Januszm Opublikowano 16 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 Od dawna jezdze motocyklami z rzedowymi silnikami czterocylindrowymi.Nie mam w zwyczaju "przejezdzac sie" na czyims sprzecie, wiec moje doswiadczenia z innym ukladem silnikow sa zadne,o przepraszam, jezdzilem kiedys szwagra VFR 800, ale to tez cztery cylindry, tylko w ukladzie V :) Od dawna jednak marzylem o BMW R 1200 GS ADVENTURE, ktory jak wszyscy wiedza ma silnik dwucylindrowy typu boxer.Ow marzenie spelnilem i troche sie rozczarowalem, motocykl jako motocykl nie rozczarowal mnie, jest tym czego sie spodziewalem. Inaczej sprawa ma sie z silnikiem BMW. Na chwile obecna wysuwaja mi sie w wiekszosci same negatywne spostrzezenia :( Silnik strasznie wibruje, nie ciagnie tak jak czterocylindrowy piec Kawasaki, dziwnie reaguje na dodanie gazu w zakrecie. Sa to moje doznania po krotkim okresie eksploatacji, moze pozniej beda jakies pozytywy :) Na chwile obecna stwierdzam jednak, ze R4 w ukladzie poprzecznym to jest to!!! Oj gdyby takie BMW mialo silnik od Kawasaki ZRX 1200 ;) A jakie sa wasze ulubione silniki? Jakie macie doswiadczenia z silnikami w innym ukladzie niz R4? PozdrawiamJanuszm Cytuj https://www.facebook.com/profile.php?id=100003272715647 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 16 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 Od dawna jezdze motocyklami z rzedowymi silnikami czterocylindrowymi.Nie mam w zwyczaju "przejezdzac sie" na czyims sprzecie, wiec moje doswiadczenia z innym ukladem silnikow sa zadne,o przepraszam, jezdzilem kiedys szwagra VFR 800, ale to tez cztery cylindry, tylko w ukladzie V :) Od dawna jednak marzylem o BMW R 1200 GS ADVENTURE, ktory jak wszyscy wiedza ma silnik dwucylindrowy typu boxer.Ow marzenie spelnilem i troche sie rozczarowalem, motocykl jako motocykl nie rozczarowal mnie, jest tym czego sie spodziewalem. Inaczej sprawa ma sie z silnikiem BMW. Na chwile obecna wysuwaja mi sie w wiekszosci same negatywne spostrzezenia :( Silnik strasznie wibruje, nie ciagnie tak jak czterocylindrowy piec Kawasaki, dziwnie reaguje na dodanie gazu w zakrecie. Sa to moje doznania po krotkim okresie eksploatacji, moze pozniej beda jakies pozytywy :) Na chwile obecna stwierdzam jednak, ze R4 w ukladzie poprzecznym to jest to!!! Oj gdyby takie BMW mialo silnik od Kawasaki ZRX 1200 ;) A jakie sa wasze ulubione silniki? Jakie macie doswiadczenia z silnikami w innym ukladzie niz R4? PozdrawiamJanuszmR1 o pojemności w okolicach 500-600 :D Zakres użytecznych obrotów od 2tyś do 11 :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość yeuop Opublikowano 16 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 akurat R1200GS mnie rozczarowal ;-)ale rzedowe czworki (sam jezdze singielkiem) mnie tez zawiodly :( przejechalem sie kiedys nowka R1 - i co z tego, ze powyzej 10 czy 12 tys. obrotow to jedzie jak wsciekle, skoro do 7 tys. obrotow to z kolei nie jedzie w ogole? :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tamka Opublikowano 16 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 No bo ty nauczyłeś się jeździć po jakichś mongolskich wertepach i już ci pewnie to zostanie, tak że wypasione rzędówki daruj sobie bo to sprzęt do pałowania.Czyli potrzebna prosta droga i nie musi nic z niej widać bo trzeba jechać żeby było z 10 tys obrotów :)A ja przekonałam się że takie V-2 to jest to. I też mi już pewnie tak zostanie. Bo miałam nawet chwilkę motocykl z jednym cylindrem i nie podobało mi się za bardzo. Może przez to że nie byłam w Mongolii? Cytuj Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Visuz Opublikowano 16 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 Dopiero się rozczarujesz jak ci pęknie wał a wraz z nim wahacz. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
