Skocz do zawartości

Odbudowa Kawy z900 by Robak


endu(ro)bak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wg mnie z tym silnikiem to trochę lipa wyszła, ten lakier długo się nie utrzyma, gdzieś benzyna kapnie i już się rozpuści. Na uszczelce pokrywy i korku też będzie odchodzić i będzie to brzydko kontrastowało. Myślę, że przy takiej renowacji nie ma półśrodków typu spreje..

qxl7.png

Serwis, sprzedaż motocykli i samochodów osobowych

Ostrów Mazowiecka

793736001

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie uszczelki i większość śrub będą nowe. Będę je miał za tydzień. Na silniku są 2 warstwy bazy i 3 warstwy bezbarwnego. Jak zrobiłem próbę to brud schodzi bardzo dobrze, a lakier wcale nie odłazi nawet od benzyny. Narzekacie, że spraye to półśrodki, ale jakoś nikt nie podsunął pomysłu jak to zrobić lepiej mając do dyspozycji tylko to co leży w garażu. Dać silnik do szkiełkowania i cały wypolerować? Przypatrz się jak on wygląda, ile ma żeberek i wszelkiego rodzaju zakamarków :D Nie mam aż tak zwinnych palców :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet jeśli baza oraz bezbarwny są lakierami przeznaczonymi do malowania silników i mają wytrzymałość baza (150 stopni) i bezbarwny (900 stopni)? Każda puszka to oryginalny motip, nie jakieś zamienniki na licencji ani chińszczyzna z castoramy ;) Kilka razy już tak miałem, że o ile tania farba była rzeczywiście o kant dupy rozbić to kupując droższą była przepaść pomiędzy nimi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zależy jak dobrze przygotowałeś, może by miało to szanse działać gdyby najpierw silnik wyszkielkować i porządnie odtłuścić bo spraye motipa faktycznie są niezłe. Zwłaszcza te wysokotemparaturowe, które się utwardza. Malowałem tak kilka aluminiowych elementów - najpierw porządne przygotowanie i odtłuszczenie a potem ze 4 cieńkie warstwy i do pierkarnika na 30-40 min - uwaga bo sporo dymu się tworzy. Tak pomalowany element jest prawie tak odporny jak malowanie proszkowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na swoim przykładzie wiem ze benzyna rozpuści tą farbę na silniku. Najlepszy efekt daje szkiełkowanie, ( np. Wroclaw ul. Ziemniaczana firma SPOKO, koszt max 100zł za cały Twój silnik.) bez żadnego malowania lakierem plus elementy które są polerowane. Do tego lakier proszkowy na ramie i jest super. Nie bez powodu jest pytanie czy zaglądałeś do tego silnika, chociaż pod względem regulacji zaworów czy wymiany łańcuszka rozrządu, sprawdzenie alternatora czy daje ładowanie i dopiero go malować.

Edytowane przez jareckiz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak ale żeby nie trzeba było malować po szkiełkowaniu konieczne jest szkiełkowanie z wybłyszczaniem, wtedy zachowuje trwałość. Po samym szkiełkowaniu alu się będzie szybko utleniać

Od kilku lat widzę silnik po szkiełkowaniu na którym brak jest najmniejszych śladów utleniania, jedyne co się pojawia to zabrudzenia od oleju - co można umyć. Opisz nam na czym polega "szkiełkowanie z wybłyszczaniem".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytat ze strony warsztatu "

Szkiełkowanie to proces oczyszczania stosowany głównie przy elementach aluminiowych. Obecnie wykonuję szkiełkowanie z wybłyszczaniem. W pierwszym etapie powierzchnia jest szkiełkowana przy pomocy mąki szklanej co pozwala na usunięcie przebarwien, zaniczyszczeń i delikatnej powłoki lakierniczej jeśli taka występuje. Po tym procesie otrzymujemy czyste i o minimalnej szorstkości aluminium. W drugim etapie zwanym wybłyszczaniem stosuję kulki szklane które wygładzają(satynują powierzchnie) co pozwala na uzyskanie lepszego efektu wizualnego i praktycznego w dalszym użytkowanu, gdyś jest ono mniej podatne na zabrudzenia. Tego typu obróbce poddaje się silniki motocyklowe, elementy silnika samochodowego itp..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawde dobra powloke daje "vapor blasting" Czyli kulki szklane w oslonie wodnej, rowniez nie niszczy powierzchni.

Wszelkie metody suche niszcza powierzchnie czesci aluminiowych i powoduja ich latwiejsze brudzenie.

Najmniej inwazyjne jest soda blasting, ale daje matowa, niezbyt ladna powierzchnie.

Przyklady metody wodnej w tym watku :

 

http://forums.sohc4.net/index.php?topic=91540.0

 

Z innej manki skad wiesz ze ten silnik nie wymagal remontu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ba, albo "nut shells" czyli piaskowanie skorupkami orzechów... no ale gdzie to w Polsce zrobić? Albo chociaż suchym lodem ktoś w Polsce robi?

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu doczekałem się paczki :) Kompletny zestaw uszczelek łącznie z tymi miedzianymi pod kolektory wydechowe i "garść" nowych śrubek :)

 

4zoh.jpg

 

Pomalowałem także obejmy przy kolektorach ssących czarnym połyskiem. Zaś gumowo-plastikowe króćce farbą winylową. Podoba mi się ta winylowa farba, więc obudowę filtra powietrza i resztę elastycznych plastików też nią potraktuję :)

 

1x4y.jpg

 

abwo.jpg

 

qedr.jpg

 

 

Póki co chcę złożyć silnik na stole. A nowe uszczelki zamontować dopiero jak będę wkładał go w ramę bo i tak będę demontował wypolerowane części oraz gaźniki i filtr powietrza bo inaczej nie wejdzie ;) Kupiłem też klej do śrub :P

 

Potrzebuję jeszcze podpowiedzi gdzie zastosować sylikon, więc wszelkie wypowiedzi mile widziane :)

 

 

 

Wypolerowałem dekiel od zębatki zdawczej i wszystko zaczyna mi się coraz bardziej podobać :)

 

mnln.jpg
ovs2.jpg

 

Gdy poskładam silnik zabiorę się za dalszą rozbiórkę całego przodu. Jest on już wstępnie skończony. Muszę tylko poprawić polerkę na lagach. Aż żal rozbierać, ale nie ma wyjścia ;)

 

m2on.jpg

m2zw.jpg
hr8r.jpg

Edytowane przez endu(ro)bak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silikon? Są lepsze rzeczy do uszczelniania. Jak ci chodzi o coś pod pokrywy, etc, zapoznaj się z niebieskim Hylo-Mar em. Jak tylko się da omijam silikon.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie z tym silnikiem to trochę lipa wyszła, ten lakier długo się nie utrzyma, gdzieś benzyna kapnie i już się rozpuści. Na uszczelce pokrywy i korku też będzie odchodzić i będzie to brzydko kontrastowało. Myślę, że przy takiej renowacji nie ma półśrodków typu spreje..

Tak w samej rzeczy widział ktoś z was oryginalny silnik japończyka przełomu lat 60/70? Lakier schodzi od benzyny/rozpuszczalnika w każdym z nich. Nie mieli wtedy chyba nie wiadomo jakich farb. Edytowane przez kubagsx

freude am fahren

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...