Skocz do zawartości

Prostowanie ram i zawieszeń motocyklowych


Rekomendowane odpowiedzi

Nikt ich nie propaguje mówimy tylko że jest to dopuszczalne, traktowanie tego jak temat tabu kończy się tak jak teraz nikt się do niczego nie przyznaje i polowanie na jelenia trwa. Jak ze wszystkim trzeba mieć zdrowy rozsądek. Nie milej by było kupić motocykl właściciel ze spokojem wyznaje "słuchaj było po dzwonie wyprostowałem to i to, wymieniłem to i to, motocyklem jeździłem jeszcze chwile teraz zmieniam na droższy/większy/lepszy" a kupujący nie od razu kwaśna mina i popłoch tylko "masz jakiś papier gdzie było robione i jak? "

 

Teraz sytuacja wygląda tak: "panie nic nie robiłem, nic nie kleiłem kupiłem i jeździłem", jak coś znajdziesz "a wiesz przewrócił się i tu leci baśń z krainy 1000 i jednej nocy"

 

wygląd kupującego zwykle 2 lub więcej gości i chodzą i szukają dziury w całym. "eeee no opona nierówno starta, urwiemy coś z ceny ?"

 

 

To jest patologia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to skoro zebrało się grono specjalistów ;) Prostować, czy złomować? Patrząc od góry nie widać specjalnie różnicy między stroną lewą a prawą. Może przekrój profila od strony uszkodzonej jest minimalnie inny. Najbardziej zauważalne jest wciśnięcie mocowania owiewki do wewnątrz.

20130209151748.th.jpg

20130209151719.th.jpg

20130122131928.th.jpg

Rama jest z motocykla, który rozbieram na części dla siebie. Mam drugi taki w dobrym stanie, ale jest starszy i nie ma pewnych wzmocnień usztywniających ramę. Oba moto mają papiery. Zastanawiałem się, czy dla sztywniejszej ramy nie zrobić przekładki do tej, z tym, że ma ona właśnie takie uderzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się to zmierzyć jakoś we własnym zakresie, czy nie ma bata i trzeba wieźć ramę na pomiar?

 

zmierzyć się da tylko skąd będziesz miał wymiary oryginalnej ramy fabrycznej ?

równoległość rur teleskopowych to nie problem

rozstaw osi także bez problemu

ustawienie kół w jednej osi - wystarczy pomyśleć i sprawdzić

W starszych typach ram stalowych malowanych gołym okiem widać odpryski lakieru na spawach

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co się łudzić. Nie ma co się oszukiwać. Wueska pisze, że 80% motocykli na rynku jest po zabiegu prostowania ram. Każdy może sobie porównać ceny z allegro i ceny z Niemiec. Zwłaszcza ogłoszenia z adnotacją ,,sprowadzony z Niemiec". Jakim cudem motocykle sprowadzone mogą być w Polsce tańsze, aniżeli w kraju macierzystym.....

No i dziwne jest to, że w 95% ogłoszeń widnieje jak krowa ,,bezwypadkowy".

Edytowane przez kubagsx

freude am fahren

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A chłopie historia wygląda tak ze są to sztuki zamęczone na amen, albo rozkradzione, wyczajone za dobra cenę To się myje przegląda składa i sprzedaje. Tyle że na motocyklach marny interes panie. Motocykle po konkretnym dzwonie to magazyn części zamiennych. interes sam się nakręca. Pojedziesz czasem w cenie 2 dostaniesz jakiegoś gratisa w worku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prostowanie ramy ma jedną zasadniczą wadę - wykonanie tego poprawnie w większości wypadków jest ekonomicznie nie opłacalne. Taniej jest kupić całą ramę.

Pozatym świadomość posiadania prostowanej ramy mnie nie nastraja. Do swojego motocykla kupiłem całą ramę z zawiasem z uk i jestem szczęśliwy bo wiem że jest nie ruszana. Ja osobiście odradzam każdemu prostowanie ramy, a prostowanie ramy aluminiowej uważam już za skrajny idiotyzm, bo i ile stal po wyprostowaniu/spawaniu wygrzejemy w celu odpuszczenia to nie powinna ona stracić na wytrzymałości, o tyle aluminium już takie cudowne nie jest i nawet po wstawieniu wzmocnień nie będzie to samo, pozatym w celu sztywności i obniżenia masy niektóre ramy alu mają w środku strukturę przestrzenną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba powiedz jak myślisz rama jest w fabryce wyłącznie spawana czy po spawaniu doprowadzona do odpowiedniej geometrii ?

