Skocz do zawartości

Brak ciśnienia w układzie hamulcowym.


dodo9980
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Podczas przygotowań do sezonu stwierdziłem iż czas wymienić płyn hamulcowy. Po spuszczeniu starego podjąłem próbę zalania układu nowym. podłączyłem wężyk na odpowietrznik żeby widzieć czy powietrze ucieka z zacisku. Ale pojawił się problem. Mimo iż bąbelki przestały się pojawiać w wężyku to po zakręceniu zaworka klamka wciąż jest miękka i mimo pompowania nie twardnieje. Zdjąłem wąż i sprawdziłem czy jest ciśnienie na wyjściu z pompki - no i jest, ale po podłączeniu węża i pompowaniu na końcu węża ciśnienia nie ma. Przed wypuszczeniem płynu wszystko działało idealnie. Nie mam pojęcia o co może chodzić i proszę o pomoc.

Edytowane przez dodo9980
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyraźnie nie odpowietrzyłeś układu.

Jestem zielony w tym, jedynie odpowietrzałem wcześniej 50 z małym zaciskiem kolegi i tam nie było problemu. W jakiś sposób musze jeszcze odpowietrzyć pompkę czy powinna odpowietrzyć się jak otwarty będzie zaworek na zacisku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powinna, lecz nie musi, zalej zbiorniczek pompki, odkręć u dołu odpowietrznik i pozwól by płyn spływał swobodnie grawitacyjnie grawitacyjnie, a później weź się za klasyczne odpowietrzanie. Tematów odnośnie odwietrzania na forum jest już aż za dużo, poszukaj, przeczytaj i do roboty.

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny "saper" na forum :banghead:

Sam stwierdził, spuścił a potem zalał, odpowietrzył i nie działa ?

W drugim poscie napisałeś, że jesteś zielony a mimo to zabrałeś się za robotę urządzenia od którego zależy Twoje życie.

Myślę, że pomyliłeś kolejność wykonywanych czynności już na początku.

Przed przystąpieniem do tego rodzaju obsługi wypada zapytać w jaki sposób i na co należy zwrócić szczególną uwagę lub poszukać instrukcji w necie.

Teraz musisz zaopatrzyć się w dużą strzykawkę i zalać nowym płynem poprzez odpowietrznik.

Najszybciej i najprościej.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość sprawnych pomp i zacisków z przodu można odpowietrzyć klasycznie , bez pompki podcisnieniowej , czasami potrwa to chwile , w moich "brombach" pół godziny ;] .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle, że należy wiedzieć co to znaczy "klasycznie", w ogóle należy wiedzieć jak działa układ hamulcowym i co z nim trzeba robić a czego lepiej nie.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalej zbiorniczek,odkrec odpowietrznik,bez zadnego pompowania jak bedzie ciekł płyn zakrec odpowietrznik ja zawsze odpowietrzam od zacisku najdalej oddalonego od pompki czyli tylnie koło potem zakreć odpowietrznik pompuj klamką pare razy popusć odpowietrznik i tak aż do skutku i kontroluj poziom płynu w zbiorniczku cały czas go uzupełniajac do stanu oczywiście załórz wężyk na odpowietrznik a końcówkę węzyka wsadź do butelki zeby nie pochlapać siebie i motorynki jak poczujesz lekki opóru klamki i nie beda szły pęcheżki powietrza zabierz sie za przednie koło ta sama zasada do bólu manewr możesz dla pewnosci powtórzyć ale juz tylko pompując i popuszczając odpowietrznik sory za ortografie powodzenia pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nazgul autor tematu pisze o przednim hamulcu, a te które maja system kombinowany gdzie jedna dźwignią uruchamiamy hamulce na tyle i na przodzie są znacznie bardziej skomplikowane i trudne do odpowietrzenia niż to opisałeś....

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega Piotr napisał, trzeba sięgnąć trochę literatury jeżeli robi się coś pierwszy raz. Na swoim przypadku powiem tak. Nigdy nie zlewam płynu z moto jeżeli chcę go wymienić. Ściągam, stary ze zbiornika, zalewam świerzy i przepompowuję odkręcając odpowietrznik do momentu aż pojawi się nowy czysty w odpowietrznika. I tak każdą stronę. Jeżeli już zrobiłeś jak zrobiłeś to pozostaje wielka strzykawa, wężyk i podciśnieniem wyciągać płyn od strony odpowietrznika. No ewentualnie zaopatrzyć się w zbiorniczek podciśnienia do odpowietrzania układów hamulcowych. Czasem nawet i to nie pomaga i trzeba jakimś sposobem wtłoczyć płyn do układu od strony zbiorniczka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nazgul autor tematu pisze o przednim hamulcu, a te które maja system kombinowany gdzie jedna dźwignią uruchamiamy hamulce na tyle i na przodzie są znacznie bardziej skomplikowane i trudne do odpowietrzenia niż to opisałeś....

witam sory masz racje tu chodzi o przód nie doczytałem ja w swoim vtx1800 posiadam system duo jak wymieniam płyn po prostu odkrecam odpowietrzniki i jak ubywa ze zbiorniczka dolewam świerzy potem zakrecam odp.i koniec fakt zajmuje to czasu ale nie miałem czegos takiego zeby coś sie zapowietrzyło pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

klamkę że pompę hamulcową ? to tam do tyłu hamulec jest w rączce ? !! jaki quad w ogóle jakie kolwiek dane...

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...