SintexRF Posted August 26, 2013 Share Posted August 26, 2013 B12 1998r. olejak Witam jak w temacie :/ . Wyjechaliśmy z kolegami na dalszą przejażdżkę , 100km od domu zrobiliśmy sobie krótką przerwę i z zamiarem jazdy dalej odpalamy -a tu ?! coś mi niemiłosiernie naparza z lewej strony silnika (pod pokrywą zaworową) . Nie ma mowy bym tego wcześniej nie słyszał. (Dodam że po regulacjach zaworów , chodził cicho w porównaniu z innymi bandziorami.) Zwinąłem się do domu i jakieś 20 km przed celem pierwszy cylinder odmówił posłuszeństwa . Dziś rozebrałem pokrywę i moim oczom ukazała się luźno leżąca na bloku nakrętka wraz ze śrubą dociskową !!!. Okazało się że puściła chyba zawleczka przez co zawór ssący opadł i tak już sobie został . Zdjąłem sprężyny i za nic nie mogę wyciągnąć go wyżej - ale jak go mocno wciskam to wchodzi :( . Wiem kaszana .. spróbowałem go wypchnąć tłokiem i dało radę . Rozumiem że mam się szykować na przeszczep głowicy? Jakim cudem zawleczka puściła ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pegaso Posted August 26, 2013 Share Posted August 26, 2013 Głowica do roboty nie próbój odpalać teraz jak wypchnąłeś go do góry tłokiem bo jeszcze większych szkód narobisz, ktoś coś źle zrobił przy regulacji zaworó. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_Monter_ Posted August 26, 2013 Share Posted August 26, 2013 Pogięty zawór i dlatego go nie mogłeś wyciągnąć.Głowica do zdjęcia i ciekawe jakiej biedy jeszcze narobił zawór z tłokiem. Quote lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Link to comment Share on other sites More sharing options...
SintexRF Posted August 27, 2013 Author Share Posted August 27, 2013 no ale ja mam "szczęście" do motocykli , a niby te silniki takie trwałe :D Zwalę głowice w weekend , dodatkowym problemem jest to że jakieś kawałki tej płytki i zawleczki dostały się do wnętrza .. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limo Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 No cóż, powrót w takim stanie nie był najlepszym pomysłem. Ale jak zrzucisz głowicę to wyjmiesz cokolwiek tam wpadło. Quote Why... So... Serious Link to comment Share on other sites More sharing options...
SintexRF Posted August 27, 2013 Author Share Posted August 27, 2013 też tak sądzę ale nie miałem innego wyjścia . Pierwszy raz słyszałem żeby rzędówka i do tego japońska chodziła jak Ducati Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alkad Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 Faktycznie jest się z czego cieszyć. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SintexRF Posted August 29, 2013 Author Share Posted August 29, 2013 Faktycznie jest się z czego cieszyć.mówisz ? a wie ktoś czy da radę zdjąć głowice bez wyjmowania całego silnika ? Z resztą sobie poradzimy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alkad Posted August 29, 2013 Share Posted August 29, 2013 Zobacz w serwisówce czy masz śruby czy nakrętki(+szpilka) od głowicy, jak nakrętki to wątpie żeby się udało. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr Dudek Posted August 29, 2013 Share Posted August 29, 2013 mówisz ? a wie ktoś czy da radę zdjąć głowice bez wyjmowania całego silnika ? Z resztą sobie poradzimy Żaden zawodowy mechanik nie podejmie się takiej roboty bez wyjmowania silnika z ramy ale jak piszesz , że sobie poradzicie :biggrin: tylko nie zapomnij zajrzeć do miski olejowej aby poszukać kilku drobiazgów po tej awarii Quote Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Link to comment Share on other sites More sharing options...
SintexRF Posted August 29, 2013 Author Share Posted August 29, 2013 panie Piotrze zadałem po prostu pytanie , planuję wymienić całą głowicę . Tak , zdjąłem miskę i nie znalazłem opiłków czy innych nie pożądanych przedmiotów. Miejsce mamy , sprzęt również . Koszt silnika w nieznanym stanie - 2000 do regulacji . No wiem że nie daję zarabiać mechanikom .. lepiej rozwijać swoje umiejętności w ten sposób . Po to z resztą są fora. Przy okazji rozrząd i inne .. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shinigami Posted August 29, 2013 Share Posted August 29, 2013 Powiem szczerze, wyciągajcie ten silnik, bo raz, że tak się łatwiej pracuje (od rozkładania aż po ponowny montaż i wstępne regulacje) a dwa zawsze po drodze wychodzą gratisy od poprzedników.Ale materiał na rozwijanie umiejętności to raczej słaby. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
qurim Posted August 30, 2013 Share Posted August 30, 2013 Czapkę i cylindry nawet da się zdjęć w ramie, robiłem to nie raz. A samą czapkę to luzik w ogóle, gorzej było z cylkami żeby potem wsunąć na tłoki. Ale masz tam niezłą kaszanę w silniku i lepiej jakbyś znalazł większośc pokruszonych elementów bo szkoda żeby strzał się powtórzył z nową głowicą. Albo łańcuch strzeli czy zęby straci... W tłoku i korbie nie powinien masakry zrobić, Bandzior ma mocny dół, ale zbadać trzeba i tak. Mi jak kiedyś w Gixxerze wodnym strzelił zawór to kawałek prowadnicy zaworowej wyjąłem z airboxu. Quote MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.