Macjek Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Byłem cienki z fizy, ale na wiki znalazłem: W najprostszym przypadku dla sprężyn zakłada się liniową zależność siły sprężystości F od wychylenia sprężyny z położenia równowagi x: F = - kx gdzie: k jest współczynnikiem sprężystości (stałą sprężyny), określającym przyrost siły sprężyny wraz z jej ugięciem Moim zdaniem theodor ma rację tylko dla spręży o k = 1. Moim zdaniem nie wszystkie sprężyny liniowe przyjmują tę wartość. Gdyby tak było to sprężyny motocykli różniłyby się tylko długością. M/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Nie chodzi o wzrost siły w funkcji ugięcia.Chodzi o to że wkręcając regulatory nie powodujemy zmiany ugięcia sprężyny a jedynie podniesienie motocykla na zawieszeniu.Przecież motocykl nie jest ograniczony "od góry" niczym by nie mógł się podnieść, więc skąd pomysł że następuje zwiększenie napięcia sprężyny? Tak przy okazji http://ducatisti.pl/1768,ustawianie-zawieszenia-lekcja-druga/ Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dexster Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Czyli regulatory wpływają tylko na wysokość motocykla. Rozciągając sprężynę wpływamy na jedynie na skok, ale podnosi to np. komfort w terenie. Jeśli skrócimy długość sprężyny, tzn. będzie ona bardziej 'ściśnięta' to nie wpłyniemy na jej twardość, tak? Skok podczas wjazdu w dziurę będzie taki sam? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Pełny skok zawieszenia ustala konstrukcja.Regulatorami ustalamy statyczną pozycje zawieszenia.Np.Pełny skok zawieszenia 120mmSAG 30mmCzyli mamy do wykorzystania na hamowaniu czy nierówności 90mm. Jeśli podniesiemy regulatorami motocykl i ustalimy SAG na np. 20mm to pozostanie nam do wykorzystania 100mm.Hamując w takiej sytuacji mamy do wykorzystania większy skok a więc i sprężyna ugnie się więcej o te 10mm różnicy, a wiec i będzie w stanie przyjąć większe obciążenie. Pomijając napięcie wstępne i zakładając że mamy sprężynę 10N/mm to: Biorąc pod uwagę sytuacje nr1 to wykorzystując pełen skok zawieszenia możemy sprężynę obciążyć uginając o 90mm czyli 90mmX10N= 900N do wykorzystania pełnego skoku.W drugim wypadku sprężyna przyjmie 900N mając w zapasie jeszcze 10mm skoku zawieszenia. Ale wynika to wyłącznie z pozycji wyjściowej zawieszenia. A nie zmiany twardości czegokolwiek. Kręcąc regulatorami ustalamy pozycję zawieszenia w zakresie jego skoku. Umożliwi to wykorzystanie charakterystyki sprężyny, ale niczego nie utwardza czy nie zmiękcza.Po prosty przy innym ustawieniu sprężyna pracuje w innych ugięciach. Oczywiście pisze to w olbrzymim uproszczeniu i z pominięciem tego jaki wpływ na geometrie motocykla ma praca zawieszenia w danym zakresie. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Chodzi o to że wkręcając regulatory nie powodujemy zmiany ugięcia sprężyny a jedynie podniesienie motocykla na zawieszeniu.Przecież motocykl nie jest ograniczony "od góry" niczym by nie mógł się podnieść, więc skąd pomysł że następuje zwiększenie napięcia sprężyny? Ale tutaj Theo nie masz racji. Tak ja wcześniej kolega zauważył, gdy wykręcisz amor i unieruchomisz go np. w imadle i zaczniesz skręcać napięcię wstępne to on magicznie się nie wydłuży, a jedynie sprężyna jest poddawana coraz to większej sile (napięciu). Gdy taki amor będzie zamocowany w moto, to dochodzi do tego masa matocykla i przy tej czynności zmienia się (maleje) SAG statyczny, także dynamiczny. Ponadto zmienia się wysokość motocykla w tym miejscu. Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mario 122112 Opublikowano 5 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2022 Witam A moze mi podpowiecie co mam zrobić.... Gdy jadę sam jest ok, ale gdy na plecak wsiada ktoś cieższy niż 40 kg tył zaczyna dobijać.... Amortyzatory "skręcone" na najbardziej twarde.... Musiałem pochować wiązkę elektryczną do tylnej lampy ponieważ opona przecierała.... Możecie mi podpowiedzieć jak pozbyć się tego problemu?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 5 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2022 wymiana sprężyny Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mario 122112 Opublikowano 5 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2022 Zastanawiałem się nad "przedłużką" ale nic nie mogę znaleźć co by pasowało.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 5 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2022 8 godzin temu, Mario 122112 napisał: Zastanawiałem się nad "przedłużką" ale nic nie mogę znaleźć co by pasowało.... ale po co chcesz uprawiać druciarstwo jak masz napisane co zrobić - wymienić sprężynę Co prawda nie napisałeś o jaki moto chodzi ale obstawiam że sprężyna nie będzie kosztować majątku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 6 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2022 Ja bym raczej wymienil cale amory bo nie tylko sprezyna sie w nich zuzyla. Nie kosztuja majatku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonaszko Opublikowano 8 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2022 Dokładnie. Jak jaki sens wymiany samej sprężyny w amorze, którego tak naprawdę, nie znasz faktycznego stanu? Amor również się zuzywa i niekoniecznie musi mieć wyciek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.