Chłopaki mogę się mylić, ale na swój popaprany chłopski rozum myślę że jest inaczej. Nie widziałem na oczy linii produkcyjnej motocykla (tylko SAABa w latach 90'). Podejrzewam że rama w fabryce spawana jest w jedną całość będąc umocowana na sztywno w jakimś przymiarze, i potem nie jest już w żaden sposób korygowana do wartości wymaganych. Po prostu, po pospawaniu jest sprawdzana i musi się mieścić w danej tolerancji. Następnie poddawana jest utwardzaniu dyspersyjnemu i tyle. Jeśli jest inaczej w co wątpię, to wyprowadźcie mnie z błędu, podając twarde jak baranie jaja na wiosnę dowody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

toowdie ma tu dużo racji, naprawa ramy jest często nie opłacalna.

 

Robert, pomimo sztywnego ustawienia na pryźmie, problemem jest to że zwykle rama ucieka z wymiarami deczko dlatego po odpuszczaniu jest mierzona i ewentualnie doginana. Rama jest trudniejsza w produkcji niż nadwozie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co Wueska twierdzisz że robot spawa ją w (ja dalej jak osioł nazwę po swojemu) przymiarze w całość, a potem Mieczysław patrząc na nią mówi: ni chu*a, główka leci górą trzy dychy w lewo. Po czym Mieczysław z Henrykiem łapią ją w łapy, i doginają do wartości wymaganych dwu metrowym melem.

Dawaj dowody na to :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no oczywiscie, ze Toowdie ma racje, gruba przesada z tym 80% nie sadze zeby ta liczba przekraczala 25%, wspolpracowalem z osobami siciagajacymi motocykle w duzych ilosciach ,sam tez sie zajmowalem handlem, zaden z moich motocykli nie mial nic prostowane, a wsrod handlarzy ktorzy serwisowali u mnie motocykle liczba nie przekraczala z pewnoscia 5% i to nie ja sie tym zajmowalem. Natomiast nagminne jest cofanie licznika i tu bedzie ok 80% co stwierdzam z duzym przekonaniem, ze tak jest i stad te nizsze ceny motocykli ktore po przebiegu 80 tys km sa sprzedawane w PL z przebiegiem 20-30 tys. Ale i zdazaja sie rodzynki, gdzie calkiem stare motocykle maja po 10-15 tys km. Reasumujac ja osobiscie prostowaniu ram w motocyklach sportowych zawsze bede mowil nie...

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak by Polacy żyli jak np Niemcy, to po wypadku dostawali bo ogromne odszkodowanie

 

Co znaczy ogromne odszkodowania ? ? ? Jakos nie mam wrazenia, ze dostalem cos co bylo ogromne. Odszkodowania wyplacane sa na podstawie nowych czesci - tyle ile one kosztuje Stawki roboczogodziny nie biora sie rowniez z kosmosu, tyko z cennikow ktore sa ogolno dostepne. I nie porownuj tego z polskimi bo ASO tez nie jest w PL takie tanie. Pomijam juz fakt, ze mozna sobie doubezpieczyc polise od nowych czesci. Jezeli sie o tym wie to moze warto by to zrobic, a nie plakac pozniej, ze grosze wyplacili. Jak sie wie, ze jest sie kopulowanym, to trzeba sie zabezpieczyc !

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym, że w pl rzadko wybiera się naprawę bezgotówkowo bo każdy chce jeszcze na tym zarobić czyli naprawić na używkach po taniości i przytulić kilka tysięcy nadwyżki. Tak prawdę mówiąc to wszyscy znajomi którzy mieli wypłacane odszkodowanie naprawili sprzęt za wiele mniejsze pieniądze, więc nie jest chyba aż tak źle.

Edytowane przez heniek128
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potwierdzam, ale wlasnie tu pojawiaja sie najczesciej prostowane sprzety a nie te z importu, koles dostaje kase z ubezpieczalni i zostawiaja mu sprzet do zezlomowania on go prostuje i wychodzi na tym calkiem niezle, wcale tak zle ubezpieczalnie motocyklistow nie traktuja...

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...