granat Opublikowano 16 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 W moto wole dwa cylindry a w puszcze 4. Miałem CX 500 i Urala oba 2cyl. w boxerze ub prawie na wysokie wkręcały sie fajnie,ale niepowtarzalna sprawa to ten lekki dygot na wolnych obrotach, pyk w lewo, pyk w prawo, 4 cylindrówki chodza równo ale z tym zbieraniem cos jest nie tak, albo doły dobre albo góra, jesli chcesz cos z BMW może K1?To też Buma, ale z fajnie zrobionym piecem, nawet oportunistów zachwyca. Za to ja polecam Cagive albo cokolwiek co ma silnik Ducati z rozrzadem typu desmo:)Kupiłem takie ustrojstwo(C.Elefant 750) dwa lata temu, na handel, bo było tanio, wsiadłem i... wiedziałem że motor ma u mnie dożywocie, Zbiera sie jak szalony od 0 do maxa, ciągnie nawet na wolnych obrotach, a opony kostki w tym połączeniu sa nie do zatrzymania. Fakt, w porównaniu z Transalpem czy Afriką prowadzi się mniej więcej jak traktor ale rekompensuje w trasie. Tamte odpadaja na przedbiegach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość łysy31 Opublikowano 16 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 (edytowane) No niestety muszę ci yuby przyznać rację, od kumpla jeździłem GS 1200 i zawieszenie w nim to dla mnie wersalka na sprężynach, lepiej bym tego nie ujął. Edytowane 16 Marca 2013 przez łysy31 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
granat Opublikowano 16 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 I stylistyka daremna;)W terenie nawet daje rade, ale napchane elektroniką...bałbym sie na pustynie jechac, ale znam kogos kto się odwazył, bez strat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Staszek_s Opublikowano 16 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 (edytowane) Bandit 1200 - rzędowa czwórka sprawił, że nie wierzę już w mit elastyczności vałki, tenże bandit był zdecydowanie bardziej elastyczny niż wszelakie vałki, ma których jeździłem. XJR 1300 czy GSX 1400, którymi miałem przyjemność się przejechać, tylko mnie w tym upewniły. ale paradoksalnie silnik z cylindrami w układzie V (czy L Ducati - mój top jeżeli chodzi o pracę wtrysku czy inaczej mówiąc, reakcję na gaz) daje mi większą przyjemność jazdy, jakoś kojarzy mi się pozytywnie z jazdą motocyklem. Ot, subiektywne odczucie, lubię dźwięk vałki i to, jak silnik wibruje... Edytowane 16 Marca 2013 przez Staszek_s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 16 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 Staszku, sprobuj 3 cyl Triumpha - to jest wg mnie najlepsze rozwiazanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Staszek_s Opublikowano 16 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 Chciałem, przestali robić klasyki typu triumph legend :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
granat Opublikowano 16 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 3 cyl to sa w Tico wystarczy.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Syrek Opublikowano 16 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 Mam 3 cylindrowego sprintera 1050, wcześniej ten sam silnik tyle, że w Tiger 1050 :) Nie moge narzekać, ale porównując np z banditem 1250, są mniej elastyczne i lubią dosyć wysokie obroty. P.S. Dobry rajder na 1200GS, złoi tyłek na winklach niejednemu na sporcie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 16 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 To jest sprawa drugorzedna, czyli walkow rozrzadu :).Wloz do Bandita walki GSXR i zobaczysz jak sie zmieniPierwszorzedna ze jest to bardziej zrownowazony uklad niz 4 w rzedzie, a i rowniez nie tak szeroki.Czyli w gruncie rzeczy nie potrzebuje ukladu niwelacji drgan i dobrych kilka czesci ruchomych odpada.Pieknie brzmi, ladnie chodzi na obrotach i daje moc taka sama jak 4 o tej samej pojemnosci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_speedy_ Opublikowano 16 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 Miałem R2 , jeździłem R1 , chwile R4 ale najbardziej pasuje mi V2Fajnie mruczy , fajny dół A w aucie R6 albo H6 wydają mi się najfajniejsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.