Skocz do zawartości

Zerwany pas napędowy - konwersja na łańcuch


Rekomendowane odpowiedzi

intuicyjnie zakupilem te zebatki,bo nie znalem nikogo,kto by doradzil

z tym syfem kolo lancucha,nie jest tak zle,na wydechach tego nie widac,tylko na tylnej feldze

co jakis czas trzeba przetrzec ja troche i tyle

lancuch kupilem taki(tez nie pytajac nikogo)

http://www.ebay.co.uk/itm/Suzuki-GSXR1100K-N-50-530-MOD-KIT-89-93-DID-Gold-Heavy-Duty-X-Ring-Chain-/121069335806?pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item1c304b74fe

co do smarowania,to najpierw uzywalem srodka w sprayu do smarowania lancuchow

mam scottoiler

TYPE O NEGATIVE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kilku dniach rozkminiania tematu i zerknięciu pod kapę pulleya jednak postanowiłem że pozostanę przy pasie.

Pasek zamówiony (Gates) koszt ok 800 zeta. Zobaczę jak leży na szpulkach i w razie potrzeby dokupię tylny.

Okazuje się że spory wpływ na zrywanie pasa ma luz łańcucha sprzęgłowego i skrzyni biegów.Zbyt duży luz - szarpanie przy zmianie obciążenia.

 

Korzysta ktoś może z przyrządu tej firmy?

 

http://allegro.pl/przyrzad-do-kontroli-naciagu-pasa-napedowego-motor-i3608877143.html

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny,ale rzadko z niego korzystam.Parę razy naciągniesz i nie będziesz go potrzebował.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że mój pas otworzył sobie obieg i powiedział "pierlę nie robię", przyszedł czas na trudną decyzję: ryzykować kolejny pas na stare szpulki czy montować ciężki i brudny łańcuch?

Moto: sportster 883 custom 2004 rok, przebieg ponad 64 000.

Robił już ktoś takie cuda? Jeżeli tak to z chęcią poczytam.

Dorzucę foto dużej szpulki, niech się ktoś kumaty wywnętrzni.

Te szpulki jakoś strasznie zużyte jak na 60 tyś km, mam przejechane 25 tyś ale szpulki jak nowe :blink: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zdradźcie mi jak domowym sposobem wyregulować odpowiednio naciąg pasa ? Może też mam źle naciągnięty i mi się zerwie niewiadomo gdzie i będę musiał wracać pekaesem. Chętnie sprawdzę czy mam dobrze

Rozwiązanie głodu i bezrobocia ....?

 

Niech głodni zjedzą bezrobotnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie masz doświadczenia w sprawdzaniu naciągu to kup ten przyrząd pokazywany wcześniej.Nie jest drogi a sprawdzić będziesz mógł zawsze.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

domowym sposobem robi się nalewki i stawia bańki a do regulacji naciągu paska są odpowiednie narzędzia ogólnie dostępne w stanach i u nas na allegro też się pojawiają - wypada sobie zakupić i dbać o pas bo do tanich nie należy nie mówiąc już o kosztach szpulek

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

pas tylko OEM wyczyść dobrze pulleya i sprawdź naciąg i będzie git zobacz jeszcze czy pas idzie w osi , miałem takiego sprzęta na warsztacie że pas się zrywał okazało się, że kiedyś coś tam było i wahacz był walnięty - różne rzeczy się widzi i słyszy...

 

oryginał powinien dać radę.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest juz OEM zalozony... za sprzedaz takich pasow jak Falcon powinno sie karac smiercia. nie polecam kupna takich pasow..odnalazlem kwity na kupno i wyslalem juz meila w sprawie reklamacji..bede walczyl ....do konca ... ......... ale musze przyznac mam jzu traume po tym zdarzeniu ..zastanawiam sie powaznie nad lancuchem......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz coś nie tak z wahaczem (może lekko przekoszony) . Zakładam ze przy naciaganiu użyłeś głowy, tzn ani total flak ani napiecie struny ;). Chyba ze masz pecha i kamien wszedł. Bo zerwać pas nawet przy pałowaniu, jak jest w miare naciągnięty, to sztuka - nie tak łatwo... skoro to juz drugi na Twoim koncie, to sprawdzilbym geometrie i pulleye, a nie ciagle wymieniał pasy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz coś nie tak z wahaczem (może lekko przekoszony) . Zakładam ze przy naciaganiu użyłeś głowy, tzn ani total flak ani napiecie struny ;). Chyba ze masz pecha i kamien wszedł. Bo zerwać pas nawet przy pałowaniu, jak jest w miare naciągnięty, to sztuka - nie tak łatwo... skoro to juz drugi na Twoim koncie, to sprawdzilbym geometrie i pulleye, a nie ciagle wymieniał pasy...

wlasnie taki wniosek sie moze nasuwac..jak sprawdzic geometrie ??? co do pulley co dyskwaifikuje je?...naciagnalem ok ..

tak to juz drugi ....dla mnie jest to zagadka... pokazane zdjecia oddaje zuzycie po jakis 8 tys

post-73175-0-77514800-1402597080_thumb.jpg

post-73175-0-85661100-1402598384_thumb.jpg

Edytowane przez marek hd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten pas widać, że słaby na drugim zdjęciu jest przeciągnięty i rozwarstwia się guma, ale do tematu...

 

 

zużyte pulleye mają wyślizgane rowki, wżery, są nierówne ale to od tego od razu pas nie pęka

 

geometrię możesz na początek sprawdzić w garażu, podnieś moto zdejmij zacisk hamulcowy żeby nie było oporu na kole i na luzie obracaj kołem poczyjesz że jak nie w osi to pas zachacza o krawędzie pulleya,

drugi sposób do pulleya przykładasz coś prostego-płaskownik i zobaczysz jak dochodzi do drugiego czy równo czy odstaje czy wchodzi na oś drugiego

 

pomiar dokładniejszy to laserem , możesz użyć narzędzia pomiarowego - z budowlanki ustawić w osi pulleya i laser pokaże jak idzie linia

 

możesz mieć też przekoszony pulley - ale to moto by musiało być po dobrym strzale

 

jak chcesz sprawdzić pulleya to ściągnij i daj do tokarza on sprawdzi jego bicie jak ma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...] drugi sposób do pulleya przykładasz coś prostego-płaskownik i zobaczysz jak dochodzi do drugiego czy równo czy odstaje czy wchodzi na oś drugiego

 

pomiar dokładniejszy to laserem , możesz użyć narzędzia pomiarowego - z budowlanki ustawić w osi pulleya i laser pokaże jak idzie linia

 

jak chcesz sprawdzić pulleya to ściągnij i daj do tokarza on sprawdzi jego bicie jak ma...

 

Hm... tak sprawdzamy łańcuch, nie pas...

Tokarz nie jest potrzebny do tej kontoli, ani tokarka...

Eh...

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...