panjapa22 Opublikowano 23 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2013 Witam. Jest to mój pierwszy post na forum dlatego bardzo proszę o opinię bardziej doświadczonych motocyklistów. Prawo jazdy zdałem na koniec tego sezonu więc czas kupić pierwszą maszynę i latać :) Najpierw mały profil mnie. 25 lat, prawo jazdy kat.B od 7 lat, kat.A zdana dopiero co. Doświadczenie? 1 sezon na 50cc biegówce. Więc praktycznie zerowe. Prawo jazdy zdawane już na nowych zasadach więc na 600cc ale wszyscy wiemy o co mogę to sobie rozbić :) Nie jestem osobą spokojną, myślącą owszem ale czasami narwaną. Nie mam zamiaru się nawet oszukiwać. Dlatego też nie szukam nic mocnego na początek. Znajomi mówili "bierz CBR 600, inne Ci się szybko znudzą". Wolę żeby mi się znudził i po sezonie zmienić (albo po 2 na co mam nadzieję) niż nie dożyć kolejnego sezonu. Oczywiście wybory były klasyczne. GS500, Kawa ZXR400, Honda CB500, Kawa ER5, Kawa GPZ500 Najbardziej wizualnie z tych wszystkich podoba mi się ZXR400 (plus mam możliwość kupienia w dobrej cenie w mojej okolicy). Czy mimo małej pojemności motorek nie będzie po prostu za "ostry"? Czy nie jest niebezpieczne kupowanie motocykla z 1991 roku? Czy mimo dobrego stanu (który i tak mam zamiar sprawdzić z doświadczonym motocyklistą-mechanikiem przed kupnem) motocykl po prostu nie będzie już zbyt zmęczony życiem? Jest to pierwszy motocykl więc doskonale zdaje sobie sprawę że będę go niedługo zmieniać dlatego fundusze odgrywają tutaj dużą rolę. Znam wady tego motocykla (przynajmniej te o których poinformował mnie sprzedający), sprawdziłem ceny i dostępność części więc nie jest tak źle. Będę bardzo wdzięczny za każdą opinię.Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Opublikowano 23 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2013 Oczywiscie, ze bierz. To w calej tej grupie najmniej bezplciowy motocykl. Oprocz tego bardzo ceniony i udany model Kawy, z ktorego pozniejsza sprzedaza nie powinienes miec problemu. Oczywiscie mechanika zabierz obowiazkowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RudyXJ Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 Sprzęt konkretny, znajoma tym jeździ... ptfuuu, raczej posiada, a nie jeździ :D Ale wracajac do motocykla, jedna z najostrzejszych 4setek, dużo popularniejsza w europie niż gsxr 400, cbr 400 czy vfr 400. Posiada coś lekko ponad 60KM , jest mały, zwinny, twardy, typowy sport z lat `90 , zadbany egzemplarz napewno da wiele frajdy z jazdy, pojawienie się tym modelem na torze też będzie ciekawym przeżyciem. Mały, kultowy wariat. Pzdr. Cytuj http://www.bikepics.com/members/rudyfws/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wójens Opublikowano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 Sprzęt jak dla mnie kultowy, sam chciałbym mieć takiego w garażu. Ale jak już koledzy wspomnieli debrzę go obadaj, bo kupić z tamtych lat coś dobrego(w dodatku przecinaka), to na pewno wyzwanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tiger666 Opublikowano 8 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2014 (edytowane) Też chce kupić taką Kawę i oglądałem już kilka i odbyłem jazdy próbne. Wrażenia hm To praktycznie nie jedzie i dopiero gdzieś od 10-11tys dostaje wyraźnego kopa i wtedy dopiero zaczyna szybować wskazówka prędkościomierza w górę i to dosyć szybko, jest to bardzo szybki motocykl i nie da się porównać z 500tkami, a jeździłem juz er5, cb500. Sprzęt mocno wyżyłowany, mało elastyczny, pozycja niezbyt ciekawa do codziennej jazdy, jeżeli jesteś wysoki, to nogi będziesz miał mocno ugięte w kolanach. Nigdy przecinakiem nie jeździłem, myślałem że tym ciężko skręcać, ale ku mojemu zaskoczeniu okazało się że jest to bardzo lekki i zwrotny motocykl, praktycznie sam się kładzie w zakręt i nie wymaga jakieś tam siły, zawieszenie i siedzenie twarde jak taboret. Ale jak na moje odczucia i wrażenia z jazdy, to jest typowy przecinak do zapierdzielania, a nie na pierwszy motocykl. A kupić aby kupić i nie korzystać z mocy, to bez sensu moim zdaniem, jak nie bedziesz go krecil na odpowiednie obroty to bedzie mulił, a to żadna jazda. Już lepiej na pierwszy motocykl kupić cb 500,cbf 600, hornet Edytowane 8 Stycznia 2014 przez tiger666 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koroviov Opublikowano 8 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2014 Miej litość dla siebie i tej kultowej kawy. Polecam jakąś 2 cylindrową 500. Będziesz zadowolony. Cytuj "Leję na fałki i śmierdzące cwajtakty" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tiger666 Opublikowano 8 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2014 Kawasaki zxr 400 to jest typowy ścigacz na tor,który został dopuszczony do ruchu i dziwie się czasem że jest napisane w wiekszosci ogloszen, aukcji 'idealny dla początkującego' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panjapa22 Opublikowano 13 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2014 