Gość robert73 Opublikowano 26 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2013 Tez sie od niedawna bawie w odbudowe Kawasaki gpz 900 r z 84 ten sam model z Top Gun.Teraz jest obecnie caly porozkrecany i oddany do piaskowania i malowania. Odbudowa zgodnie z orginalem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endu(ro)bak Opublikowano 26 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2013 (edytowane) Ratujmy stare sprzęty :) Jak nie my pasjonaci to kto? :) Chciałbym też zamknąć temat malowania silnika bo nie będzie żadnego szkiełkowania, orzeszkowania itp :) Aktualnie potrzeba mi wskazówek co do składania ( mile widziana serwisówka, której nie mogę nigdzie znaleźć). No i nie obraziłbym się opinii na temat polerki, która jest najżmudniejszą pracą w tym projekcie ;) Edytowane 26 Września 2013 przez endu(ro)bak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 26 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2013 Oryginalnie nic w tym silniku nie bylo polerowane, wiec co chcesz polerowac ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endu(ro)bak Opublikowano 27 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2013 Adam nie rozumiem twojego postu. Przeglądałeś w ogóle zdjęcia z tego co już zrobiłem? Nie pomyl ich z tymi co wrzucił mi do tematu robert73. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 27 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2013 Adam nie rozumiem twojego postu. Przeglądałeś w ogóle zdjęcia z tego co już zrobiłem? Nie pomyl ich z tymi co wrzucił mi do tematu robert73. Ja teraz przeglądałem i Adam ma rację.Przesadzasz z tym klasycznym motocyklem.Aby odrestaurować ten model wypada zapoznać się z oryginałem a nie polerować co popadnie.Dolne szklanki teleskopów i pokrywy boczne na pewno nie były polerowane w oryginale.Rama była malowana bez podkładu lakierem półmatowym NITRO.Felgi aluminiowe na pewno nie były polerowane a raczej pasywowane no półmat alu.Pomalowałeś silnik sprayem razem z półksiężycami gumowymi które powinny pozostać czarne a kolektory dolotu przykręciłeś z powrotem pordzewiałymi śrubami do zdjęcia.Jedyne części polerowane przy silniku to śruby głowicy a raczej nakrętki, kopniak i dźwignia zmiany biegów. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 28 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2013 Oryginalnie japonskie silniki z tych lat byly cale malowane ich specjalna farba majaca kolor alu, ktora po 10 latach uzytkowania zolkla i platami schodzila z karterow. Tak jak ty zrobiles te kartery robione byly motocykle angielskie z lat 60 / 70, czyli kartery w oryginalnej strukturze odlewow a boczne pokrywy polerowane. Czyli trzeba bylo sie zastanowic co zastosowac obecnie zeby bylo najblizsze oryginalu ( jezeli jest to restauracja na oryginal ), a nie tracic czas na polerowanie.Poza tym tak jak juz raz pisalem trzeba zrobic ewaluacje tego silnika od strony technicznej, bo nie uwierze ze sprzet z lat 70 tych, kupiony w Polsce jest w dobrym stanie technicznym. Jesli chodzi o serwisowke to jest na pewno na necie ( sprawdze pozniej ) a jesli chodzi o szczegoly techniczne to wlasnie Piotr z postu powyzej moze ci pomoc, jako ze restauruje male Hondki z tego mniej wiecej okresu.Bez sprawdzenia stanu technicznego bedziesz sie narazal na frustracje pozniej, gdzie ladnie wygladajacy klasyk nie bedzie pracowal tak jak powinien - problem ktory czest neka wlascicieli "ladnie" odbudowanych ruskow czy Junakow. Wszystko masz pod tym linkiem, oczywiscie to co dotyczy twego modelu pod tytulem; "Z motorcycle documents" http://www.classickawasaki.se/downloads.asp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rura_ Opublikowano 29 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2013 Ja ogólnie nie rozumiem malowania silnika, bez rozbiórki na drobne. Równie dobrze cały motocykl można w wiadrze z farbą zanurzyć ;-).Skąd wiesz, że był w dobrym stanie? Ciśnienia mierzyłeś chociaż? Że o zerknięciu w resztę jak skrzynia i sprzęgło, nie wspomnęCo do malowania to jak Adam słusznie zauważył, japończycy nie polerowali, polerka pojawiała się bodaj w pierwszych softchopperach i to też nie wszystkich i w późniejszym czasie. A ich farba na silniku bardzo pośledniej jakości była. Cytuj "O ładnie złożony... O nieźle zapierd..a... O ładna pozycja i dobrze patrzy... O Rura po bułki jedzie..." - Komentarze przy oglądaniu zdjęć z SD ;-) - made by Rufi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korba222 Opublikowano 29 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 Działasz cos dalej czy porzuciłeś juz projekt? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endu(ro)bak Opublikowano 5 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2013 (edytowane) Działam działam :) Może tempo nie jest oszałamiające, ale zdecydowałem się zrobić tak jak to powinno wyglądać. Głowica idzie do splanowania. Rama jest już goła, muszę pozbierać resztę gratów i zawieźć wszystko razem do piaskowania i malowania proszkowego. Na zdjęciach jeszcze widać oryginalne śruby i tuleje. Obecnie wszystkie gwinty i główka ramy są już zabezpieczone. Ja ogólnie nie rozumiem malowania silnika, bez rozbiórki na drobne. Równie dobrze cały motocykl można w wiadrze z farbą zanurzyć ;-). No comment... Masz zdjęcia i pokazane czarno na białym jak wyszło, dla mnie efekt jest zadowalający... Ja z kolei nie widzę opcji malowania rozebranego silnika... Jak zabezpieczyć wnętrzności, żeby nigdzie nie dostała się farba? Moim zdaniem pomalowanie całości ze starymi uszczelkami, rozebranie, a później wymiana uszczelek to rozsądne wyjście. Co do samej mechaniki to można ją ogarnąć w każdej chwili... W mojej odbudowie chodzi przede wszystkim o odnowienie każdej części i śrubki. Oto film, który mnie zainspirował Wszystko masz pod tym linkiem, oczywiscie to co dotyczy twego modelu pod tytulem; "Z motorcycle documents" http://www.classickawasaki.se/downloads.asp Nie wiem jak Ci się odwdzięczę :) Edytowane 4 Grudnia 2013 przez endu(ro)bak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 5 Grudnia 2013 Administrator Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2013 Jeśli chodzi o szkiełkowanie silnika, to powiem tylko tyle, że jakieś 6-7 lat temu kolega mój to wykonał w KZ750, wstawił mi do warsztatu na coś tam i zapomniał chyba o tym motocyklu, ponieważ stoi on do dziś... I silnik wygląda jak wczoraj, choć oczywiście motocykl nie był jeżdżony. Stoi w magazynie, gdzie temperatura oscyluje wokół tej na dworze, natomiast nie ma wilgoci. Naprawdę dobrze to wygląda po tylu latach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubagsx Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 No wilgoc to najgorsze co może być jeśli chodzi o zabytek. Jak posuwa się projekt? Cytuj freude am fahren Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endu(ro)bak Opublikowano 10 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2013 (edytowane) Jutro rama zostanie zawieziona do piaskowania. Później malowanie i czekanie na ferie świąteczne żeby ruszyć ze składaniem :D Co do wilgoci to mu akurat nie grozi bo mam ogrzewany garaż wewnątrz domu. Edytowane 10 Grudnia 2013 przez endu(ro)bak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam_o2o Opublikowano 12 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2013 Czym i jak czyściłeś silnik z tego całrgo syfu? Jakimi środkami, używałeś jakiegoś papieru ściernego w miejscach gdzie środki nie pomagały?Jak dla mnie, na warunki garażowe, ślinik zrobiony zajebiscie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dexster Opublikowano 13 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2013 Czym i jak czyściłeś silnik z tego całrgo syfu? Jakimi środkami, używałeś jakiegoś papieru ściernego w miejscach gdzie środki nie pomagały?Jak dla mnie, na warunki garażowe, ślinik zrobiony zajebiscie. Przed "zrobiony" dodaj "wizualnie". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam_o2o Opublikowano 14 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2013 Przed "zrobiony" dodaj "wizualnie".Jeśli naprawdę to Cię uszczęśliwi to bardzo proszę :) "Jak dla mnie, na warunki garażowe, ślinik wizualnie zrobiony zajebiscie." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.