniec fakt zajmuje to czasu ale nie miałem czegos takiego zeby coś sie zapowietrzyło pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alanoszka Opublikowano 29 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2022 Dzień dobry ja posiadam quada i też mam problem powymieniałem przewody i zaciski mówię o przodzie ale z tyłem mam taki sam problem odpowietrzam i nie ma ciśnienia 3 razy kupowałem klamkę i dalej nic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 29 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2022 Co to znaczy ze kupowales klamke??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 30 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2022 klamkę że pompę hamulcową ? to tam do tyłu hamulec jest w rączce ? !! jaki quad w ogóle jakie kolwiek dane... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.