Dziękuję wszystkim za odpowiedzi :) Zdecydowałem się jednak kupić coś bardziej polecanego i najpewniej będzie to GPZ500 :) Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KIKIWILDA Opublikowano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2014 mialem 3 sezony gpz 500s z roku 1994 czyli po lifcie i bylem zadowolony po 7 tys dostaje naprawde niezlego kopa (jak na 500 cc oczywiscie ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panjapa22 Opublikowano 15 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2014 Będę miał okazję się przekazać :) wczoraj nabyłem GPZ500S z 2002 roku :) Proszę o zamknięcie tematu i wszystkim bardzo dziękuję za odwiedzenie mnie od pomysłu ZXR400 :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koroviov Opublikowano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2014 Znakomity ten GPZ.Miałem przyjemność jeździć nim parę lat.Bardzo wdzięczny motocykl Cytuj "Leję na fałki i śmierdzące cwajtakty" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryhu Opublikowano 25 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2015 panjapa22 już dokonał wyboru więc piszę dla innych.ZXR 400 to dużo lepszy wybór na początek niż dwucylindrowa 500.Równo oddaje móc od dołu, nisko siodło i środek ciężkości, w gratisie dobre hamulce i zawias. Jedyny minus to b. mały zakres ruch kierownicy (duży promień skrętu). Mam doświadczenie z ER5 i ZXR 400 i ten drugi paradoksalnie jest łatwiejszy w obejściu, pomimo że wyraźnie szybszy (ale tylko jak tego chcesz). Przy sportowej 400 nie licz też na bezawaryjność, to nie turystyk czy scouter tylko zabawka na niedzielę więc można to zrozumieć. Dla tych co nie chcą sporta to na pierwsze lepiej XJ 600 lub Bandziora.Nie bardzo widzę uzasadnienie dla stosowania twinów poza enduro (zreszto tu i tak lepszy singiel lub V). To że teraz to namiętnie ładują w nowe dla młodych to ekonomia, wyrachowanie i pijar nic innnego. Jak widzę nową Ninię 300, R3 czy nawet KTM RC 390 to aż żal się robi w którym kierunku to zmierza. Chcą robić Malezę to niech teraz konkurują z Hyosungiem. Nie moszna normalnie wypuścić 400 czterocylindrowej na wtrysku za 35tyś, 80KM, 150kg, z przyzwoitym osprzętem zamiast paść się gównem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 25 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2015 Nie moszna normalnie wypuścić 400 czterocylindrowej na wtrysku za 35tyś, 80KM, 150kg, z przyzwoitym osprzętem zamiast paść się gównem.Fantazjujesz. Jednocylindrowy RC390 waży na sucho 147 kilo, to niby jakim cudem tyle ma ważyć czterocylindrówka? A jeśli już, to kosztowała by 35k ale ojro. Realnie taki motocykl kosztowałby niewiele mniej od 600 więc wątpie czy jakiś koncern zaryzykowałby takie posunięcie. Po za tym liczba cylindrów to chyba mniej istotna sprawa, jeśli chodzi o dobry torowy sprzęt. Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2015 Mogłaby tyle ważyć ale problemem klasy 400 zawsze była cena. Większość ludzi wybierze 600 bo wyprodukowanie 400 to takie same koszty jak 400 więc cena nie będzie atrakcyjna. Pomijając już to, że obecnie nie ma odpowiedniej klasy wyścigowej dla takich sprzętów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryhu Opublikowano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2015 RC390 waży dużo bo to Duke z owiewkami ze stalową ramą. Zresztą 400setka sportowa może być spokojnie jednomiejscowa bo do jazdy we dwóch się nie nadaje. Liczba cylindrów to bardzo istotna sprawa w kwestii kultury pracy, charakteru oddawania mocy i mocy jednostkowej.RC390 kosztuje 24k zł i to znacznie niższa klasa sprzętu (jak pisałem Malezja).Nie wiem o jakich 35k Euro piszesz ale tyle to kosztują motocykle Moto3 a nie drogowy.35k zł wydaje się realne dla takiego motocykla. W 2000r ZXR 400 kosztował 31600 zł a 600stki sportowe 40k zł (np. ZX6r cena katalogowa 40600zł, R6 39900zł).150kg na sucho jest jak najbardziej realne. ZXR 400 w 1991r. ważył 159kg ze szklanymi lampami, dwa razy większymi owiewkami niż dzisiejsze sporty, ups jak z nowego litra, wielkim stalowym wydechem, i do tego był teoretycznie dwumiejscowy. Sztywnością też zapewne przewyższa RC390.Mogłaby tyle ważyć ale problemem klasy 400 zawsze była cena. Większość ludzi wybierze 600 bo wyprodukowanie 400 to takie same koszty jak 400 więc cena nie będzie atrakcyjna. Pomijając już to, że obecnie nie ma odpowiedniej klasy wyścigowej dla takich sprzętów.Masz częściowo rację z tą opłacalnością ale nie do końca bo tą samą miarę można zmierzyć 600 do 1000.Była by tańsza choć nieproporcjonalnie do mocy.Rzecz w tym, że sportowe motocykle mają obecnie kosmiczne moce do masy i w drogowym użyciu wątpliwe jest wykorzystywanie osiągów 600 o litrze nie mówiąc.Brakuje oferty sportowych motocykli nie na tor tylko do jazdy na drodze w cenie średniej klasy nakedów (Z750, Bandit 600).Klasa sportowej nie potrzeba patrz: ZX6R 636, Ducati 848, GSXR 750. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.